Απάντηση στον ...κυβερνητικό εκπρόσωπο Ηλία Μόσιαλο αλλά και σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών σχετικά με τα προνόμια των βουλευτών επιχειρεί να δώσει συνολικά το Γραφείο Τύπου της Βουλής με μακροσκελή ανακοίνωση.
Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι από την ανακοίνωση απουσιάζει επιμελώς το ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης (που μετά τις μειώσεις φτάνει περίπου τα 5 με 5500 ευρώ μηνιαίως) .
Επίσης επιμελώς δεν αναφέρεται ότι οι υπάλληλοι της Βουλής εξακολουθούν να εισπράττουν 16 μισθούς.
Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει τα εξης:
Με αφορμή αναρτήσεις κειμένων στο διαδίκτυο και αναπαραγωγή αυτών από μέρους των ΜΜΕ περί <<προνομίων>> των βουλευτών, το Γραφείο Τύπου καιΚοινοβουλευτικής Πληροφόρησης, εξέδωσε την παρακάτω διευκρινιστική...ανακοίνωση:
- Πρόκειται για αναληθή και ανυπόστατα δημοσιεύματα τα οποία παραπληροφορούν την κοινή γνώμη και δημιουργούν τον κίνδυνο να την στρέψουν εναντίον των εκλεγμένων αντιπροσώπων του ελληνικού λαού.
- Επαναλαμβάνουμε για πολλοστή φορά ότι μετά τις μειώσεις των συνολικών αποδοχών των βουλευτών, που επήλθαν από τις εισηγήσεις του Προέδρου της Βουλής και τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου,
οι συνολικές αποδοχές των βουλευτών μειώθηκαν κατά 40%.
- Επιπροσθέτως, πρόσφατα αποφασίστηκε η μη καταβολή ενός ολόκληρου μηνιαίου μισθού των βουλευτών.
- Με την ψήφιση του εφαρμοστικού νόμου οι βουλευτές επιβαρύνονται με την καταβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης με συντελεστή 5%, που είναι μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο συντελεστή οποιουδήποτε άλλου
Έλληνα πολίτη, καθώς και με την εισφορά υπέρ των ανέργων και του ΟΑΕΔ.
- Από το 2010 έχει καταργηθεί ολοκληρωτικά για τους βουλευτές η καταβολή των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα, καθώς και το επίδομα αδείας.
- Με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής μειώθηκε κατά 50% η αποζημίωση για συμμετοχή σε ορισμένες συνεδριάσεις Επιτροπών και πλέον δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ ανά συνεδρίαση.
- Μετά από εισήγηση του Προέδρου της Βουλής και απόφαση της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου αντικαθίστανται τα οχήματα υψηλού κυβισμού που διατίθεντο στους βουλευτές με άλλα πολύ χαμηλότερου κυβισμού μειώνοντας την δαπάνη κατά 1,5 εκατομμύρια ευρώ. Επισημαίνεται ότι τα καύσιμα από τις διαδρομές που διανύονται με τα οχήματα αυτά τα πληρώνουν οι ίδιοι οι βουλευτές. Τα αυτοκίνητα αυτά αποτελούν εργαλείο δουλειάς για το βουλευτή, δεν είναι ιδιοκτησία τους, αλλά τους παραχωρούνται για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η βουλευτική τους ιδιότητα, προκειμένου να ασκήσουν τα καθήκοντά τους.
- Σε ό,τι αφορά στην ασυλία των βουλευτών, μετά την αλλαγή, που έγινε πέρυσι, του Κανονισμού της Βουλής, ο θεσμός της ασυλίας των βουλευτών, σε σύγκριση με ό,τι ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, περιορίστηκε σημαντικά. Αίρεται πλέον η ασυλία σε όλες τις περιπτώσεις που δεν αφορούν την πολιτική ή βουλευτική δραστηριότητά τους και οι βουλευτές δικάζονται, όπως και κάθε άλλος πολίτης.
- Όσον αφορά στις προσλήψεις, θυμίζουμε ότι:
α) Από το Σεπτέμβριο του 2009 έως και σήμερα ο αριθμός των υπαλλήλων
της Βουλής μειώθηκε κατά 90 και,
β) Μετά την αλλαγή του Κανονισμού της Βουλής, πέρυσι, που ομόφωνα ψήφισε η Ολομέλεια, κατόπιν εισήγησης του Προέδρου της Βουλής, εάν και όταν υπάρξει ανάγκη προσωπικού η πρόσληψη θα γίνεται με απόλυτα διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες, αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ. Όλες αυτές τις παραπάνω αποφάσεις η Βουλή τις έχει δημοσιοποιήσει κατ' επανάληψη. Θα ήταν χρήσιμο να λαμβάνονται υπόψη από τα ΜΜΕ όταν τίθενται τέτοιες ανακρίβειες.