Αμερικανός δημοσιογράφος υποδύθηκε τον χρυσαυγίτη και μπήκε στα άδυτα της οργάνωσης - iefimerida.gr

Αμερικανός δημοσιογράφος υποδύθηκε τον χρυσαυγίτη και μπήκε στα άδυτα της οργάνωσης

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Έζησε μαζί τους. Ενδύθηκε τον ρόλο του μέχρι κεραίας. Φώναξε τα συνθήματά τους και πήρε μέρος στις εκδηλώσεις τους. Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, έγινε σάρκα από τη σάρκα των χρυσαυγιτών. Ο Αμερικανός δημοσιογράφος Αλεξάντερ Κραπ υποδύθηκε το μέλος της Χρυσής Αυγής για έξι εβδομάδες και τώρα μεταφέρει τα όσα είδε και κατέγραψε.

Με μακροσκελές άρθρο του στο περιοδικό London Review of Books, ο Κραπ καταγράφει -με τρόπο ημερολογιακό και απολύτως γλαφυρό- τα πρόσωπα, τα γεγονότα, τις αντιδράσεις, την ενδυμασία, αλλά και το ιδεολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η Χρυσή Αυγή. Πρόκειται για μια αφήγηση-ντοκουμέντο, από τη στιγμή που υπέβαλε τον εαυτό του σε αυτό το κοινωνικο-πολιτικό πείραμα και ως άλλο «ινδικό χοιρίδιο», όταν βγήκε από το... εργαστήριο, κατέγραψε σε 3.745 λέξεις όλες τις εντυπώσεις του.

Η διήγηση ξεκινάει από την Καλαμάτα, οπότε και εμφανίστηκε πρώτη φορά στα γραφεία της τοπικής οργάνωσης προφασιζόμενος ότι είναι Αμερικανός νεο-φασίστας που ενδιαφέρεται για την ιστορία. Με συστολή στην αρχή και με πρόσχαρο πνεύμα στη συνέχεια, έγινε δεκτός από τα μέλη της οργάνωσης. Σε εκείνες τις πρώτες συγκεντρώσεις είδε στους τοίχους των γραφείων κάποιους χάρτες που έδειχναν την Ελλάδα να κατέχει μέρος των Σκοπίων και της Βουλγαρίας, ολόκληρη την Κύπρο και τη Β. Τουρκία. Σβάστικες βρίσκονταν παντού, αλλά τα μέλη έλεγαν πως ήταν αρχαιοελληνικά σύμβολα. Φυσικά, δεν έλειπαν και οι πίνακες που είχε φιλοτεχνήσει ο Χίτλερ (όταν ο Κραπ επισκέφθηκε τα γραφεία της Χ.Α. στο Γύθειο).

Οι συζητήσεις κατά τη διάρκεια των συναντήσεων κινούνται από τα τρέχοντα, μέχρι το black metal που παίζει το ανεπίσημο γκρουπ της Χ.Α., Naer Mataron, στο οποίο ο Γιώργος Γερμενής έπαιζε μπάσο, ενώ δεν λείπει ο ύμνος της οργάνωσης και η ανάγνωση κάποιου άρθρου του Μιχαλολιάκου. Οι παριστάμενοι είναι άνδρες γεροδεμένοι που ασκούνται καθημερινά, ενώ δεν λείπουν οι γυναίκες και τα παιδιά(!). Οι εισηγητές κάνουν λόγο για την υποχρέωση της καθημερινής άσκησης και την απαγόρευση της τηλεόρασης.

Στη Σαλαμίνα και την Αθήνα, ο Κραπ έρχεται σε επαφή με τα μέλη της οργάνωσης, μιλάει με τον Παναγιώταρο που του λέει πως οι δημοσκοπήσεις δεν λένε την αλήθεια, ακούει τη ρατσιστική ρητορική των κηρυγμάτων που έχουν ως στόχο τους μετανάστες. Φυσικά, εντός... κάδρου μπαίνουν οι Κωνσταντίνος Καραμανλής, οι κομμουνιστές και οι ύμνοι προς τη χούντα των συνταγματαρχών.

Πήγε και στην «αδούλωτη Μάνη», τον τόπο καταγωγής του προφυλακισμένου Μιχαλολιάκου και προπύργιο της Χρυσής Αυγής. Εκεί έφτασε μέχρι το σπίτι του «αρχηγού», στο χωριό Κορογονιάνικα, συνοδευόμενος από έναν ανιψιό του που, εκτός όλων των άλλων, του είπε ότι «οι Μανιάτες είναι μία οικογένεια, σαν τη μαφία. Αν φύγεις από τη Μάνη, σημαίνει ότι είσαι ηλίθιος».

Ο Κλαπ περιγράφει και τον τρόπο λειτουργίας της Χρυσής Αυγής, η οποία είναι αρχηγική. Ο Μιχαλολιάκος δίνει όλες τις σημαντικές εντολές.

«Καλύπτοντας τη Χρυσή Αυγή μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνο για τους Έλληνες. Τον Απρίλιο του 2012, μια συνάδελφός μου στην "Καθημερινή" έγραψε ένα άρθρο με το οποίο επιχειρηματολογούσε ότι το κόμμα πρέπει βγει εκτός νόμου. Μετά από πέντε μέρες, κάποιοι χρυσαυγίτες ανάρτησαν μια απάντηση 2.500 λέξεων στην ιστοσελίδα τους. “Ήξεραν κάθε λεπτομέρεια για τη ζωή μου”, μου είπε. “Την ηλικία μου, την ηλικία της κόρης μου, πού γεννήθηκα, που έχω δουλέψει, τα προηγούμενα άρθρα μου. Κατέληγε με μια άμεση απειλή, γραμμένη στα γερμανικά, γιατί γεννήθηκα στο Αμβούργο: “Πρόσεχε. Σε παρακολουθούμε"», αναφέρει επίσης ο Κλαπ.


Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Χρυσή Αυγή Νίκος Μιχαλολιάκος Χίτλερ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ