Η Αλίνα Τσβορ είναι μια 24χρονη φωτογράφος που δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα οικονομικά. Παρ’ όλα αυτά, όταν θέλησε να ναυλώσει ένα ελικόπτερο για βόλτα πάνω από το Σικάγο, διέθετε το «νόμισμα» για να το πληρώσει.
Η 28χρονη Νικολέτα Τσάνι, τραπεζική σύμβουλος από την Ουγγαρία, με το ίδιο «νόμισμα» εξασφάλισε τριετές συμβόλαιο λίζινγκ για μια Μερσεντές, ενώ ο Τζέισον Πίτερσον ένα εισιτήριο για την Ισλανδία, όπου έμεινε μία εβδομάδα δωρεάν. Ποιο ήταν το «νόμισμά» τους; Ο λογαριασμός τους στο Ινσταγκραμ.
Η Νικολέτα Τσάνι:
Η απίστευτη ιστορία τους δημοσιεύτηκε στους New York Times. Είναι μόνο τρία από τα χιλιάδες μέλη μιας νέας φυλής, που ξεπήδησε τα τελευταία χρόνια μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα: της φυλής των... επιδραστικών, των instagrammer. Εχοντας έναν δημοφιλή λογαριασμό σε κάποιο από τα σόσιαλ μίντια, μπορούν να απολαμβάνουν προϊόντα και υπηρεσίες, συχνά να λαμβάνουν και μετρητά, με αντάλλαγμα μερικές αναρτήσεις τους. Η Αλίνα π.χ. αντάλλαξε τη βόλτα της πάνω από το Σικάγο με μερικές φωτογραφίες που μοιράστηκε στο λογαριασμό της με τους 55.000 followers της, αναφέροντας στη λεζάντα την εταιρεία ελικοπτέρων που της την πρόσφερε.
Η Αλίνα Τσβορ:
Η Νικολέτα εξασφάλισε το αυτοκίνητο όταν κέρδισε ένα διαγωνισμό που πρόσφερε στους συμμετέχοντες μια Μερσεντές για ένα τριήμερο οδικό ταξίδι στην Ουάσιγκτον, αρκεί να ποστάρουν φωτογραφίες από αυτό αναφέροντας στις λεζάντες το λογαριασμό Ινσταγκραμ της Μερσεντές και το hashtag #ClataketheWheel. Ετσι, η περίφημη μάρκα πολυτελών αυτοκινήτων κατάφερε, με μικρό σχετικά κόστος, να προωθήσει το νέο της μοντέλο σε νεανικό κοινό, όπως ήταν ο αρχικός της σχεδιασμός.
Tο ίδιο ισχύει και για άλλες μάρκες πολυτελείας που θέλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Εταιρείες όπως η Burberry, τα Holiday Inn και η Nike προσπαθούν να φτάσουν τα κοινά που θέλουν και ειδικά τα νεότερα προσφέροντας εικόνες μέσω των social media (emoji, Tinder, Instagram) που βγάζουν άσχετοι άνθρωποι.
Οι φίρμες αυτές έχουν καταλάβει ότι οι σύγχρονοι άνθρωποι ενδιαφέρονται περισσότερο για εικόνες που ποστάρουν άγνωστοι από τη ζωή τους και τις εμπειρίες τους που επηρεάζουν όμως όσους τις βλέπουν.
Αποδεικνύεται ότι το Instagram έχει μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο από τους επώνυμους που θα έβαζαν να κάνουν διαφημίσεις. «Είναι πιο προσιτό. Οι επώνυμοι δεν είναι» δηλώνει ο Mark Aikman, μάνατζερ της Mercedes-Benz USA's για τα κοινωνικά δίκτυα.
Και στην Ελλάδα ξεκίνησαν οι instagrammers
Ακόμη και στην Ελλάδα της κρίσης -ίσως και κυρίως εξαιτίας αυτής- οι εταιρείες έχουν αρχίσει δειλά να μπαίνουν σε αυτό το νέο μοντέλο προώθησης. Πρόσφατα βρέθηκα κι εγώ σε ένα ημερήσιο road-trip με πολυτελές αυτοκίνητο που πρόσφερε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία σε επιδραστική ινσταγκράμερ. «Δεν ξέρω να οδηγώ, αλλά τους είπα ότι θα φέρω μαζί μου έναν φίλο που ξέρει από αυτοκίνητα και δέχτηκαν», λέει η Χρύσα Οικονομοπούλου, που εργάζεται στο γραφείο δημοσίων σχέσεων χώρου συναυλιών, λειτουργεί το fashion blog fashionism.gr και έχει έναν δημοφιλή λογαριασμό στο Ινσταγκραμ.
H Χρύσα Οικονομοπούλου
Παραλάβαμε το αυτοκίνητο (που δεν θα είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ποτέ) το πρωί, κάναμε όσες βόλτες θέλαμε, τα παιδιά φωτογραφήθηκαν μέσα και έξω από αυτό, γράφοντας και κάποια σχόλια πλάι στο σχετικό hashtag, και το επιστρέψαμε το απόγευμα. Η Χρύσα αποτελεί συχνά επιλογή των εγχώριων εταιρειών για μια τέτοια ανταλλαγή υπηρεσιών, αλλά «πάντα ποστάρω προϊόντα που αρέσουν και σ’ εμένα», λέει. «Οταν κάτι δεν μου αρέσει ή δεν ταιριάζει σε αυτό που είμαι και κάνω, αρνούμαι ευγενικά. Οταν όμως μου στέλνουν κάτι όμορφο, κάτι που θα φορούσα ή θα χρησιμοποιούσα, το ποστάρω και μου αρέσει να φτιάχνω κι ένα ωραίο κόνσεπτ, όχι απλώς μια φωτογραφία και μια λεζάντα. Πρόσφατα, για την προώθηση ενός κινητού οργάνωσα να ηχογραφήσουμε με αυτό την πρόβα μιας ελληνικής μπάντας. Δεν πασχίζω να βγάλω λεφτά, το διασκεδάζω». Πληροφορίες Καθημερινή.