Με νέο συλλαλητήριο στα Προπύλαια αντιδρούν οι φοιτητές στο νόμο-πλαίσιο - iefimerida.gr

Με νέο συλλαλητήριο στα Προπύλαια αντιδρούν οι φοιτητές στο νόμο-πλαίσιο

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με νέο συλλαλητήριο, σήμερα στις 12 στα Προπύλαια, συνεχίζουν οι φοιτητές τις κινητοποιήσεις τους την κατά του νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ ενώ τα τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ θυμίζουν καζάνι που βράζει, καθώς οι καταλήψεις είναι περίπου 280.

Πάντως η κατάσταση στο εσωτερικό της ακαδημαϊκής κοινότητας βρίσκεται σε πρωτόγνωρο εδώ και χρόνια επίπεδο με τους φοιτητές και τους καθηγητές να διχάζονται ως προς το είδος των κινητοποιήσεων.

Χαρακτηριστικό είναι το κλίμα που επικρατεί σε γενικές συνελεύσεις τμημάτων και σχολών των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Ένας μεγάλος αριθμός φοιτητών τάσσεται υπέρ των καταλήψεων, πιστεύοντας ότι «αυτός είναι ο μόνος τρόπος να "συγκινηθεί" η εξουσία και να προχωρήσει σε αλλαγές. Οι άλλοι υπονομεύουν το μέλλον μας και πρέπει να αντιδράσουμε δυναμικά. Η κατάληψη ίσως είναι η κίνηση που δεν θα τους αφήσει να ησυχάσουν. Αν ανοίξουν τα ιδρύματα θα αδιαφορήσουν».

Υπάρχουν όμως και εκείνοι οι φοιτητές που λένε ότι «το να κλείνεις ένα Πανεπιστήμιο είναι καταστροφικό, μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα. Ήδη υπάρχουν προβλήματα με τους επι πτυχίω φοιτητές, με τα προγράμματα, όπως το "'Ερασμος"' και την κινητικότητα των φοιτητών, αλλά και το ενδεχόμενο να χαθεί ολόκληρο το εξάμηνο, αν συνεχισθούν οι κινητοποιήσεις. Όμως το χειρότερο είναι η υπονόμευση του ίδιου του μέλλοντος μας».

Πολλοί αυτούς τους φοιτητές προσέρχονται στις συνελεύσεις και ανεβαίνουν στο βήμα, εκφράζοντας απόψεις με τις οποίες δεν είναι σύμφωνη η πλειοψηφία των παρόντων. Άλλοι επέλεξαν το διαδίκτυο για να εκφράσουν διαφορετική άποψη και να υποστηρίξουν ότι τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να είναι ανοιχτά και να εκφράζονται ελεύθερα οι διαφωνίες μέσα στα ιδρύματα.,

Υπέρ των καταλήψεων η ΠΑΣΠ, κατά η ΔΑΠ

'Ενα ακόμη χαρακτηριστικό του κλίματος που επικρατεί μεταξύ των φοιτητών, είναι ότι παρά το γεγονός ότι ο νέος νόμος ψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση στη Βουλή, οι νεολαίες «ξεπέρασαν» τα κόμματα και έστω και αν πρόσκεινται σε αυτά, δεν ταυτίζονται με την «γραμμή» τους και ακολουθούν εντελώς διαφοροποιημένο σκεπτικό και τακτική.

Στην ΠΑΣΠ, που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ, υπάρχουν μάλιστα εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις. Οι επικεφαλής της παράταξης στα πανεπιστήμια υποστηρίζουν τις καταλήψεις ενώ οι επικεφαλής στα ΤΕΙ είναι αντίθετοι.

Ο Μιχάλης Νικηφόρος, που ηγείται της ΠΑΣΠ στα Πανεπιστήμια, είναι κατηγορηματικός, λέγοντας ότι υποστηρίζει τις καταλήψεις ως ένα μέσον πίεσης και αλλαγής πολλών διατάξεων του νόμου με τις οποίες διαφωνεί, όπως λέει, η πλειοψηφία των φοιτητών.

Αντίθετα ο Αλέξανδρος Θεοδωράκος επικεφαλής της ΠΑΣΠ στα ΤΕΙ, παρά το γεγονός ότι διαφωνεί με κάποιες διατάξεις του νόμου, θεωρεί όμως ότι τα Ιδρύματα πρέπει να μείνουν ανοιχτά.

Από τη μεριά της η ΔΑΠ, ενώ αντιδρά στις διατάξεις του νέου νόμου, τάσσεται εναντίον των καταλήψεων, υποστηρίζοντας άλλου είδους κινητοποιήσεις.

Αγανακτισμένοι με τις...καταλήψεις

Μια φοιτήτρια στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μας λέει : «Είναι ευκολότερο για μένα να εκφράζομαι μέσω του facebook. Εκεί λέω ανοιχτά τις απόψεις μου. Στη γενική συνέλευση πάντως της σχολής, δεν πήγα....»

'Ετσι στο διαδίκτυο αναπτύσσεται "το κίνημα των αγανακτισμένων με τις καταλήψεις", όπως το έχουν βαπτίσει ορισμένοι. Όπως λέει ένας απ΄τους "αγανακτισμένους" αυτούς φοιτητές "οι απόψεις των περισσότερων από εμάς που γράφουμε στο facebook, απέχουν από το να υποστηρίζουν τις απόψεις του υπουργείου Παιδείας, όπως μας κατηγορούν ορισμένοι, αλλά δείχνουν την αγωνία των παιδιών για το μέλλον σ΄έναν κόσμο που αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα".

Ανοιχτά Πανεπιστήμια θέλουν οι καθηγητές

«Κινητικότητα» υπάρχει και στις τάξεις των καθηγητών, που παρά το γεγονός ότι διαφωνούν με διατάξεις του νόμου, υποστηρίζουν στην πλειοψηφία τους "ανοιχτά Πανεπιστήμια".

Είναι χαρακτηριστική η φράση "'Ενα κλειστό Πανεπιστήμιο είναι νεκρό Πανεπιστήμιο", με την οποία ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ι. Χατζηδημητρίου απηύθυνε έκκληση να σταματήσουν οι καταλήψεις και να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια. Με την άποψη αυτή συντάσσονται πολλοί καθηγητές και πρυτάνεις, όπως αποδείχθηκε από τις πρόσφατες ομόφωνες αποφάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων, που τάχθηκαν υπέρ των ανοιχτών πανεπιστημίων, παρά τις διαφορές και τις αντιθέσεις που έχουν με διατάξεις του νέου νόμου.

Στις συνελεύσεις των καθηγητών των Ιδρυμάτων, πλέον, είναι πολύ μεγαλύτερη η συμμετοχή σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι εκπαιδευτικοί της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στις συνελεύσεις τους ενημερώνονται, συζητούν και προσπαθούν, όπως έλεγε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ένας καθηγητής, "να εισέλθουν στη νέα εποχή που φαίνεται πια καθαρά ότι μπαίνουμε".

Χαρακτηριστικό ενός άλλου κλίματος και ανέμου που πνέει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι και τα όσα συμβαίνουν στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το διήμερο των εκδηλώσεων της ΔΕΘ πολλοί ανησυχούσαν τί θα γίνει, καθώς το πανεπιστήμιο που τελεί υπό κατάληψη βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την ΔΕΘ. 'Οπως μας έλεγε ο πρύτανης Γ. Μυλόπουλος, ήταν εκπληκτική η αποφασιστικότητα και η ωριμότητα των φοιτητών που φρόντισαν να απομακρύνουν κάθε στοιχείο που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα. Κι ήταν εύκολο να μετατραπεί και πάλι το Πανεπιστήμιο σε "πεδίο σύγκρουσης με τις δυνάμεις των ΜΑΤ". Τίποτα τέτοιο δεν συνέβη κι αυτό οφείλεται στους φοιτητές, τους καθηγητές και τους εργαζόμενους που παρέμειναν όλοι μέσα στο ίδρυμα καθ΄όλο το επίμαχο διάστημα.

Την ίδια όμως τακτική παρατηρήσαμε όλοι και στο τελευταίο συλλαλητήριο, στο κέντρο της Αθήνας την προηγούμενη εβδομάδα, όταν νεαρά άτομα με κουκούλες επιχείρησαν να εισχωρήσουν στα "μπλόκ" των φοιτητών κι αυτοί τους έβγαλαν έξω πάραυτα.

(Με υλικό από το AΠΕ-ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ