Και το επάγγελμα των φορτηγών μαζί με τα ταξί ανοίγει η κυβέρνηση στο πλαίσιο του πυρετού μεταρρυθμίσεων που έχει καταλάβει την κυβέρνηση. Με την Βουλή αποκλεισμένη από τους ιδιοκτήτες ταξί, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Γιάννης Ραγκούσης ενημέρωσε το αρμόδιο ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ για τις προθέσεις του:
«Σας ενημερώνω ότι σ αυτό το νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα ΤΑΞΙ και διατάξεις που αφορούν στα φορτηγά. Το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ» τόνισε ο κ. Ραγκούσης ο οποίος χρησιμοποιώντας αυστηρούς τόνους προειδοποίησε πως «δεν υπάρχει περιθώριο να κάνουμε άλλες εξαιρέσεις, η Ελλάδα των εξαιρέσεων μας έφερε ως εδώ». Προειδοποίησε ότι «όποιος δώσει αφορμή, πρόσχημα,» στις δυνάμεις που ποντάρουν στη χρεοκοπία της χώρας «αναλαμβάνει ιστορικές, όχι μόνο πολιτικές ευθύνες» και σημείωσε σε δραματικούς τόνους: «Είναι σαφές ότι η χώρα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Δεν μας επιτρέπεται να τους κάνουμε το χατίρι».
Υπενθύμισε ότι τα τελευταία 24ωρα, «πιστοποιείται μια πολύ σημαντική μεταβολή» και κάλεσε τους βουλευτές να αντιληφθούν «ότι η κατάσταση έχει αλλάξει και πλέον διεθνώς υπάρχει μηδενική ανοχή, όπως μηδενικά είναι και τα περιθώρια που έχει η χώρα μας, η κυβέρνηση, να μην αντιδράσει άμεσα». Προειδοποίησε ότι «είναι η ώρα μηδέν για την πατρίδα» και επιτέθηκε για μια ακόμη φορά σε παλαιοκομματικού τύπου πρακτικές. «Η Ελλάδα που άλλα λέει, άλλα εννοεί και άλλα κάνει στο τέλος - πάγια πρακτική της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης - δεν έχει καμία ανοχή από κανένα, ούτε από τους εταίρους ούτε από τους πολίτες. Δε μιλάμε πια για κρισιμότητα ούτε της περιόδου, ούτε της εποχής. Πλέον μιλάμε για κρίσιμες στιγμές» είπε με έμφαση ο κ. Ραγκούσης.
Ο υπουργός εξήγησε τη στάση του λέγοντας πως «ειδικά μετά τα προχθεσινά μέτρα, την ώρα που λαμβάνουμε τόσο δύσκολα μέτρα για τον ελληνικό λαό, θα ήταν τουλάχιστον ανήθικο και άδικο η κυβέρνηση να συναλλάσσεται με συντεχνίες προκειμένου να διατηρήσουν άδικα προνόμια». Και σημείωσε απευθυνόμενος στους βουλευτές: «Δε νομίζω ότι αντέχει κανείς να βγει και να πει στους Έλληνες ότι θα κάνουμε χάρη σε μια συντεχνία τη στιγμή που ζητάμε από όλους να δώσουν από αυτά που δεν περισσεύουν». Παραδέχθηκε ότι υπάρξαν καθυστερήσεις αλλά «δεν είναι ώρα για κριτική», αλλά είναι η ώρα «να κάνουμε πράξη τις μεταρρυθμίσεις, όπως το χτύπημα της μαύρης αγοράς αδειών». Υποστήριξε ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες και υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5 δις ευρώ.
Υπενθύμισε ότι το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί αλλά και όλων των κλειστών επαγγελμάτων, αποτελεί ομόφωνη απόφαση του υπουργικού συμβουλίου. Υποσχέθηκε ότι θα ενσωματώσει βελτιωτικές προτάσεις στο προσχέδιο νόμου, αλλά προειδοποίησε ότι οι βελτιώσεις, αυτές «δεν μπορούν να κινούνται αντίθετα από την κατεύθυνση του σχεδίου νόμου που ομόφωνα έχει εγκρίνει το Υ/Σ ούτε από το Ν.3919 που έχουμε ήδη ψηφίσει, δηλαδή την πραγματική απελευθέρωση του επαγγέλματος».
Ο κ. Ραγκούσης κατέληξε καλώντας τους βουλευτές να μην δημιουργήσουν πρόβλημα με την ψήφο τους. «Πλέον η παραμικρή ολιγωρία ή παλινωδία από πλευράς της χώρας, της κυβέρνησης, είναι ικανή να δημιουργήσει χάος όπως το «πέταγμα μιας πεταλούδας» σύμφωνα με τη γνωστή θεωρία. Εξέλιξη που είναι ικανή να οδηγήσει τη χώρα σε συνθήκες οικονομικού και κοινωνικού χάους, εν γνώσει μας, δεν είναι δυνατό να προκαλέσουμε» είπε χαρακτηριστικά και παρουσίασε τα βασικά σημεία του προσχεδίου νόμου που ενέκρινε ομόφωνα το υπουργικό συμβούλιο.
Κριτικές βουλευτών
Αρκετοί βουλευτές άσκησαν κριτική στο ν/σ Ραγκούση με τον κ. Νίκο Σαλαγιάννη να θέτει θέμα πληθυσμιακών και επιστημονικών κριτηρίων για το άνοιγμα των ταξί. Υποστήριξε ότι είναι πρωθύστερο να απελευθερώνεται πλήρως το επάγγελμα π.χ. στην Αθήνα χωρίς προηγουμένως η ανεξάρτητη επιτροπή να γνωμοδοτήσει για τον αριθμό των ταξί που «σηκώνει» η πρωτεύουσα. Επικαλέστηκε μάλιστα τον δακτύλιο που «απαγορεύει την κίνηση οχημάτων παρά το ότι η διακίνηση είναι ελεύθερη συνταγματικά. Αλλά ισχύει γιατί προνοεί για το κοινό καλό. Ούτε αυτό δεν λαμβάνουμε υπόψη μας;» διερωτήθηκε.
Από την άλλη ο κ. Σπύρος Βούγιας ήταν υποστηρικτικός λέγοντας πως το ν/σ αναβαθμίζει τη λειτουργία των ταξί και τις υπηρεσίες στον πολίτη. Ενώ ο Σ. Κεδίκογλου τόνισε πως «χρειαζόμαστε ρήξεις και μεγάλες ανατροπές χωρίς καθυστερήσεις».