Ορμητικός Μότσαρτ από την Καμεράτα την Κυριακή στο Μέγαρο - iefimerida.gr

Ορμητικός Μότσαρτ από την Καμεράτα την Κυριακή στο Μέγαρο

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένα μήνα μετά το λαμπερό γκαλά των κορυφαίων κόντρα τενόρων η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής επιστρέφει στο Mέγαρο Μουσικής την Κυριακή 23 Νοεμβρίου για να παρουσιάσει με όργανα εποχής τις αριστουργηματικές τρεις τελευταίες συμφωνίες του Μότσαρτ υπό τη διεύθυνση του διακεκριμένου αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου.


Έχοντας αφήσει άριστες εντυπώσεις στο κοινό και τους κριτικούς των διεθνών μέσων ενημέρωσης, μετά τις εξαιρετικές εμφανίσεις της ως Armonia Atenea, τον Αύγουστο, στα BBC Proms του Λονδίνου και, τον Σεπτέμβριο, στη Μόσχα, και έχοντας αποσπάσει τα διθυραμβικά σχόλια του ξένου αλλά και του εγχώριου μουσικού Τύπου για την ηχογράφηση του μπαλέτου του Μπετόβεν Τα πλάσματα του Προμηθέα, η Καμεράτα έρχεται να αφήσει τη δική της σφραγίδα στις Συμφωνίες αρ. 36, 40 και 41.

Το φημισμένο σύνολο, σε αυτή τη νέα του εμφάνιση στο Μέγαρο, επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει το άκουσμα των τελευταίων συμφωνιών του Μότσαρτ, μέσα από όργανα εποχής, τα οποία μοιάζουν με εκείνα που είχε στη διάθεσή του ο κορυφαίος αυστριακός δημιουργός, πλησιάζοντας έτσι την ηχητική παλέτα του 18ου αιώνα. Οι ερμηνείες αναφοράς της Καμεράτα με μαέστρο τον Γιώργο Πέτρου –είτε μέσα από τις ηχογραφήσεις της για λογαριασμό μεγάλων δισκογραφικών εταιρειών, είτε μέσα από τις συχνές εμφανίσεις της σε ονομαστές αίθουσες και φεστιβάλ της Ευρώπης–, κατάφεραν μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να τραβήξουν τα βλέμματα της διεθνούς μουσικής κοινότητας.

Στο εξωτερικό, η ορχήστρα είναι πλέον γνωστή για τις υψηλές επιδόσεις της όχι μόνο στο προκλασικό αλλά και στο κλασικό ρεπερτόριο, χάρη στον αξιόπιστο ήχο της, ο οποίος σέβεται απόλυτα τη μουσική αισθητική της εκάστοτε περιόδου. Τα όργανα εποχής της Καμεράτα έχουν χαμηλότερη ένταση από τα σύγχρονα, αλλά υπερτερούν ως προς τη διαφάνεια και το ηχόχρωμά τους, αρετές που αναδεικνύουν τα στοιχεία «μουσικής δωματίου» τα οποία χαρακτηρίζουν τις Συμφωνίες αρ. 36, 40 και 41 του Βόλφγκανγκ-Αμαντέους Μότσαρτ. Επίσης, ο ήχος των οργάνων εποχής της Καμεράτα μοιάζει πιο «επιθετικός» από αυτόν των μοντέρνων, γεγονός που προβάλλει έντονα τα ρυθμικά και χορευτικά στοιχεία των παρουσιαζόμενων έργων.

Η Καμεράτα, ως πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό κατά την τρέχουσα καλλιτεχνική περίοδο, έχει προγραμματίσει εμφανίσεις σε σημαντικές αίθουσες στο εξωτερικό, όπως η Βασιλική Όπερα των Βερσαλλιών, το Θέατρο των Ηλυσίων Πεδίων στο Παρίσι, το Theater an der Wien της Βιέννης, το Θέατρο Cuvillies στο Μόναχο, το Φεστιβάλ της Βουδαπέστης, το Palais des Beaux-Arts (Bozar) στις Βρυξέλλες, η αίθουσα CRR της Κωνσταντινούπολης και το ιστορικό Θέατρο «Γκαίτε» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χαίντελ της γερμανικής πόλης Χάλλε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ