Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών, η εντυπωσιακή Σουηδή ηθοποιός Ανίτα Εκμπεργκ, μία από τις μούσες του Φεντερίκο Φελίνι, που πρωταγωνίστησε μαζί με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάννι στην ταινία «La Dolce Vita» (1960)
Ο ρόλος της σε αυτή την ταινία, την ανέδειξε σε παγκόσμιο sex symbol, ενώ η σκηνή με το στραπλες φόρεμα στην Fontana Di Trevi θεωρείται από τις πιο εμβληματικές σκηνές του κλασικού κινηματογράφου.
Η πανέμορφη σταρ πέθανε το πρωί της Κυριακής στη Ρώμη, σε ηλικία 83 ετών, όπως επιβεβαίωσε ο δικηγόρος της, ενώ ήδη νοσηλευόταν από πριν τα Χριστούγεννα με προβλήματα υγείας.
Γεννημένη στο Μάλμο της Σουηδίας το 1931, η Εκμπεργκ ταξίδεψε στην Αμερική μετά την κατάκτηση του τίτλου Μις Σουηδία στην ηλικία των 20.
Υπέγραψε σχεδόν αμέσως με ένα στούντιο του Χόλιγουντ και στη συνέχεια πήγε στην Ιταλία, όπου συναντήθηκε με τον σκηνοθέτη Φρεντερίκο Φελίνι.
Της έδωσε το ρόλο της Σύλβια Ρανκ στο La Dolce Vita, «της πιο υπέροχης γυναίκας που δημιουργήθηκε από την αρχή του χρόνου» σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η ταινία, η οποία δημιούργησε και τον όρο παπαράτσι, είχε ως αποτέλεσμα να κυνηγάνε την Εκμπεργκ οι φωτογράφοι παντού.
Ηταν συνεχώς στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων για τα ειδύλλια με κορυφαίους άνδρες του Χόλιγουντ, μεταξύ των οποίων, τον Ερολ Φλιν, τον Γιουλ Μπρίνερ και τον Φρανκ Σινάτρα.
Εγινε επίσης και πρωτοσέλιδο, όταν, το 1960, επιτέθηκε στο φωτογράφο Φελίτσε Κουίντο με ένα τόξο και βέλη. Ο Κουίντο ήταν ανάμεσα στους δημοσιογράφους που την ακολούθησαν από ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στη βίλα της στη Ρώμη. Κατά τη διαδρομή, η σταρ φωτογραφήθηκε με το γόνατό της στη βουβωνική χώρα ενός ανθρώπου.
Εκτός από το La Dolce Vita, η Εκμπεργκ εμφανίστηκε επίσης σε κωμωδίες του Μπομπ Χόουπ, όπως το Paris Holiday (1957) και το Call Me Bwana (1963). Αλλοι ρόλοι της ήταν στις ταινίες Alley Blood (1955), Hollywood or Bust (1956) και το ιστορικό έπος War and Peace (1956).
Αλλά το άστρο του ηθοποιού δεν λάμπει για πάντα. Μέχρι τα τέλη του 1970, η Εκμπεργκ είχε σχεδόν εξαφανιστεί από την οθόνη, κάνοντας μόνο σπάνιες εμφανίσεις σε μικρές ευρωπαϊκές παραγωγές. Φυσικά η πτώση της δημοτικότητα της είχε επιπτώσεις και στα οικονομικά της και σύμφωνα με διάφορες αναφορές, η ηθοποιός πέθανε «στην ψάθα».