Corriere della Sera: Τα μοιραία λάθη του πληρώματος του Norman Atlantic - iefimerida.gr

Corriere della Sera: Τα μοιραία λάθη του πληρώματος του Norman Atlantic

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Καθυστερήσεις, παραλείψεις, αμέλεια, αστείες δικαιολογίες, σημαντικές ελλείψεις στην πυρασφάλεια και ένα πλοίο υπερφορτωμένο είναι μερικά από τα τραγικά λάθη που η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera καταλογίζει στο πλήρωμα του Norman Atlantic.

Την ώρα που οι διασώστες συνεχίζεται να αναζητούν τους αγνοούμενους επιβαίνοντες του πλοίο Norman Atlantic η δικαιοσύνη έχει ξεκινήσει την έρευνα προκειμένου να βρεθούν τα αίτια που οδήγησαν στην απίστευτη τραγωδία με το φλεγόμενο πλοίο και να αποδοθούν ευθύνες.

Η Corriere della Sera αναλύοντας τα έως τώρα δεδομένα κάνει λόγο για μοιραία λάθη του πληρώματος του πλοίου, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Η συντάκτρια του άρθρου βασιζόμενη τόσο στην εντολή δέσμευσης του πλοίου από τους δικαστές του Μπάρι, οι οποίοι έδωσαν εντολή να μεταφερθεί το κουφάρι του πλοίου στο λιμάνι του Μπρίντιζι, αλλά και στις μαρτυρίες του επιβατών πως το πλήρωμα ήταν άφαντο και δεν τους βόηθησε την ώρα που οι φλόγες κατέκαιγαν το πλοίο.

Συγκεκριμένα μιλάει για αστείες δικαιολογίες του πλοιάρχου, ο οποίος στην κατάθεση του στις αρχές είπε «έδωσα εσωτερικό συναγερμό για να μην προκληθεί πανικός», αλλά και στις ελλείψεις που παρουσιάστηκαν την πιο κρίσιμη στιγμή, όταν το Norman Atlantic εξέπνευσε σήμα κινδύνου και από την ώρα που έπρεπε να ξεκινήσει η διαδικασία διάσωσης των επιβαινόντων. Ενα από τα βασικότερα σημεία που πρέπει να ερευνηθεί είναι τα αίτια για τα οποία ο συναγερμός δεν σήμανε την ώρα της πυρκαγιάς, όπως τουλάχιστον καταγγέλλουν οι επιβαίνοντες του πλοίου.

Η ιταλική εφημερίδα μάλιστα αναφέρει πως η τραγωδία θα μπορούσε να μην είχε συμβεί ποτέ και καταγράφει τα λάθη του πληρώματος:

  • Ο συναγερμός δεν σήμανε την ώρα της πυρκαγιάς, όπως τουλάχιστον καταγγέλλουν οι επιβαίνοντες του πλοίου.
  • Ο τρόπος διαχείρισης της κρίσης από το πλήρωμα
  • Τα συστήματα πυρασφάλειας και ασφαλείας δεν δούλευαν
  • Δεν κατέστη δυνατό να πέσουν στη θάλασσα κάποιες από τις σωστικές λέμβους
  • Το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο

Υπερφορτωμένο το γκαράζ -Η οροφή φορτηγών άγγιζε στο πάτωμα του αμπαριού

Ο αριθμός των οχημάτων που είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο. Σύμφωνα με την επίσημη λίστα βρίσκονταν 128 φορτηγά, εκ των οποίων τουλάχιστον τέσσερα μετέφεραν λάδι, 90 ιδιωτικά οχήματα, δύο λεωφορεία και μία μοτοσικλέτα, αλλά ενδέχεται τα οχήματα να ήταν πολλά περισσότερα, με αποτέλεσμα το βάρος που είχε το πλοίο να είναι πολύ μεγαλύτερο από το επιτρεπτό. Η οροφή μερικών από τα φορτηγά άγγιζε στο πάτωμα του αμπαριού και εξαιτίας της σφοδρής κακοκαιρίας ενδέχεται αυτές οι δύο επιφάνειες να άγγιζαν η μία την άλλη, με αποτέλεσμα η τριβή να προκάλεσε σπινθήρες που μπορεί να οδήγησε στην πυρκαγιά.

Οι ιταλικές αρχές δέσμευσαν τα κινητά των επιβαινόντων

Κλειδί για τις έρευνες θα αποτελέσουν τα βίντεο των επιβατών τα οποία έχουν κατασχέσει οι ιταλικές αρχές. Συγκεκριμένα έπειτα από την καταγγελία επιβατών ότι οι άνδρες του ιταλικού Ναυτικού τους κατάσχεσαν τα κινητά τηλέφωνα, καθώς το υλικό που ενδέχεται να έχει καταγραφεί στις συσκευές πιθανόν να δώσει απαντήσεις γύρω από το περιστατικό. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα η ώρα που γυρίστηκαν τα βίντεο και τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες μπορεί να αποτελέσει κλειδί για τις έρευνες καθώς και για την ακριβή στιγμή που εξέπεμψε το σήμα κινδύνου.

Τέλος υποστηρίζει πως οι επιθεωρήσεις που γίνονται στα πλοία είναι μία παρωδία, ακόμα και μπροστά από ξεκάθαρες παραβιάσεις τα πλοία δεν σταματούν.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ