Πράξη δημοσιογραφικού καθήκοντος ή κίνηση αβρότητας και νόημα; Στην Αυγή της Κυριακής δημοσιεύεται δημοσκόπηση της Public Issue από την οποία αλειεύονται δύο σημαντικά στοιχεία τα οποία η Αυγή δεν τα κρύβει.
Το πρώτο είναι ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί την πρώτη θέση και μάλιστα αυξάνοντας την απόστασή του από τη Νέα Δημοκρατία στις 5 μονάδες (35,5% έναντι 30%), ωστόσο στην αναγωγή για το πόσες έδρας καταλαμβάνει κάθε κόμμα βάσει αυτών των ποσοστών, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πετυχαίνει αυτοδυναμία. Συγκεκριμένα με το ποσοστό που λαμβάνει από τη δημοσκόπηση θα μπορούσε να εκπροσωπηθεί στη βουλή με 144 βουλευτές. Σε αυτή την περίπτωση η Νέα Δημοκρατία θα είναι 81 βουλευτές.
Επίσης είναι άξιο αναφοράς πως στη συγκεκριμένη δημοσκόπηση το Ποτάμι καταλαμβάνει τη τρίτη θέση (από κοινού με το ΚΚΕ), αγγίζοντας το 7%, ενώ πιο κάτω βρίσκονται η Χρυσή Αυγή και στην έκτη θέση το ΠΑΣΟΚ. Εντός βουλής, έστω και οριακά, μπαίνουν οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ εκτός μένει το κόμμα του Γ. Παπανδρέου και η ΔΗΜΑΡ.
Ο δημοφιλέστερος πολιτικός
Το άλλο σημαντικό στοιχείο, όμως, έχει μπόλικη παραπολιτική διάσταση καθώς στη δημοφιλία των αρχηγών ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης έρχεται στην πρώτη θέση ξεπερνώντας τον Αλέξη Τσίπρα. Θα μπορούσε να εικάσει κανείς πως αυτό το στοιχείο της έρευνας θα μπορούσε να αποσιωπηθεί με εύσχημο τρόπο από την Αυγή, καθώς έχουμε να κάνουμε με μια κομματική εφημερίδα. Αντ' αυτού οι επικεφαλής της εφημερίδας, λειτουργώντας με τη δημοσιογραφική δεοντολογία, δημοσίευσαν και αυτό το στοιχείο, καίτοι δεν είναι ευνοϊκό για τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ.
Η... άλλη ανάγνωση
Ωστόσο, υπάρχει και άλλη ανάγνωση για το συγκεκριμένο θέμα: ολοένα και περισσότερο πυκνώνουν οι πληροφορίες, οι φήμες, οι νύξεις και τα σενάρια περί προσπάθειας προσέγγισης του ΣΥΡΙΖΑ στο Ποτάμι με προοπτική την κυβερνητική συνεργασία (από τη στιγμή που δεν θα υπάρχει η πολυπόθητη αυτοδυναμία). Με δεδομένο πως «άλλου τύπου» συνεργασίες δύσκολα θα μπορέσει να οικοδομήσει ο ΣΥΡΙΖΑ για να σχηματίσει κυβέρνηση, η Κουμουνδούρου φαίνεται να προκρίνει το Ποτάμι ως σύμμαχο και υπό αυτό το πρίσμα έχουν ανοίξει οι δίαυλοι επικοινωνίας, είτε με δηλώσεις στελεχών που δεν κρίνουν αδύνατη μια τέτοια συνεργασία, είτε με «φιλικά» δημοσιεύματα όπως αυτό της κυριακάτικης Αυγής.