Ερωτήματα για τους χειρισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης και όλων των αρμόδιων φορέων συνεχίζει να προκαλεί το γεγονός πως στη χώρα μας, παρά την μεγάλη πτώση της τιμής του πετρελαίου, οι πολίτες εξακολουθούν να πληρώνουν ακριβά τα καύσιμα.
Η κατρακύλα στις τιμές του πετρελαίου έχει φέρει μια πτωτική πορεία στα καύσιμα, ωστόσο, αυτή δεν αντικατοπτρίζεται, στο βαθμό που θα έπρεπε, στην τσέπη των καταναλωτών και η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στον τομέα αυτό.
Ο Προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας παρενέβη για να ξεκινήσει προκαταρκτική εξέταση για τη διαμόρφωση των τιμών των καυσίμων και να διαπιστωθεί εάν υπάρχουν φαινόμενα αισχοκέρδειας, ωστόσο, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών σημειώνει ότι η υψηλή φορολογία εκείνη που διατηρεί τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.
Σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 190 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 19 λεπτά το λίτρο. Παρόμοια ήταν για το ίδιο διάστημα και η μείωση των τιμών στα πρατήρια.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, επισημαίνει η Ομοσπονδία, η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 31,3%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 62,6% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,1%»
Η ΟΒΕ ζητά επίσης μείωση φόρων στα καύσιμα υπενθυμίζοντας ότι το 2010, η τότε κυβέρνηση αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης της βενζίνης από 410 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 670 ευρώ και τον ΦΠΑ από 19% στο 23%. Το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιαστεί συνολική αύξηση κατά 336,20 ευρώ το χιλιόλιτρο ή κατά 68,90%.