Ενας υπέροχος ποδηλατόδρομος 35 χιλιομέτρων από το Φάληρο μέχρι τη Βάρκιζα θα προσέφερε βόλτες δίπλα στη θάλασσα. Ομως το φιλόδοξο σχέδιο έμεινε στα χαρτιά, όπως και πολλά παρόμοια στην υπόλοιπη Αττική.
Ποδηλατόδρομοι που θα διασχίζουν την πόλη εξαγγέλθηκαν από υπουργούς, ανακοινώθηκαν, παρουσιάστηκαν, αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκαν.
Οπως αναφέρει, μιλώντας στην εφημερίδα Τα Νέα, ο καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος-πολεοδόμος και υπεύθυνος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας Θάνος Βλαστός: «Ενας υπουργός εξαγγέλει το έργο αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει συνέχεια στο ελληνικό κράτος. Αλλάζει η κυβέρνηση, ή αλλάζει ο υπουργός και συνήθως ο νέος δεν θέλει να συνεχίσει αυτά που έκανε ο προηγούμενος. Θέλει να κάνει κάτι άλλο για να ξεχωρίσει. Επειτα είναι και η γραφειοκρατεία. Οι διαδικασίες προχωρούν αργά και οι αλλαγές των υπουργών το καθυστερούν επιπλέον. Γι' αυτό το έργο κολλάει»
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο το ποδηλατόδρομος Παναθηναϊκό Στάδιο - Φαληρικός Ορμος και ο ποδηλατόδρομος Αλσος Χωροφυλακής – Αλσος Ιλισίων, για τους οποίους είχε οριστεί στόχος κατασκευής το 2010.
Παράλληλα το νότιο τμήμα του ποδηλατικού άξονα Κηφισιά – Φαληρικός Ορμος, δηλαδή ο ποδηλατόδρομος Γκάζι Φάληρο άρχισε να κατασκευάζεται εδώ και δύο μήνες, ωστόσο το βόρειο τμήμα του ποδηλατόδρομου δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, αφού ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 9.240.000 ευρώ.
Οπως εξηγεί ο Βλαστός «Αυτή τη στιγμή απ' όσο γνωρίζουμε, το έργο δεν έχει χρηματοδότηση. Είχε διαγραφεί από το προηγούμενο ΕΣΠΑ. Θα πρέπει λοιπόν τώρα να μπει στο νέο ΕΣΠΑ στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης προκειμένου να προχωρήσει.»
Ωστόσο, επισημαίνει ότι είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι πλέον η κεντρική διοίκηση υπουργείων και η τοπική αυτοδιοίκηση έχουν αλλάξει νοοτροπία απέναντι στα ποδήλατα και τα λαμβάνουν υπόψιν στους σχεδιασμούς για τα έργα της πόλης.