Το σενάριο της κατάθλιψης έχει αρχίσει και έρχεται στο προσκήνιο τις τελευταίες ώρες, αναφορικά με τα αίτια που οδήγησαν τον Andreas Lubitz στην απόφαση να ρίξει το αεροπλάνο και να παρασύρει στον θάνατο άλλους 149 ανθρώπους.
Μπορεί το μαύρο κουτί να έδωσε τις απαντήσεις ώστε να αποδοθεί η ευθύνη στον 28χρονο πιλότο, ωστόσο, όλοι ψάχνουν να βρουν τους λόγους που τον οδήγησαν στην αυτοκτονία, αλλά και τη μαζική δολοφονία των υπόλοιπων επιβαινόντων στο αεροπλάνο.
Η επίσημη θέση της Lufthansa-Germanwings είναι πως ο Lubitz ήταν 100% ιατρικά έτοιμος να πιλοτάρει αεροπλάνο, ωστόσο, στην επιφάνεια έρχονται μαρτυρίες που δείχουν πως ίσως το «τέρας» της κατάθλιψης να είχε χτυπήσει τον 28χρονο.
Η ολιγόμηνη άδεια και η μαρτυρία-κλειδί
Το στοιχείο που ήλθε στο φως της δημοσιότητας το απόγευμα της Πέμπτης είναι πως ο Andreas Lubitz είχε πάρει ολιγόμηνη άδεια και σταμάτησε να εργάζεται στην εταιρεία προτού επανέλθει και αναλάβει θέση πιλότου.
Η εταιρεία δεν σχολίασε περαιτέρω την είδηση αυτή παρά μόνο ανέφερε ότι είναι κάτι που το κάνουν πολλοί πιλότοι.
Ωστόσο, μια φίλη του Lubitz δήλωσε ότι, το 2008, είχε αναγκαστεί να φύγει για μερικούς μήνες από τη δουλειά εξαιτίας ψυχολογικών προβλημάτων, με την ίδια να επιβεβαιώνει ότι είχε κατάθλιψη.
Μάλιστα, ο Andreas Lubitz, όταν επέστρεψε στην εταιρεία έπρεπε να περάσει ξανά ορισμένα στάδια της εκπαίδευσης για να μπορέσει να μπει σε πιλοτήριο.
Η αποκάλυψη αυτή μπορεί να αποτελέσει το κλειδί, καθώς, παρά το γεγονός ότι η Lufthansa αναφέρει ότι ο πιλότος ήταν 100% έτοιμος τίθεται το ερώτημα κατά πόσο μια εταιρεία δίνει την άδεια σε έναν υπάλληλο να πιλοτάρει αεροπλάνο ενώ έχει ιστορικό ψυχολογικών προβλημάτων.
Ακόμη περισσότερα ερωτήματα προκαλεί και η παραδοχή της εταιρείας πως οι πιλότοι της δεν υποβάλλονται συχνά σε ψυχολογικά τεστ. Οι υποψήφιοι πιλότοι περνούν ένα σκληρό ψυχολογικό τεστ πριν από την πρόσληψή τους, ωστόσο, στη συνέχεια δεν κρίνεται απαραίτητο να επαναληφθεί αυτή η κρίσιμη διαδικασία.
Το είχε σχεδιάσει καλά – Κλείδωσε ακόμη και τον αυτόματο
Μάλιστα, οι τελευταίες πληροφορίες για τις τραγικές στιγμές πριν από τη συντριβή αναφέρουν ότι ο Lubitz όχι μόνο είχε κλειδώσει τον πιλότο, αλλά είχε οργανώσει καλά το σχέδιό του.
Ο 28χρονο πιλότος φέρεται να άλλαζε κάθε πέντε λεπτά τους κωδικούς με τους οποίους κλειδώνει το πιλοτήριο, ενώ, είχε ρυθμίσει και τον αυτόματο πιλότο έως και τα 100 μέτρα υψόμετρο (σχεδόν σημείο πρόσκρουσης).
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ήθελε να βεβαιωθεί πως ακόμη κι αν κάποιος τον σταματούσε το αεροπλάνο θα έπεφτε στο έδαφος.
Η τραγωδία φέρνει σαρωτικές αλλαγές στα πρωτόκολλα ασφάλειας
Την ίδια στιγμή η τραγωδία με 150 νεκρούς βάζει ξανά στο επίκεντρο τον κανονισμό που αναφέρει ότι πρέπει κάθε στιγμή στο πιλοτήριο να βρίσκονται τουλάχιστον δύο άτομα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η οδηγία αυτή δεν ακολουθούνταν πιστά από όλες τις εταιρείες, ωστόσο, ήδη τρεις μεγάλες αεροπορικές ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν το πρωτόκολλο ασφαλείας τους.
Οι Easyjet, Air Shuttle, Air Canada ανακοίνωσαν ότι πλέον είναι υποχρεωτική η παρουσία πάντα δύο ατόμων εντός του πιλοτηρίου.