Κάθε αυτοκίνητο έχει ένα συγκεκριμένο κόστος παραγωγής, που δεν αλλάζει σε σχέση με τη χώρα που θα πουληθεί. Αυτό που αλλάζει είναι η τελική τιμή πώλησής του, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους εκάστοτε φόρους εισαγωγής, την αγοραστική δύναμη του κοινού στο οποίο απευθύνεται αλλά και από τις επιμέρους συνθήκες της κάθε αγοράς.
Προκειμένου να πάρουμε μια εικόνα πως διαμορφώνονται οι τελικές τιμές το www.carzine.gr πήρε δύο αυτοκίνητα αναφοράς που πωλούνται σε όλες σχεδόν τις χώρες του κόσμου.
Πιο συγκεκριμένα το VW Golf 1.2 TSI με 85 ίππους και 3θυρο αμάξωμα στην εκάστοτε βασική έκδοση της χώρας (στην Κίνα είναι με κινητήρα 1.400 κυβικών και 130 ίππων και στις ΗΠΑ 1.8Τ με 170 άλογα που είναι οι αντίστοιχες βασικές εκδόσεις) και τη Ford Mustang με τον καινούργιο 2.3 EcoBoost.
Από τον πίνακα διαπιστώνει κανείς πως πράγματι η Ελλάδα είναι από τις πιο φτηνές αγορές σε ότι αφορά τα λίγα κυβικά, ενώ πιο ψηλά, στα 2.300 της Mustang π.χ. –η τιμή είναι κατά εκτίμηση μιας και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα επίσημα- οι φόροι παίζουν μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής.
Άξια λόγου και αναφοράς είναι οι σχεδόν ταυτόσημες τιμές Γερμανίας και Ιταλίας, η τσιμπημένη Μεγάλη Βρετανία, η φτηνή Αυστραλία παρά τα ακριβά μεταφορικά μιας και είναι στην άλλη άκρη του κόσμου και η πανάκριβη Δανία, που βρίσκεται κυριολεκτικά εκτός συναγωνισμού.