Χαλαρές βόλτες και αναβάτες που δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ταχύτητα όσο για το στιλ. Κάπως έτσι φαντάζει ο μέσος οδηγός Vespa. Κι όμως, υπήρξε εποχή που αυτό το διαχρονικό δίκυκλο έγινε... άρμα μάχης.
Ηταν τη δεκαετία του '50, όταν η Γαλλία είχε να αντιμετωπίσει τις εξεγέρσεις στις αποικίες στην Αλγερία και την Ινδοκίνα. Τότε, οι στρατιωτικοί της χώρας αντιλήφθηκαν ότι χρειάζονται ένα όχημα του πυροβολικού που θα κινούνταν γρήγορα και θα μπορούσε να αναπτυχθεί εύκολα στην πρώτη γραμμή. Η λύση ήταν μία: η στρατιωτική Vespa, ή πιο απλά ένα σκούτερ που έφερε το δικό του διατρητικό όπλο.
Η Vespa 150 TAP, σχεδιάστηκε συγκεκριμένα για τις γαλλικές αερομεταφερόμενες ειδικές δυνάμεις, το σώμα Troupes Aéro Portées. Οι κατασκευαστές της την έφτιαξαν έτσι ώστε να είναι δυνατόν να τη ρίξουν διά αέρος απευθείας στο πεδίο της μάχης, συναρμολογημένη και έτοιμη χρήση. Με αυτό το δεδομένο, έγινε το τέλειο όπλο κατά των ανταρτών, καθώς μπορούσε να φτάσει οπουδήποτε, ανά πάσα στιγμή.
Πάνω στο σκούτερ ήταν προσαρτημένο ένα όπλο Μ20, που αποδείχθηκε ικανό να καταστρέφει τα αυτοσχέδια οχυρά των ανταρτών. Το Μ20 ήταν σχεδιασμένο ως αντιαρματικό και υπό ιδανικές συνθήκες μπορούσε να διαπεράσει 100 χιλ. σε απόσταση 6.400 μέτρων. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι το όπλο δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ενώ η Vespa ήταν σε κίνηση, αλλά το δίκυκλο ήταν ουσιαστικά ο τρόπος να μεταφερθεί το M20 οπουδήποτε και στη συνέχεια να τοποθετηθεί σε τρίποδο, για να χρησιμοποιηθεί. Περίπου 500 τέτοια οχήματα κατασκευάστηκαν εκείνη την εποχή, σύμφωνα με το Business Insider.