Ο Τάσος Θεοδωρόπουλος (terra_gelida@hotmail.com) κάνει νάζια με γκάζια στον Ράιαν Γκόσλινγκ του «Drive», χαλβαδιάζοντας τον Τέιλορ Λότνερ του «Abduction», αλλά τελικά καβαλάει σαν γνήσιος μοναχικός καουμπόι τη μηχανή του για να τρέξει με την «Αδρεναλίνη στο Κόκκινο». Όλοι, μαζί και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ αναρωτιούνται «Μα πως τα καταφέρνει» λίγο πριν φάει τα μούτρα του και γίνει πιο καρτούν κι από τον Ρόουαν Άτκισον στο «Johny English η επιστροφή» και να συνεχίσει να κάνει αυτό που ξέρει χειρότερα από κάθε άλλον. Να γράφει για σινεμά.
DRIVE - Βαθμολογία: 2 / 5
Όλοι για ένα στιλ ζούμε και πεθαίνουμε, δεκτό και πάω πάσο. Κι από στιλ αν μη τι άλλο αυτή εδώ η retro τύπου 80's βίαιη νουάρ αυτοκινητάδα, έχει ολόκληρα βυτία, να χορταίνει το μάτι σου και να χοροπηδάει το αυτί σου με το εξαίσιο soundtrack. Δεν είναι τυχαίος ο Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν που σκηνοθετεί (της θρυλικής αιματοβαμμένης τριλογίας Pusher) και στην ανέκφραστη πόζα αντιήρωα του ταχέα ανερχόμενου Ράιαν Γκόσλινγκ, πετυχαίνει διάνα. Από υπόθεση όμως τι γίνεται; Βασικά σχεδόν τίποτα.Ένας χολιγουντιανός stuntman οδηγός αυτοκινήτων, μπλέκει σε δρόμους που καίνε, μεταξύ μιας ληστείας που πηγαίνει λάθος και του έρωτα του για μια παντρεμένη γειτόνισσα του με έναν ζοχάδα εγκληματία. Και μετά τα ζώα μου τ' αργά, με την δράση ανελέητα αργή, να σου κάνει μούρες του τύπου «εγώ είμαι σοφιστικέ, δεν είμαι σαν τις άλλες, και δεν κάνω περιπέτεια, αλλά τύπου περιπέτεια» και τις αυτοκινητάδες που περιμένεις από μια τέτοια ταινία, ενοχλητικά απούσες και αναιμικές. Που και που ο Ρεφν για να σε ξυπνήσει καταφεύγει σε εντυπωσιακά κόκκινες εκρήξεις βίας αλλά κι αυτό δεν αρκεί. Γιατί πήρε το βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάνες και γιατί όλοι σχεδόν οι ξένοι κριτικοί σκίζουν τα ρούχα τους από ενθουσιασμό? Επειδή όταν το στιλ είναι τριζάτο, όλοι μας θαμπωμένοι, ξεχνάμε να δούμε αν υπάρχει ουσία αφ' ενός και αφ' ετέρου, είναι τέτοια η κόμπλα που έχουν οι κριτικοί απέναντι στην ατόφια εμπορική περιπέτεια, που αν τους δώσεις το δήθεν και το πλασάρεις σαν μεταμοντερνίστικο σχόλιο πάνω στο γνήσιο το παλιό, όλοι παθαίνουν κοκομπλόκο.
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=YrDRdna-Rxg
TT3D: ΑΔΡΕΝΑΛΙΝΗ ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ / ΤΤ3D: CLOSER TO THE EDGE - Βαθμολογία: 3 / 5
Ντοκιμαντέρ με αγώνες μηχανών στην Ιρλανδική νήσο του Μαν σε συναρπαστικό 3D που σπάει το κοντέρ, καταφέρνει να σου ανεβάσει την αδρεναλίνη λες και βλέπεις περιπέτεια και σε χώνει μέσα στη δράση. Το 3D στα καλύτερά του. Ακόμα και αν δεν είσαι φανατικός μηχανάκιας, θα παρασυρθείς. Φαντάσου δηλαδή να είσαι.
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=QldZiR9eQ_0
ΑBDUCTION
Τύπου νεανική εκδοχή των περιπετειών του πράκτορα Τζέισον Μπορν, με πρωταγωνιστή τον κούκλο του Twilight Τέιλορ Λότνερ, να ανακαλύπτει τη φωτογραφία του ως βρέφος σε μια ιστοσελίδα αγνοουμένων . Οπότε το ερώτημα είναι ποιος είναι αυτός στ' αλήθεια και που πάει; Τη σπιντάτη σκηνοθεσία υπογράφει ο πάλαι ποτέ υποσχόμενος Τζον Σίνγκλετον που όμως αν ληφθούν υπ' όψιν οι κριτικές του εξωτερικού, έχει πάψει πλέον να είναι υποσχόμενος.
Oι κριτικοί έγραψαν+ Μια διασκεδαστική ξεπατικωτούρα του «Μπορν» που δεν ξεπερνάει όμως καθ' όλου το επίπεδο μιας τυπικής επαγγελματικής δουλειάς. VARIETY
- Το πιο πιθανό είναι πως ο σκηνοθέτης δεν γνωρίζει πως γύρισε μία από τις πιο αστείες ταινίες της χρονιάς. SLANT MAGAZINE
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=e5k7ECYZ-ds
MA ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙ; / Ι DON'T KNOW HOW SHE DOES IT
Έλα που δεν τα καταφέρνει. Τουλάχιστον αν πιστέψουμε τα σχόλια – πιο κάτω κι απ' τον πάτο, τόσο των κριτικών όσο και του κοινού. Προσπαθεί η έρμη η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ να συνεχίσει με αξιοπρέπεια την καριέρα της στην πέμπτη δεκαετία της ζωής της αλλά δε φαίνεται να της προκύπτει, μολονότι όπως και στο Sex & The City, έτσι κι εδώ στηρίζεται σε ένα βιωματικό και γραμμένο σε μορφή ημερολογίου best seller μιας γυναίκας, που είναι στέλεχος επιχείρησης, μητέρα και σύζυγος. Στο πλευρό της ο Πιρς Μπρόσναν κοιτάζει με θλιμμένο και θλιβερό βλέμμα μέσα από το τηλεσκόπιο τις εποχές που ήτανΤζέιμς Μποντ.
Οι κριτικοί έγραψαν+Το βιβλίο πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία έχει δόντια. Το σενάριο της ταινίας διαθέτει απλώς ένα χαμόγελο. Αλλά είναι καλό πράγμα να γελάς. PHILADELPHIA INQUIRER
-Έξυνα το κεφάλι μου προσπαθώντας να καταλάβω γιατί μια ταινία 91 λεπτών μου φάνηκε τόσο μεγάλη.WALL STREET JOURNAL
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=BjQIv1KI59s
JOHNY ENGLISH: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ / JOHNY ENGLISH REBORN
Όταν εξασκείς χρόνια τη δουλειά του σχολιαστή και προσκυνητή ταινιών (δεν λέω κριτικός γιατί ξερνάω με τη λέξη) δεν σου είναι δύσκολο από ένα σημείο και μετά, διασταυρώνοντας τις προβλέψεις σου για μια ταινία προκαθορισμένου βεληνεκούς, με τις κριτικές των ξένων αλλά και των ελλήνων να καταλάβεις τι παίζει. Και να γελάσεις ειρωνικά. Διάβασα μερικά ως συνήθως δυσκοίλια σχόλια ελλήνων για την παλαβή συνέχεια της κωμωδίας του Mr Bean, διάβασα και τα ξένα και τουλάχιστον στην προσωπική μου ατζέντα, είναι νούμερο ένα προτεραιότητα να το δω για να γελάσω βροντερά, πάνω στη μούρη των στριμόκωλων, Ο Ρόουαν Άτκινσον, μεταμορφώνεται για άλλη μια φορά σε υπερκατάσκοπο της συμφοράς. Και μόνο τα μισά από τα gag που μου έχουν περιγράψει ότι γίνονται στην ταινία να λειτουργούν και τα άλλα μισά να είναι τζούφια, λογικά και πάλι δεν πρέπει να σου μένει άντερο απ' το γέλιο. Στο πλευρό του εμφανίζεται η θρυλική Σκάλι των X Files, Γκίλιαν Άντερσον, ενώ τη σκηνοθεσία υπογράφει εντελώς κουλά, ο γνωστός για τις διασκευές του σε Όσκαρ Ουάιλντ και Σέξπιρ, Όλιβερ Πάρκερ.
Οι κριτικοί έγραψαν+H δράση και το χιούμορ ρολάρουν μαζί σαν μια μεγάλη σαρωτική μπάλα καθώς η κατασκοπική περιπέτεια συγκρούεται με το μπουφονικό σύμπαν του Άτκισον. URBAN CINEFILE
+Aτόφια διασκέδαση. Καλώς ήρθες πίσω Ρόουαν Άτκισον. Α ΝUTSHELL REVIEW
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=qXQSfSu1Y0s
ΓΑΛΑ / SUT
Ο Τούρκος Σεμίχ Καπλάνογλου κέρδισε πέρσι τη Χρυσή Αρκούδα στο Φεστιβάλ Βερολίνου με το «Μέλι» του κι εμείς τώρα αναδρομικά βλέπουμε το «Γάλα» του που είναι το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με το «Αυγό» του. Πρόκειται για τη λυρική «τριλογία του Γιουσούφ» όπως ονομάζεται που παρακολουθεί την πορεία του ήρωα σε διάφορα στάδια της ζωής του, κινηματογραφώντας με αβάσταχτους για τον αμύητο, και ταμάμ για τον προχωρημένο, ρυθμούς ποιητικοσύνης και απλότητας το σημείο συνάντησης της παράδοσης με τον εκσυγχρονισμό της τούρκικης πραγματικότητας. Προσωπικά δε θέλω να πάω να το δω, σκιάζομαι μην κοιμηθώ και γίνω ρεζίλι γιατί ροχαλίζω σαν οτομοτρίς.
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=NunI0KTrPZA
ΤΗΕ BANG BANG CLUB
Δραματική περιπέτεια βασισμένη στις αληθινές εμπειρίες τεσσάρων φωτογραφικών πολεμικών ανταποκριτών κατά τις αιματηρές τελευταίες μέρες του καθεστώτος του Απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική. Πρωταγωνιστεί ο Ράιαν Φιλίπε.
Οι κριτικοί έγραψαν+ Η ταινία αιχμαλωτίζει με ζωντάνια και τόλμη τη βιαιότητα εκείνης της εποχής δίχως υπερβολές. LOS ANGELES TIMES
- Μια ταινία που τελικά συμβιβάζεται ανάμεσα στις υψηλές της προσδοκίες και τους εμπορικούς της συμβιβασμούς. ΤHE GLOBE AND MAIL
Δείτε το trailer εδώ http://www.youtube.com/watch?v=yOGCwHsKPm4
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
ΑΡΗΣ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗΣ: ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ
Ένα τολμηρό για την εποχή που γυρίστηκε (1981) σαφέστατα τίμιο και διαφωτιστικό, αλλά κινηματογραφικά ξεπερασμένου ντοκιμαντέρ, που στην πρώτη προβολή του σε μια φορτισμένη πολιτικά εποχή, είχε κάνει τον αριθμό ρεκόρ των 200.000 εισιτηρίων.
ΒΟΧ ΟFFICE
Θρίαμβος για τα «Στρουμφάκια» και πανωλεθρία για το πολυδιαφημισμένο και εμπορικό «Cowboys and Aliens» που δεν έπεισε κανέναν. Από τις υπόλοιπες ταινίες της προηγούμενης εβδομάδας με κάποιο δυναμικό, καταποντισμένος προέκυψε ο «Πόλεμος των Κουμπιών» που με το ζόρι ξεπέρασε τα 2000 εισιτήρια, το «Ερωτευμένοι στη Νέα Υόρκη» που δεν τα έφτασε καν, η τύχη των «Μικρών Ονείρων της Νιότης Μου» αγνοείται παντελώς, ενώ το υποθετικά εμπορικό σκληρό θρίλερ τρόμου «Θανάσιμη Μητέρα» είδαν μόλις 756 νοματαίοι. Όσο για την πρώτη art ταινία της χρονιάς που θα μπορούσε να έχει εμπορικό δυναμικό, το «Melancholia», δύο εβδομάδες μετά, κατάφερε να πείσει μόνο 14.000 θεατές. Οι Έλληνες διανομείς με τις ανοργάνωτες και αψυχολόγητες κινήσεις τους, πρέπει να είναι ο μοναδικός επαγγελματικός κλάδος που χαίρεται να χάνει λεφτά, δεν εξηγείται αλλιώς.
Στρουμφάκια 43.880 (147.502 σύνολο)
Crazy Stupid Love 23.094 (38.102 σύνολο)
Final Destination 14.379 (62.341 σύνολο)
Cowboys & Aliens 10.394 (16.479 σύνολο)
Μια ημέρα 8.815 (39.334 σύνολο)