Η Apple είναι ίσως η πιο διάσημη εταιρία ηλεκτρονικών ειδών παγκοσμίως. Το χαρακτηριστικό της λογότυπο σε σχήμα μήλου, είναι γνωστό σχεδόν σε όλον τον κόσμο. Πόσοι όμως μπορούν να το ζωγραφίσουν σωστά;
Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Quarterly Journal of Experimental Psychology, παρουσιάστηκε ένα πολύ ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Ανάμεσα σε 85 προπτυχιακούς φοιτητές του UCLA, μόλις ένας κατάφερε να ζωγραφίσει σωστά το πασίγνωστο λογότυπο της Apple. Οι υπόλοιποι 84 ζωγράφισαν μήλα που εμφάνιζαν μικρές αλλά διακριτές διαφορές με το... αυθεντικό.
Στο δεύτερο σκέλος της έρευνας, τα εντυπωσιακά αποτελέσματα συνεχίστηκαν. Στα ίδια άτομα δόθηκε ένας κατάλογος με διάφορα μήλα, που παρουσίαζαν μικρές διαφορές. Οι φοιτητές κλήθηκαν να επιλέξουν το σωστό λογότυπο, όμως απέτυχαν σε ποσοστό που ξεπέρναγε το 50%.
Το γεγονός που κάνει ακόμα πιο περίεργα τα αποτελέσματα της έρευνας είναι πως ανάμεσα στα 85 άτομα που συμμετείχαν στην έρευνα, οι 75 ήταν χρήστες προϊόντων της Apple, ενώ μόλις 10 δεν είχαν αγοράσει ποτέ συσκευή με το χαρακτηριστικό μήλο στο πίσω μέρος.
Σύμφωνα με ψυχολόγους του πανεπιστημίου UCLA, ο εγκέφαλος έχει ιδιαίτερα επιλεκτική μνήμη. Μέσα από διάφορες διαδικασίες μαθαίνει να «ξεσκαρτάρει» όσες πληροφορίες δεν θεωρεί σημαντικές, ενώ κρατά μόνο τα βασικά. Για αυτό το λόγο, ενώ όλοι θυμόντουσαν πως η Apple έχει το μήλο για λογότυπο, μόλις ένας από τους 85 κατάφερε να το ζωγραφίσει σωστά.
Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας έρχονται να ενισχύσουν αντίστοιχες παλαιότερες. Οι άνθρωποι δεν θυμούνται πολύ βασικά, καθημερινά σχήματα και λογότυπα, όπως για παράδειγμα τα σήματα στους δρόμους. Το συμπέρασμα της έρευνας έρχεται λοιπόν να επιβεβαιώσει τα λόγια του υπεύθυνου της, Αλαν Κάστελ ο οποίος τόνισε πως: «Η μνήμη των ανθρώπων, ακόμα και σε πράγματα που βλέπουν κάθε μέρα, είναι πολύ χειρότερη από ο,τι νομίζουμε».
Αν θέλετε να δοκιμάσετε την μνήμη σας, βρίσκοντας το σωστό λογότυπο της Apple ανάμεσα σε πολλά άλλα, πατήστε εδώ.