Για τους Έλληνες το ουίσκι είναι κάτι σαν... εθνικό ποτό. Αυτό, όμως, δεν ισχύει καθ' ολοκληρίαν και σίγουρα δεν μπορεί να αποτελεί σήμα κατατεθέν για όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με άρθρο των Financial Times, η βότκα αναμένεται να κερδίσει το ουίσκι στην κούρσα των γιορτών. Τουτέστιν: η κατανάλωση στα αλκοολούχα ποτά αλλάζει σιγά σιγά χέρια. Όπως αναφέρει το άρθρο, ο ρυθμός ανάπτυξης που παρουσιάζει η κατανάλωση βότκας είναι αξιοσημείωτος, ενώ η αγορά ανεβαίνει κατά 7% ετησίως. Έτσι πλέον κατέχει μερίδιο περί το 17% στην παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών, το μεγαλύτερο μεταξύ των ανταγωνιστών της όπως το ουίσκι, το κονιάκ κλπ.
Ωστόσο για τους παραγωγούς του δημοφιλούς ποτού η κατάσταση δυσκολεύει καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός εξαιτίας του οποίου οι τιμές πιέζονται συνεχώς. Η παραγωγή της βότκας απαιτεί λιγότερα κεφάλαια σε σύγκριση με άλλα ποτά, όπως το ουίσκι και η αγορά χαρακτηρίζεται από μεγάλο αριθμό μικρών, τοπικών, μονάδων.
Γι’ αυτό και μια από τις ισχυρές τάσεις στην αγορά τα τελευταία χρόνια είναι η προσπάθεια των εταιρειών να διαφοροποιηθούν και να ενισχύσουν την αξία του προϊόντος μέσα από την προσφορά διαφόρων γεύσεων (τάση που περιορίζεται, καθώς οι πελάτες ζητούν την κλασσική βότκα) μέσω ειδικών συσκευασιών, κ.ά.