Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία - iefimerida.gr

Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι 50 αποχρώσεις του Γκρι είναι η πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς με αμέτρητους οπαδούς του soft porno να περιμένουν εναγωνίως την κυκλοφορία της. Ωστόσο μία γυναίκα διαφωνεί και αποδομεί την πολυαναμενόμενη παραγωγή. «Βαρέθηκα»!

Η Βρετανή δημοσιογράφος Ζαν Μουάρ είδε την ταινία «50 αποχρώσεις του Γκρι» και όπως χαρακτηριστικά δήλωσε «βαρέθηκε απίστευτα», αναλύοντας στην Daily Mail την άποψη της.

Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία | iefimerida.gr 0

«Κάθε τόσο, μια φαινομενικά συγκλονιστική ταινία κάνει την εμφάνιση της. Μια ταινία σαν το Pretty Woman ή το Ghost. Μια ταινία που συλλαμβάνει τη στιγμή και προσπαθεί να γίνει κάτι που οι γυναίκες θα αγαπήσουν για πάντα. Μια αξέχαστη εμπειρία για το κοινό.

Ε λοιπόν οι 50 αποχρώσεις του γκρι δεν είναι αυτό το είδος της ταινίας. Παρά τη διαφημιστική εκστρατεία και τις σκηνές σεξ, η πιο αναμενόμενη κυκλοφορία του έτους δεν είναι τίποτα περισσότερο από μία απίστευτη βαρεμάρα.

Οι φαν περίμεναν μαστίγωμα και καυτό σαδομαζοχιστικό σεξ από αυτήν την μεταφορά αξίας πολλών εκατομμυρίων του μυθιστορήματος της Ελ Τζέιμς στη μεγάλη οθόνη.

Η ταινία θα μπορούσε να έχει τις πικάντικες στιγμές της, αλλά τελικά η υπόθεση απλώς εξελίσσεται καταλήγοντας με έναν απότομο και μη ικανοποιητικό τρόπο.

Λείπει η σεξουαλική χημεία

Μέρος της απογοήτευσης είναι η έλλειψη σεξουαλικής χημείας μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα οξύ πρόβλημα σε μια ιστορία όπου δύο εραστές εξερευνούν μια σχέση που βασίζεται στη δουλεία, την υποβολή, την κυριαρχία και τον τραγικό διάλογο.

Η Ντακότα Τζόνσον παίζει την άχαρη φοιτήτρια Αναστασία (Aνα), ενώ ο Τζέιμι Ντόρναν τον kinky όμορφο δισεκατομμυριούχο Κρίστιαν Γκρέι.

Είναι αλήθεια ότι αυτή η προσαρμογή του Χόλιγουντ δεν είναι τόσο χάλια όσο τα βιβλία, τα οποία ακόμα και οι αφοσιωμένοι φαν παραδέχονται ότι πρόκειται για αδέξια γραφή εφηβικής φαντασίωσης. Ευτυχώς ο Βρετανός σκηνοθέτης Σαμ Τέιλορ Τζόνσον έχει κόψει τα χειρότερα από το διάλογο, αλλά έχει κάνει το φιλμ πολύ καλαίσθητο και βαρύ.

Η καημένη Ντακότα με το στήθος έξω

Η καημένη η Ντακότα- η κόρη των ηθοποιών Ντον Τζόνσον και Μέλανι Γκρίφιθ - είναι σχεδόν σε όλη την ταινία γυμνή με το στήθος εκτεθειμένο και φλασιές από άλλα μέρη του σώμα τους.

Από την άλλη ο Τζέιμι δε βγάζει σχεδόν καθόλου το τζιν του, το οποίο δε φαίνεται καθόλου δίκαιο ή φεμινιστικό, αν και σε ένα σημείο φαίνονται τα γυμνασμένα του οπίσθια για λίγο.

Ωστόσο ο απόλυτος ανδρισμός του Κρίστιαν Γκρέι που παρουσιάζεται στα βιβλία δεν υπάρχει στην ταινία ούτε στο ελάχιστο. Το μόνο εντυπωσιακό στην ταινία το ελικόπτερο με το μονόγραμμά του, το ανεμόπτερο του και η συλλογή του από φανταχτερά αυτοκίνητα.

Πολύ ντεμοντέ η ταινία

Εξερευνώντας τον κόσμο της δουλείας, της κυριαρχίας και του BDSM μπορεί να φαίνεται τολμηρό, αλλά για να είμαι ειλικρινής, η οπτική γωνία της ταινίας είναι αυστηρά ντεμοντέ. Τα βιβλία αγγίζουν μια χορδή των γυναικών που θέλουν αυτή τη διαχρονική φαντασία - να παρασυρθούν από την πληκτική ζωή τους σε μια παλίρροια πάθους στην οποία δεν έχουν κανέναν έλεγχο.

Επιπλέον η ταινία έχει κρατήσει όλα τα κλισέ ρομαντικής κομεντί που παρουσιάζονται στο βιβλίο: ο Γκρέι είναι σκοτεινός και επικίνδυνος, ένας προβληματικός άνθρωπος με συναισθηματικές πληγές. Είναι χαλασμένος και η ηρωίδα είναι η μόνη που μπορεί να τον σώσει. Τον σώζει από ατύχημα και παίζει πιάνο μετά το σεξ - όπως ακριβώς έκανε ο Ρίτσαρντ Γκιρ στο Pretty Woman.

Μετά το σεξ η Ανα τηγανίζει χαρωπά μπέικον

Υπάρχει ακόμη και ένα κλισέ που μετά το σεξ η Ανα τηγανίζει χαρωπά μπέικον φορώντας ένα από τα πουκάμισα του, με τα μαλλιά της δεμένα σε ένα γοητευτικό κότσο. Πόσες φορές δεν το έχουμε ξαναδεί;

Μαστίγια σαν ξεσκονιστήρια

Τότε έρχεται ο ήρωας και την παίρνει από το χέρι και της δείχνει ένα σκοτεινό μπουντρούμι με περίεργα μαστίγια και φτερά παγωνιού, που θυμίζουν στις αναγνώστριες περισσότερο ξεσκονιστήρια, παρά τη χαμένη τους λίμπιντο. Και κάπου εκεί ο Κρίστιαν Γκρέι γυρνάει την ηρωίδα μπρούμυτα στα γόνατα του και τις ρίχνει μερικές ξυλιές. Ακριβώς ότι έκανε ο Τζον Γουέιν στην Μορίν Ο Χάρα σε ταινίες που γυρίστηκαν πριν από περισσότερο από μισό αιώνα. Αραγε η ταινία έχει κάνει πρόοδο από εκείνη την εποχή; Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε την απάντηση.»

Οι σταρ της ταινίας στην πρεμιέρα στο Βερολίνο

Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία | iefimerida.gr 1
Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία | iefimerida.gr 2
Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία | iefimerida.gr 3
Γιατί βαρέθηκα στις «50 αποχρώσεις του γκρι»: Αποδομώντας την θρυλική ταινία | iefimerida.gr 4
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ