Σοκ συνεχίζουν να προκαλούν οι συνεχόμενες πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας αναφορικά με την τραγωδία στις Αλπεις και τις 150 χαμένες ζωές.
Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings, Andreas Lubitz, είναι, με βάση τα όσα αποκαλύφθηκαν από το μαύρο κουτί, ο υπαίτιος για την τραγωδία, καθώς, οδήγησε το Airbus A320 στην συντριβή πάνω στα βράχια των Αλπεων.
Οργανωμένο σχέδιο
Οπως προκύπτει από την πορεία των ερευνών, αλλά και τα τελευταία 30 λεπτά που καταγράφονται στο μαύρο κουτί, ο Lubitz είχε σχεδιάσει να «ρίξει» το αεροπλάνο.
Αυτό φαίνεται τόσο από τις κοφτές απαντήσεις που έδινε στον πιλότο λίγο πριν εκείνος φύγει από το πιλοτήριο, αλλά και από το γεγονός ότι δεν απαντούσε ούτε όταν ο πιλότος ζητούσε να μπει μέσα και να σώσει το αεροπλάνο, αλλά ούτε επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου.
Επιπλέον, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο Lubitz άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς κλειδώματος του πιλοτηρίου και, όταν πιλότος έφυγε για να πάει στην τουαλέτα, ενεργοποίησε το σχέδιό του.
Παράλληλα, φαίνεται πως είχε ρυθμίσει τον αυτόματο πιλότο ώστε να φθάσει το αεροπλάνο μέχρι το ύψος των 100 μέτρων, σχεδόν, δηλαδή σε σημείο πρόσκρουσης στο έδαφος.
Αυτό επιβεβαιώνει και ο ιστότοπος flightradar ο οποίος παρουσιάζει γραφήματα με την αλλαγή των ρυθμίσεων στον αυτόματο πιλότο, η οποία, όπως υποστηρίζει, έγινε χειροκίνητα.
Αποκαλυπτικά τα τελευταία 30 λεπτά
Την ίδια ώρα σοκ προκαλούν οι πληροφορίες που έρχονται από το μαύρο κουτί και περιγράφουν τα τελευταία δραματικά 30 λεπτά της πτήσης
Η Wall Street Journal αποκαλύπτει τα τελευταία τριάντα λεπτά όπως έχουν καταγραφεί στο «μαύρο κουτί».
- Οι πιλότοι συνομιλούν σε φυσιολογικό και χαρούμενο κλίμα τα πρώτα 20 λεπτά από τα 30 συνολικά που είναι καταγραμμένα στο «μαύρο κουτί».
- Ο πιλότες ενημερώνει το συγκυβερνήτη για την προσγείωση στο Ντίσελντορφ και οι απαντήσεις του Lubitz είναι κοφτές
- Ο πιλότος ζητάει από τον συγκυβερνήτη να πάρει τον έλεγχο του αεροσκάφους
- Ακούγεται η καρέκλα που κινείται και ο θόρυβος από την πόρτα που κλείνει, ενώ ο πιλότος πιθανότατα πηγαίνει στην τουαλέτα
- Λίγο αργότερα ο Andreas Lubitz ενεργοποιεί το σύστημα προσγείωσης.
- Ο πιλότος ακούγεται επανειλημμένα να ζητάει να μπει μέσα στην καμπίνα.
- Χτυπάει την πόρτα του πιλοτηρίου. Δεν παίρνει καμία απάντηση, αλλά μέσα στο πιλοτήριο ακούγεται η αναπνοή του συγκυβερνήτη.
- Ο Πύργος Ελέγχου της Μασσαλίας ακούγεται επανειλημμένα να προσπαθεί να επικοινωνήσει με την καμπίνα.
- Ο Πύργος Ελέγχου ζητά από το πιλοτήριο να εισάγει τον κωδικό 7700 στον αναμεταδότη. Δεν λαμβάνει καμία απάντηση και το αεροπλάνο παίρνει προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα για έκτακτη προσγείωση.
- Ο Πύργος Ελέγχου ζητάει από τα άλλα αεροσκάφη να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν με το αεροπλάνο της Germanwings μέσω ραδιοφώνου. Καμία απάντηση.
- Ακούγονται συναγερμοί. Το αεροπλάνο είναι κοντά στο έδαφος και μετά ακούγονται δυνατοί θόρυβοι, που δείχνουν ότι κάποιος προσπαθεί να κλωτσήσει την πόρτα για να μπει μέσα.
- Ενας θόρυβος ακούγεται ακριβώς πριν την συντριβή. Πιθανότα το αεροπλάνο προσκρούει κάπου, πριν συντριβεί στην βουνοπλαγιά.
- Ο Πύργος Ελέγχου δεν έλαβε κάποιο μήνυμα ανησυχίας. Ο συγκυβερνήτης δεν απάντησε ποτέ.
Το σενάριο της κατάθλιψης
Την ίδια ώρα το σενάριο πως ο Andreas Lubitz έπασχε από κατάθλιψη έχει αρχίσει και έρχεται στο προσκήνιο.
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.
Η ολιγόμηνη άδεια και η μαρτυρία-κλειδί
Το στοιχείο που ήλθε στο φως της δημοσιότητας το απόγευμα της Πέμπτης είναι πως ο Andreas Lubitz είχε πάρει ολιγόμηνη άδεια και σταμάτησε να εργάζεται στην εταιρεία προτού επανέλθει και αναλάβει θέση πιλότου.
Η εταιρεία δεν σχολίασε περαιτέρω την είδηση αυτή παρά μόνο ανέφερε ότι είναι κάτι που το κάνουν πολλοί πιλότοι.
Ωστόσο, μια φίλη του Lubitz δήλωσε ότι, το 2008, είχε αναγκαστεί να φύγει για μερικούς μήνες από τη δουλειά εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων, με την ίδια να επιβεβαιώνει ότι είχε κατάθλιψη.
Μάλιστα, ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.
Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.
Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.