Την αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων επιδιώκει η κυβέρνηση με νομοθετικές αλλαγές, που θα προωθήσει μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο το υπουργείο Οικονομικών σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία.
Σκοπός των αλλαγών είναι «κλειδώσει» το σύστημα ελέγχου της διακίνησης καυσίμων χωρίς να υπάρχουν «οπές διαφυγής».
Μιλώντας σε εκδήλωση της «Ένωσης Οικονομολόγων Συναφών Επιστημόνων και Επιχειρηματιών», στη Θεσσαλονίκη, με θέμα το οικονομικό έγκλημα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Δημήτρης Μάρδας, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο σημερινό πλαίσιο του συστήματος ελέγχου διακίνησης καυσίμων και σε πιθανές αδυναμίες του.
«Τα συστήματα εισροών και εκροών τοποθετήθηκαν μόνο στις "φορολογικές" αποθήκες και στα πρατήρια. Δεν τοποθετήθηκαν είτε στις "ελεύθερες", είτε στην αποθήκη εκείνη, όπου συγκεντρώνεται το αργό πετρέλαιο»,τόνισε ο Μάρδας και συνέχισε: «Θα αναρωτηθεί κάποιος, γιατί έγινε αυτό το πράγμα; Δε μπορώ να αποδείξω μια απάντηση, που έχω στο μυαλό μου και γι΄ αυτό δεν υπάρχει λόγος να σας την πω. Αλλά, όταν υπάρχει μια αλυσίδα αξίας και θέλεις να συλλάβεις ένα φαινόμενο, πιάνεις όλους τους κρίκους της αλυσίδας κι όχι μόνο τους μισούς. Εμείς θα πιάσουμε όλους τους κρίκους της αλυσίδας».
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι διάφορες εκτιμήσεις ανεβάζουν τη φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων σε 1,5 δις ευρώ ετησίως, άλλες σε 500 εκατομμύριο ευρώ, αλλά ανεξαρτήτως αυτού - όπως είπε - πρωτίστως το θέμα είναι να «κλειδώσει το σύστημα ελέγχου και να μην παρουσιάζει οπές διαφυγής».
Καταλήγοντας, ο Δημήτρης Μάρδας είπε ότι εξετάζονται ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση του παραεμπορίου, του λαθρεμπορίου τσιγάρων, του παράνομου τζόγου και για το "ξέπλυμα μαύρου" χρήματος, αρχικώς, αυτού που βρίσκεται στο εξωτερικό.