Με το κρίσιμο θέμα της παραγραφής, αν δηλαδή η βουλή άσκησε το δικαίωμα της μέσα στο πλαίσιο που ορίζει το Σύνταγμα και άσκησε ποινική Δίωξη σε βάρος του πρώην υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου άρχισε την αγόρευση της ενώπιον του Ειδικού Δικαστηρίου η Εισαγγελέας της έδρας Ξένη Δημητρίου.
Η Εισαγγελέας, αναλύοντας τις συνταγματικές διατάξεις αλλά και τις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών κατέληξε στην άποψη ότι τα αδικήματα που αποδόθηκαν στον πρώην υπουργό (νόθευση εγγράφου και απόπειρα απιστίας) δεν έχουν παραγραφεί παρά το γεγονός ότι είχαμε διπλές εκλογές την άνοιξη του 2012. Η βουλή που λειτούργησε για δυο μόλις ημέρες δεν θα μπορούσε, είπε η Εισαγγελέας, να κινήσει τη διαδικασία σε βέρος του πρώην υπουργού. Εξέλεξε προεδρείο αλλά στη συνέχεια οι αρμοδιότητες της παύθηκαν αφού προκηρύχθηκαν νέες εκλογές.
H Εισαγγελέας άσκησε κριτική για την σύντομη προθεσμία που θέτει ο νόμος για τα αδικήματα των υπουργών και ανέφερε ότι είμαστε η τελευταία χώρα που διαθέτει τέτοια νομοθεσία, κάνοντας πρόταση με αφορμή αυτή τη δίκη για συνταγματική αναθεώρηση των σχετικών διατάξεων.
Η αγόρευση της εισαγγελέως του ειδικού Δικαστηρίου Ξένης Δημητρίου
«Δεν θα ήθελα ποτέ στο έδρανο του κατηγορουμένου να είναι ένα τόσο υψηλόβαθμο στέλεχος της κυβέρνησης και εγώ να είμαι κατηγορούσα αρχή. Εκ της υπηρεσιακής μου υποχρέωσης έχω δυστυχώς αυτό το δυσάρεστο καθήκον σήμερα. Και πιο πολύ στεναχωριέμαι γιατί θα πω πράγματα που θίγουν και το κράτος μας που όμως δεν λειτουργεί σωστά....», είπε ξεκινώντας την αγόρευσή της η κυρία Δημητρίου.
Αφού ευχαρίστησε τον πρόεδρο για την ευαρέσκειά του αλλά και τους συνηγόρους υπεράσπισης οι οποίοι όπως είπε κοσμούν τα έδρανα που κάθονται, η κυρία Δημητρίου είπε μεταξύ άλλων για την παραγραφή τα εξής: Σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος, μόνο η βουλή έχει το δικαίωμα να ασκεί ποινικές διώξεις σε βάρος μέλος του ελληνικού κοινοβουλίου. Ρυθμίζει επίσης το σύνταγμα και ο νόμος το χρόνο που τρέχει για την άσκηση π.δ (μέχρι το πέρας της δεύτερης συνόδου από τότε που τελέστηκε το αδίκημα). Ο χρόνος της παραγραφής δεν είναι ημερολογιακός αλλά πολιτικός....(βουλευτική περίοδος και σύνοδοι). Η διάρκεια μίας τακτικής συνόδου δεν μπορεί να είναι λιγότερος από 5 μήνες. Βουλευτική σύνοδος χωρίς βουλευτική περίοδο δεν νοείται. Από όλα αυτά συνάγεται ότι στην προκειμένη περίπτωση είχαμε το εξής: Η βουλή 4-10-2009 διαλύθηκε με διάταγμα και προκηρύχθηκαν εκλογές στις 6-5. Διερευνητικές εντολές και νέες εκλογές. Ουδέποτε η βουλή εκείνη (των δύο ημερών ) άσκησε τις αρμοδιότητές της. Την εκλογή του προεδρείου δεν ακολούθησαν οι οριζόμενες από τον κανονισμό διαδικασίες. Δεν κατάφερε να ασκήσει ποινική δίωξη, δεν θα μπορούσε μέσα σε δύο ημέρες να κάνει έρευνα και να ασκήσει δίωξη.
Μάλιστα, η εισαγγελέας έκανε πρόταση για αναθεώρηση του άρθρου 86. «Να μην έχουμε τόσο μικρή αποσβεστική προθεσμία για πράξεις που τελούνται από υπουργούς και υφυπουργός ακόμη και τον πρωθυπουργό. Ας δοθεί το έναυσμα τώρα για συνταγματικές αλλαγές».