Ανεξάντλητες ενημερωτικές πηγές, αμέτρητοι χώροι ανταλλαγής απόψεων αλλά και διάφορες μορφές ψυχαγωγίας είναι μόνο λίγα από τα τεράστια οφέλη του διαδικτύου. Οι χρήστες του όμως, στην πλειοψηφία τους, δεν το χρησιμοποιούν για αυτούς τους λόγους.
Σύμφωνα με έρευνα της Pew Research Center, που διεξήχθη ανάμεσα σε 32 χώρες, προέκυψε πως η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου χρησιμοποιεί το internet για να έρθει σε επαφή με φίλους και συγγενείς. Δηλαδή «σερφάρει» μέσω κοινωνικών μέσων δικτύωσης, όπως το Facebook και το Twitter, με στόχο να κρατάει επαφή με τα άτομα που επιθυμεί.
Στα στατιστικά δεδομένα που δημιουργήθηκαν από δεκάδες χιλιάδες ερωτηθέντες, προκύπτει πως το 86% των χρηστών του διαδικτύου, το χρησιμοποιεί για να συνομιλεί με φίλους και συγγενείς. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφερόταν στην ιστοσελίδα της Pew: «Ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου που ρωτήθηκαν, το συντριπτικό ποσοστό του 86% χρησιμοποιεί το internet για να αποκτήσει πρόσβαση σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Twitter, αλλά και λιγότερο γνωστά, «εγχώρια» μέσα δικτύωσης.
Δεύτερος λόγος χρήσης του διαδικτύου, έχοντας όμως αρκετά μεγάλη διαφορά από τον πρώτο, είναι η αναζήτηση πηγών πληροφόρησης. Με ποσοστό που οριακά ξεπερνά το 50%, οι ερωτηθέντες δήλωσαν πως ψάχνουν ειδήσεις που αφορούν την πολιτική αλλά και την συνολικότερη επικαιρότητα.
Οσον αφορά την διαδικτυακή αγορά, η οποία βρίσκεται σε συνεχή άνοδο, οι ενδείξεις από την έρευνα παρουσιάζουν διάφορα ενδιαφέροντα στοιχεία. Συνολικά, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για online αγορές δεν δημιουργούν μεγάλο ποσοστό. Σε συγκεκριμένες χώρες όμως, όπως για παράδειγμα η Κίνα, τα ποσοστά αγγίζουν ακόμα και το 55%. Υπάρχουν δηλαδή αρκετά μέρη του πλανήτη όπου η χρήση του internet γίνεται πιο συχνά για αγορές, παρά για ενημέρωση.
Πέραν λοιπόν από ένα πανίσχυρο νέο μέσο ενημέρωσης, μια ολοκαίνουργια παγκόσμια αγορά αλλά και ένα «εργαλέιο» που προσφέρει αμέτρητους τρόπους ψυχαγωγίας, το διαδίκτυο φαίνεται πως είναι κυρίως ο νέος παγκόσμιος τηλεπικοινωνιακός σταθμός.