Λατινική Αμερική μέσω Παρισιού από την ΚΟΑ - iefimerida.gr

Λατινική Αμερική μέσω Παρισιού από την ΚΟΑ

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR


Με τον περίφημο Έλληνα σαξοφωνίστα, τον, διεθνούς απήχησης και διακρίσεων, Θεόδωρο Κερκέζο, συμπράττει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στην συναυλία που θα δώσει υπό τη μουσική διεύθυνση του Ρουμάνου Τιμπέριου Σοάρε (βασικού αρχιμουσικού στην Ορχήστρα της Ρουμανικής Ραδιοφωνίας), την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο Κερκέζος θα είναι σολίστ στην «Σουίτα Τάνγκο για σαξόφωνο και ορχήστρα», την οποία σχηματοποίησε ο ίδιος χρησιμοποιώντας γνωστές σελίδες του έργου του διάσημου Αργεντινού συνθέτη, δημιουργού του «Nuevo Tango” και μπαντονεονίστα Άστορ Πιατσόλα. Το αρχικό Πρελούδιο προέρχεται από τη μουσική για το έργο Tango apasionado, τα Fuga και Misterio από την όπερα δωματίου Μαρία του Μπουένος Άιρες (1968), ενώ η Fugata είναι ένα μέρος από το έργο Tangata (1969). Σ΄αυτή τη μορφή και με σολίστ τον Κερκέζο, το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία από την Φιλαρμονική της Αγ. Πετρούπολης το 2001 και έκτοτε και από πολλές άλλες μεγάλες ορχήστρες του κόσμου.

Αναλόγως ρυθμικό και μελωδικό είναι και το υπόλοιπο πρόγραμμα της συναυλίας που, εμπνευσμένο από εξωτικά ταξίδια τα οποία εξήψαν τη φαντασία του δημιουργού τους, περιλαμβάνει ακόμα την «Κουβανέζικη Εισαγωγή» καθώς και το «Ένας Αμερικανός στο Παρίσι» του Τζωρτζ Γκέρσουιν και «Το βόδι στη στέγη» του Νταριούς Μιγιώ.

Με αρχικό τίτλο «Ρούμπα», η «Κουβανέζικη Εισαγωγή» είναι η σύνθεση που εμπνεύστηκε ο Αμερικανός συνθέτης Τζωρτζ Γκέρσουιν μετά από 15θήμερες διακοπές στην Κούβα το Φεβρουάριο του 1932. Ρυθμοί της Καραϊβικής, παραδοσιακά κουβανέζικα κρουστά κι αναγνωρίσιμες φράσεις από παραδοσιακά τραγούδια όπως η «Παλόμα» ήταν τα μουσικά «υλικά» του Γκέρσουιν γι αυτή τη σύνθεση που πρωτοπαίχτηκε το καλοκαίρι του ΄32 με τη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης.

Μία μακρά περιήγηση στη Βραζιλία και η γνωριμία με τη μουσική της την πρώτη δεκαετία του περασμένου αιώνα επηρέασε βαθιά τον Γάλλο συνθέτη Νταριούς Μιγιώ. Έτσι, όταν κλήθηκε να γράψει μουσική για ένα μπαλέτο που θα ανέβαινε στο Theatre des Champs-Elysees σε σενάριο του Ζαν Κοκτώ και σκηνικά του Ραούλ Ντυφύ ανέτρεξε στις επιρροές του ακόμα και για τον τίτλο: «Βόδι στη στέγη» ήταν ο τίτλος ενός παλαιού βραζιλιάνικου τάνγκο, μίας από τις 30 βραζιλιάνικες μελωδίες που ανακαλούνται στη σύνθεση.

Το Παρίσι της δεκαετίας του ΄20 έμοιαζε εξωτικό, κυρίως σε μουσικό επίπεδο, για τον Γκέρσουιν. Όταν η Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης του παρήγγειλε ένα καινούριο έργο (που επρόκειτο να παιχτεί το Δεκέμβριο του 28 στο Κάρνεγκι Χολ), ο συνθέτης θέλησε να αναπαραστήσει μουσικά την ατμόσφαιρα και τους ήχους της γαλλικής πρωτεύουσας αλλά και τα διαφορετικά συναισθήματα ενός ξένου που περιπλανιέται στους παρισινούς δρόμους. Με σαφείς τζαζ επιρροές το έργο «Ένας Αμερικανός στο Παρίσι» καταχωρίστηκε στα αριστουργήματα του Γκέρσουιν.

Η συναυλία πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα και το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ(1898-1937)
Κουβανέζικη Εισαγωγή

ΝΤΑΡΙΟΥΣ ΜΙΓΙΩ(1892-1974)
«Το βόδι στη στέγη», έργο 58

ΑΣΤΟΡ ΠΙΑΤΣΟΛΑ(1921-1992)
Σουίτα Τάνγκο για σαξόφωνο και ορχήστρα (προσαρμογή: Θ.Κερκέζος)

ΤΖΟΡΤΖ ΓΚΕΡΣΟΥΙΝ(1898-1937)
Ένας Αμερικανός στο Παρίσι

Σολίστ Θεόδωρος Κερκέζος, σαξόφωνο
Μουσική διεύθυνση Τιμπέριου Σοάρε

Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία, για τους κατόχους εισιτηρίων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ