Η έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας από τα νοικοκυριά μας δίνει χρήσιμα στοιχεία για τις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων στο διαδίκτυο.
Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση στην πραγματοποίηση των αγορών µέσω του διαδικτύου, ενώ για το 2013 είχε καταγραφεί στασιμότητα. Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες, προκύπτει ότι το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Το διαδίκτυο χρησιμοποιούν περισσότερο για τις αγορές τους άτομα που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 25-34 ετών και σε ποσοστό 51,8 χρήστες με υψηλό επίπεδο μόρφωσης.
Οι καταναλωτές προτιμούν να πληρώσουν τοις μετρητοίς ή με κατάθεση σε λογαριασμό τραπέζης και δείχνουν μεγάλη προτίμηση στις ελληνικές επιχειρήσεις σε ποσοστό 73,3%. Τα πιο δημοφιλή προϊόντα ποικίλουν από είδη πρώτης ανάγκης μέχρι εισιτήρια για εκδηλώσεις και ταξίδια.
Αναλυτικά η λίστα :
• Φάρμακα
• Είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικά είδη
• Εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή,
• Ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις)
• Υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης
• Ταινίες, μουσική
• Εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο)
• Βιβλία (σε ηλεκτρονική ή μη μορφή), περιοδικά, εφημερίδες,
• Ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.)
• Οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.)
• Διαμονή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωμάτια, διαμερίσματα κλπ.).