Με τις αληθινές δραματικές ιστορίες ενος ζωγράφου κι ενος μαθηματικού που αποδίδονται με αντίστοιχα εκπληκτικές ηθοποιίες ξεκινά η δεύτερη εβδομάδα του 2015. Μια αφελής καλοκαιρινή περιπέτεια στο Αιγαίο και δυο ντοκΙμαντέρ συμπληρώνουν την εικόνα.
BIG BAD WOLVES: ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΩΝ ΛΥΚΩΝ - θρίλερ /Ισραήλ (2013)
- Big Bad Wolves
- Σκηνοθεσία : Άχαραον Κασάλες, Ναβότ Παπουσάντο
- Παίζουν : Λίορ Ασκενάζι, Ρότεμ Κέιναν, Ντοβάλε Γκλίκμαν, Μένας Νόι
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Εξαιρετικά βίαιο αλλά και εξαιρετικά αφελές ισραηλινό dark commedy με απλοϊκές σεναριακές λύσεις που θεωρεί το σινεμά των αδελφών Κοέν σημαντικό και το θαυμάζει. Πάντως πολύ καλύτερο από πολλά ανεύθυνα ελληνικά θρίλερ κι αυτό το λέω γιατί πιστεύω πως αναλογικά έχουμε τις ίδιες κινηματογραφικές δυνατότητες. Τουλάχιστον εδώ οι ισραηλινοί σκηνοθέτες κατέχουν το στυλ, το ρυθμό και τη φωτογένεια της βίας. Τώρα αν δεν τους πήγαν και μερικές σκηνές δε θα χαλάσουμε κιόλας το mood της βραδιάς. Σχετικά με την υπόθεση το set up είναι απλό έως πολύ απλό...
Ένας νεαρός δάσκαλος θρησκευτικών είναι ο βασικός ύποπτος για ασέλγεια, φόνους και αποκεφαλισμούς μικρών κοριτσιών. Η αστυνομία τον παρακολουθεί του ρίχνει και δυο μπουνιές αλλά επειδή δεν έχει στοιχεία ικανά για να τον συλλάβει τον αφήνει. Αυτό εξοργίζει τον πατέρα ενός από τα θύματα, ο οποίος αποφασίζει να πάρει το νόμο στα χέρια του. Απαγάγει το δάσκαλο, τον φυλακίζει σε ένα υπόγειο και προσπαθεί να του αποσπάσει βίαια μια ομολογία για τα εγκλήματά του, βασανίζοντάς τον.
Πάνω από τη μισή ταινία παρακολουθούμε τα φρικτά βασανιστήρια στα οποία υποβάλλεται ο ύποπτος παιδεραστής. Στα σύνεργα περιλαμβάνονται τανάλιες για νύχια, σφυριά, πριόνια μαχαίρια κλπ. Καταλαβαίνουμε πως οι σκηνοθέτες ξέρουν από βασανιστήρια και τα δείχνουν και καλά. Δεν έχουν όμως τη φευγάτη φονική τρέλα του Ταραντίνο, ή την παράλογη θεατρικότητα των διαλόγων των αδελφών Κοέν. Έτσι το θέμα μιζερεύει λίγο στην αρχή και χάνεται εντελώς προς το τέλος προπαντός όταν στα βασανιστήρια μπλέκουν μερικοί άσχετοι και αρχίζουν οι σούπες, τα τσιγάρα και οι φιλοσοφίες της συμφοράς.
Η ταινία ξεκινά καλά αλλά σιγά σιγά φθίνει καθώς τα επεισόδια αντί να οδηγούν προς μια κορύφωση και μια λύτρωση περιστρέφονται συνεχώς γύρω απ’ την σκοτεινή κωμωδία της ωμής βίας. Οι σκηνοθέτες ποτέ δεν αναρωτιούνται το πιο φυσικό πράγμα του κόσμου: Είναι δικαιολογημένη τέτοια μακάβρια βία σε κάποιον υποθετικά ύποπτο από κάποιους που δεν έχουν δικαίωμα να τον ανακρίνουν; Μπορεί κάποιος να υποκαταστήσει το νόμο;
Η ταινία έχει μια δομή θεατρικού έργου όταν οι βασανιστές και ο βασανιζόμενος μένουν απομονωμένοι στο υπόγειο. Όμως αυτή η απομόνωση δραματικά δεν οδηγεί πουθενά. Έτσι η φιλοσοφία του “οφθαλμόν αντί οφθαλμού” που είναι βεριτάμπλ ισραηλινό προϊόν μένει μετέωρη χωρίς κάποιο αποφασιστικό συμπέρασμα. Η ταινία επιβεβαιώνει πως η βία το μόνο που φέρνει είναι κι άλλη βία με ένα τρόπο απωθητικό, πλην όμως αρκετά διδακτικό.
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΕΡΝΕΡ - δράμα / Βρετανία (2014)
- Mr. Turner
- Σκηνοθεσία : Mάϊκ Λι
- Παίζουν : Τίμοθυ Σπολ, Ντόροθυ Άτκινσον, Μάριον Μπέιλι, Πολ Τζέσον, Λέσλι Μάνβιλ, Μάρτιν Σάβατζ, Ρουθ Σιν.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Ο κινηματογραφικός μετρ του κοινωνικού ρεαλισμού και διακεκριμένος Βρετανός σκηνοθέτης, Μάικ Λι, καλλιτεχνικά πιο ώριμος από ποτέ, αποφασίζει να καταπιαστεί με μια υπέροχη, και ισχυρή, αληθινή ιστορία. Αυτή τη φορά ο επτά φορές προτεινόμενος για όσκαρ σκηνοθέτης μας μεταφέρει στην τελευταία περίοδο της ζωής του “εθνικού” ζωγράφου της Αγγλίας Γουίλιαμ Τέρνερ, έναν θρύλο της καλλιτεχνικής ζωής και ίσως τον πιο αφοσιωμένο εικαστικό καλλιτέχνη που έζησε και δημιούργησε στην Αγγλία.
Ο Γουίλιαμ Τέρνερ, καταφανώς επηρεασμένος από τον θάνατο του πρώην μπαρμπέρη πατέρα του, βρίσκει καταφύγιο και έμπνευση στην αγκαλιά της προσφάτως χωρισμένης χήρας και ιδιοκτήτριας μιας παραθαλάσσιας πανσιόν, της κας Μπουθ. Ο κος Τέρνερ έχει ήδη μπει στο τελευταίο τμήμα της πλούσιας και πολυταξιδεμένης ζωής του και ενώ έχει πλέον αποφασίσει να συνεχίσει τη ζωή του με την κα Μπουθ, δεν παύει να δέχεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα τις απρόσκλητες επισκέψεις της ανυπόφορης, πλέον, Σάρα Ντάνμπι. Η Σάρα ήταν μια παλιά ερωμένη του, η οποία ισχυρίζεται ότι έχει φέρει στη ζωή τις δυο κόρες του Τέρνερ, γεγονός το οποίο ο ίδιος αρνείται πεισματικά.
Ο καταξιωμένος, πλην φοβερά εκκεντρικός, ζωγράφος απολαμβάνει σταθερά τη φιλοξενία των αριστοκρατών γαιοκτημόνων της εποχής. Επισκέπτεται οίκους ανοχής, γοητεύεται απερίγραπτα από την επιστήμη, τη φωτογραφία και τους σιδηροδρόμους και παρότι ο ίδιος είναι φύσει αναρχικός, αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή μέλη της Βασιλικής Ακαδημίας των Τεχνών - την οποία δεν ξεχνά να αναστατώνει, τακτικά, με τα καμώματά του. Έχει τόσους ορκισμένους θαυμαστές και φίλους, όσους και πολέμιους. Αρνείται μια εξωφρενική για την εποχή προσφορά 100.000 λιρών για τη απόκτηση του συνόλου των έργων του από έναν εκατομμυριούχο, γιατί αποφάσισε να δωρίσει την καλλιτεχνική του κληρονομιά στο βρετανικό έθνος – και αυτό φυσικά τη στιγμή που γνώριζε πως η Βασίλισσα Βικτόρια απεχθάνεται τους πίνακές του! Μιλάμε ξεκάθαρα για έναν από τους πιο αντιφατικούς αλλά και χαρισματικούς χαρακτήρες της ιστορίας της Τέχνης. Έναν άνθρωπο που αγαπήθηκε τόσο βαθιά και στωικά από μια σπιτονοικοκυρά - την οποία δεν διστάζει να εκμεταλλευτεί σεξουαλικά, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Έναν άνθρωπο που μέχρι και τις τελευταίες μέρες της ζωής του ζούσε με σπουδαία μυστικά και ανοικονόμητο συναίσθημα. Ο πρωταγωνιστής Τίμοθυ Σπολ κατέκτησε το βραβείο ηθοποιίας στο Φεστιβάλ των Καννών του 2014.
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΜΙΜΗΣΗΣ - δράμα /Βρετανία (2014)
- The imitation game
- Σκηνοθεσία : Μόρτεν Τίλντουμ
- Παίζουν : Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Κϊρα Νάιτλι, Μαθιου Γκούντ, Τσαρλς Ντανς, Μαρκ Στρονγκ, Τάπενς Μίντλετον
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Είναι μερικοί άνθρωποι που παρ όλο που θα τους άξιζε μεγαλύτερη αποδοχή μένουν για πάντα στο σκοτάδι και κανείς δεν γνωρίζει την τεράστια συνεισφορά τους στη ζωή και την επιστήμη. Ένας τέτοιος είναι και ο Άλαν Τούριγκ, ένας ιδιοφυής Άγγλος μαθηματικός και ομοφυλόφιλος που εφηύρε ουσιαστικά τον υπολογιστή προσπαθώντας να διασπάσει τους κώδικες της πολεμικής κρυπτογραφικής μηχανής των Γερμανών. Μιας μηχανής που έδινε 159 εκατομμύρια δυνατότητες ερμηνείας για κάθε μήνυμα που έστελναν οι Ναζί!
Κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, ο μαθηματικός αναλυτής Άλαν Τούρινγκ, στρατολογήθηκε για να βοηθήσει στην διάσπαση του Enigma. Καθοδήγησε με επιτυχία μια ομάδα επιστημόνων, να σπάσουν τον κώδικα της περίφημης Γερμανικής κρυπτογραφικής μηχανής Enigma. Ταυτόχρονα κατάφερε να δημιουργήσει μια μηχανή που μπορούσε να κάνει χιλιάδες πράξεις το δευτερόλεπτο. Ουσιαστικά είχε ανακαλύψει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Το χειμώνα του 1952, οι Βρετανικές αρχές εισέβαλαν στο σπίτι του έπειτα από μια καταγγελία για διάρρηξη και θεωρώντας πως είναι σοβιετικός πράκτορας τον συνέλαβαν για «απρεπή συμπεριφορά», κάτι που αργότερα θα οδηγούσε στην καταδίκη του. Ηταν μια ειρωνεία της τύχης ο άνθρωπος που θα βοηθούσε στον πόλεμο την πατρίδα του, λόγω της ομοφυλοφιλίας του να θεωρείται εγκληματίας. Την εποχή αυτή βέβαια κανείς δε γνώριζε ότι επρόκειτο για ένα πρωτοπόρο και ιδιοφυή επιστήμονα. Ο Νορβηγός σκηνοθέτης Τίλντουμ, στήνει με μαεστρία ένα διαυγές λαμπερό πορτρέτο ενός σπουδαίου και παράλληλα περίπλοκου ανθρώπου, στον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι οφείλουν τη ζωή τους. Τον ερμηνεύει ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς. (Ευτυχώς! Αντί του Ντι Κάπριο που είχε ανακοινωθεί στην αρχή). Ένας ηθοποιός, που πιθανότατα θα είναι υποψήφιος για όσκαρ, του οποίου η ευαίσθητη και συγκινητική ερμηνεία είναι η κινητήρια δύναμη της ταινίας και ο κυριότερος λόγος για να τη δει κανείς!
JACK - δράμα / Γερμανία (2014)
- Σκηνοθεσία : Έντουαρντ Μπέργκερ
- Παίζουν : Ιβο Πίτζκερ, Γκέοργκ Άρμς, Τζόντιν Τζον, Λουίζ Χέγιερ.
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Μια σύγχρονη οδύσσεια για ένα δεκάχρονο Βερολινέζο που θα προσπαθήσει να βρει την αλήθεια για την σημερινή οικογένεια. Θα ενηλικιωθεί γρήγορα προστατεύοντας τον αδελφό του μαθαίνοντας ταυτόχρονα αλήθειες για τη ζωή. Για τον δεκάχρονο Τζακ η οικογένεια είναι το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο. Ο ίδιος είναι ένα πολύ υπεύθυνο παιδί που βοήθα καθημερινά την ανύπαντρη μητέρα του με όποιον τρόπο μπορεί – ετοιμάζει τον μικρό του αδερφό για το σχολείο, φτιάχνει φαγητό και γενικά φαίνεται να έχει υπό έλεγχο το σπίτι. Η μητέρα του Σάννα, μια γλυκιά νεαρή γυναίκα δεν θα μπορούσε να τα βγάλει πέρα χωρίς τον Τζακ. Ένα απρόσμενο γεγονός θα ανατρέψει τις ισορροπίες και θα διασπάσει την οικογένεια. Όταν ξαφνικά μια μέρα η μητέρα του εξαφανίζεται, ο Τζακ ξεκινά μαζί με τον εξάχρονο αδερφό του Μανουέλ ένα ταξίδι αναζήτησης της. Κάπως έτσι παρατηρούμε τον Τζακ να αναλαμβάνει ολοένα και περισσότερες ευθύνες από αυτές που θα έπρεπε να έχει ένα παιδί της ηλικίας του. Μία όμως αξιοθαύμαστα γενναία απόφαση ενός νεαρού μαχητή που κάνει ένα μάθημα κοινωνικής κριτικής χωρίς δασκαλίστικους υπαινιγμούς, σε όλους τους ενηλίκους.
Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο διαγωνιστικό τμήμα του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, εντυπωσιάζοντας με την τρυφερότητα και την ανθρωπιά της. Ο σκηνοθέτης και η συνσεναριογράφος αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι κατά την διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας υπενθύμιζαν διαρκώς ο ένας στον άλλον την αφετηρία της ιστορία τους: “μια απλή και ξεκάθαρη ιστορία σχετικά με την άνευ όρων αγάπη ενός νεαρού αγοριού, στην αναζήτηση της μητέρας του».
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ - Περιπέτεια /Φιλανδία (2014)
- Adventure in Greece
- Σκηνοθεσία : Τάβι Βάρτια
- Παίζουν : Ορφέας Αυγουστίδης, Ιφιγένεια Τζόλα, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Ναταλία Δραγούμη, Γιάννης Στάνκογλου, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Γιάννης Ζουγανέλης
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Μιλάμε για πολύ γέλιο. Η παραγωγή είναι προσκοπικού χαρακτήρα και απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα με χαμηλό δείκτη νοημοσύνης όχι απαραίτητα ιδρυματικού χαρακτήρα. Θυμίζει greek summer περιπέτεια τύπου «λίγο κρασί, λίγο θάλασσα, και τ’ αγόρι μου» απ’ το γνωστό hit της Μαρινέλλας όπου λείπει το κρασί.
Μια από τις κορυφαίες στιγμές είναι η σκηνή του Σκιαδαρέση ο οποίος με καβουράκι και μαύρο Ray Ban προτείνει περίστροφο ρεπλίκα των 50 ευρώ και φωνάζει σαν Νew York cop” ψηλά τα χέρια είμαστε από την αρχαιολογική υπηρεσία”!! (Πουτ δε κοτ ντάουν σάμθινγκ!) Εκεί φεύγει ολόκληρο το τραπεζάκι με το σεμέν, μαζί με τα ποτήρια, το τασάκι και τα ποτά πάνω στην ακριβή μπουχάρα της μαμάς.
Ο Φιλανδός σκηνοθέτης πρέπει να σκηνοθετεί με το “Εγχειρίδιο για Σκηνοθεσία άνευ Διδασκάλου” της σχολής Σταυράκου, υπό μάλης. Στη σελίδα 35 και στο κεφάλαιο Σκηνές Δράσης για ακινητοποίηση ηλίθιου έλληνα μπάτσου δίνει τα ρέστα του! Είναι η κορυφαία σκηνή αφού συνδυάζει πέταγμα αχνιστού καφέ στο στήθος αστυφύλακα επαρχίας, κοίταγμα του ηλίθιου μπάτσου στο λεκέ και ταυτόχρονα δεξί κροσέ του επιτιθέμενου στο πρόσωπο του οργάνου της τάξης. Το θύμα πρέπει να πέσει στο πλάϊ και δεξιά του εισερχομένου στην οθόνη με το πιστόλι απασφαλισμένο. Χάιλαϊτ ολκής σαν κάρφωμα τύπου Λεμπρόν Τζέημς που έχει θυμώσει μετά από την ήττα της Dreamteam από την Ελλάδα του Γιαννάκη.
Στην υπόθεση τώρα. Στη πανέμορφη Κω και τις ελληνικές γαλαζοπράσινες θάλασσες, η Ανδριάνα θα γνωρίσει τoν Τόνι, που έχει έρθει για διακοπές με την οικογένεια του από την Φινλανδία. Μεταξύ τους θα αναπτυχθεί ένας νεανικός έρωτας και μια τρυφερή σχέση αγάπης και εμπιστοσύνης. Με φόντο το Αιγαίο, τα δυο παιδιά μαζί με τα αδέλφια του Τόνι, Αλέξι και Βέτι, θα μπλεχτούν άθελα τους σε μια επικίνδυνη περιπέτεια: η γοητευτική Ανδριάνα έχει πέσει θύμα απαγωγής από μια αδίστακτη σπείρα αρχαιοκαπήλων, που έχει βάλει στο μάτι το χαμένο θησαυρό ενός παλιού θρύλου του νησιού. Τα τρία αγόρια κινούν γη και ουρανό για να σώσουν την Ανδριάνα και να βρουν το θησαυρό. Μέσα από αυτή την περιπέτεια στην Ελλάδα, οι σχέσεις των τριών αγοριών θα δυναμώσουν και το ειδύλλιο της Ανδριάνας και του Τόνι θα αφήσει μια υπόσχεση για το μέλλον.
Η ταινία, βουτηγμένη στο γαλάζιο του Αιγαίου, βλέπεται μόνο από περιέργεια και μόνο για να διαπιστώσει κάποιος πόσο χαμηλά μπορεί να πέσει ο εμπορικός κινηματογράφος της Φιλανδίας.
ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Ντοκιμαντέρ (2014)
- A Family Affair
- Σκηνοθεσία : Αγγελική Αριστομενοπούλου
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Αξιόλογο εικαστικά ντοκυμαντέρ με το φρέσκο αεράκι της Κρήτης να δροσίζει την οθόνη. Έχει όμως μια μάλλον μονότονη ματιά πάνω σε ένα θέμα αρκετά ενδιαφέρον όπως είναι η παραγωγή μουσικής αλλά και η μεταλαμπάδευση της μουσικής γνώσης από γενιά σε γενιά στη μεγάλη οικογένεια των Ξυλούρηδων.
Με κεντρικούς χαρακτήρες τον Ψαρογιώργη (Γιώργη Ξυλούρη), τα τρία παιδιά του που σπουδάζουν στην Μελβούρνη, και τον πατέρα του, Ψαραντώνη, η ταινία ακολουθεί την οικογένεια μέσα από οικογενειακές και επαγγελματικές προκλήσεις, και καταγράφει τη ζωή τους για ένα διάστημα δύο ετών.
Αρχίζουμε απ το 2012. Η ταινία μεταφέρει τον θεατή στην Κρήτη, εκεί όπου η μουσική παράδοση είναι παντού παρούσα στις κοινωνικές εκδηλώσεις. Έχει πια εκδιώξει το ξένο τραγούδι και είναι ο απόλυτος βασιλιάς της τοπικής διασκέδασης. Ο Γιώργης θεωρεί ύψιστο καθήκον του να μεταφέρει τη γνώση του για τη μουσική και το πάθος του για την Κρήτη, στα τρία του παιδιά, Νίκο, Αντώνη και Απολλωνία που τα έχει κάνει με την Αυστραλή σύζυγο του. Όταν η 16χρονη κόρη του, Απολλωνία, μετακομίζει στην Αυστραλία για να τελειώσει το σχολείο και ζει με τα δύο της αδέλφια που ήδη σπουδάζουν μουσική ο πατέρας θα επισκεφθεί τα παιδιά. Με την ευκαιρία θα δώσει και μια σειρά από παραστάσεις με τον πατέρα του Ψαραντώνη και ταυτόχρονα θα βοηθήσει την κόρη του να κάνει τα πρώτα της βήματα επί σκηνής. Η ταινία περιγράφει την καθημερινότητα τους στη Μελβούρνη με μάλλον βαρετό τρόπο καθώς ανακαλύπτουν έναν “νέο κόσμο”. Η σκηνοθεσία αρκείται στην καταγραφή πολλών χρωματιστών περιττών επεισοδίων και δεν σχολιάζει, δεν ερευνά, δεν την ενδιαφέρει και πολύ το τι συμβαίνει κάτω απ την επιφάνεια. Δεν ξέρω αν είδα ένα ριάλιτυ σόου σε μια πιο εξευγενισμένη μορφή.
ΝΟΝ ΟΜΝΙS MORIAR - Ντοκιμαντέρ (2014)
Σκηνοθεσία : Θεοδοσία Γραμματικού
ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Έντονα προλεταριακό ντοκυμαντέρ που θύμισε ανάλογα στρατευμένα εγχειρήματα του είδους προ 30ετίας στις επικές εργατικές απεργίες (Μακ Καν κλπ) στα χρόνια που ακολούθησαν τον Μάη του 68. Η σκηνοθέτης παρακολουθεί την 9μηνη απεργία των εργατών της Χαλυβουργικής το 2012 και καταγράφει την όλη προσπάθεια τους να πετύχουν την επαναπρόσληψη των απολυμένων συναδέλφων τους. Ο ιδιοκτήτης (Μάνεσης) αυτού του μεγάλου ελληνικού εργοστασίου παραγωγής προιόντων χάλυβα προσπαθεί (δήθεν) να ρεφάρει λίγο απ την κρίση και την κάθετη πτώση των κερδών του πάνω στους ώμους των υπαλλήλων του, απολύοντας κόσμο. (Στην ουσία υπηρετεί το βασικό αίτημα της Τρόϊκα περι μαζικών απολύσεων.) Μια ομάδα εργαζομένων θα αντισταθούν μονολιθικά και θα προσπαθήσουν να αποτρέψουν αυτές τις απολύσεις.
Η σκηνοθέτης παίρνει την σχετικά εύκολη θέση του παρατηρητή των τεκταινομένων που είναι οι κινήσεις της απεργιακής ομάδας σε όλη τη διάρκεια της απεργίας. Στο ντοκυμαντερ δεν καταγράφεται η οικονομική συγκυρία, δεν ερευνώνται οι κινήσεις τα ελατήρια και τις θέσεις της απέναντι πλευράς. Αν ο ιδιοκτήτης είναι κάποιος φοβερός καπιταλιστής ή ένα τρομοκρατημένο λαμόγιο. Τι συνέβη και οι απεργοί δεν μπόρεσαν να εκφράσουν το σύνολο των εργαζομένων; Γιατι και πώς ηττήθηκαν τελικά; Το ντοκυμαντέρ ξεφυλίζει βαρετά και ανιαρά, σαν ημερολόγιο την απεργία χτίζοντας τελικά ένα ηρωϊκό προλεταριακό τέλος για τους απεργούς σε στυλ Όπου φτωχός κι η μοίρα του.
«NON OMNIS MORIAR», είναι μια λατινική έκφραση και σημαίνει δεν θα πεθάνω ολόκληρος, (κάτι θα μείνει από εμένα).
Τελικά δε ξέρουμε τι θα μείνει απ το φιλμ αυτό.