Τη στιγμή που οι αντιδράσεις του Υπουργείου Μεταφορών και του σωματείου των αυτοκινητιστών Ταξί (ΣΑΤΑ) για την έλευση της Uber στην Ελλάδα, είναι έντονες, η εταιρεία σημειώνει πως όποιος την ακολουθήσει μπορεί να βγάλει ακόμη και 72.000 ευρώ το χρόνο (90.000 δολάρια).
Όπως αναφέρει στο Business Insider, o γενικός διευθυντής της εταιρείας Τζος Μόρερ μιλώντας στους δημοσιογράφους απέκρουσε την κριτική που ασκείται στην Uber λέγοντας πως ο στόχος αυτού του μηνιαίου εισοδήματος δεν είναι απλησίαστος. Μάλιστα, πρότειναι στους δημοσιογράφους να κάνουν από μόνοι τους ρεπορτάζ για να το διαπιστώσουν.
Η ρεπόρτερ του BuzzFeed, Τζοάνα Μπουιγιάν το έπραξε και μάλιστα συνομίλησε με 11 διαφορετικούς οδηγούς που ακολουθούν το UberX στη Νέα Υόρκη. Αυτό που κατάλαβε από τις απαντήσεις τους ήταν ότι το πόσα θα βγάλουν μέσα σε ένα μήνα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ήτοι: πόσες ώρες θα εργαστούν, τις ώρες θα επιλέξουν θα εργαστούν, ποια περίοδος είναι η καλύτερη και πώς είναι ο καιρός. Επιπλέον τα λειτουργικά έξοδα του αυτοκινήτου βαραίνουν τους οδηγούς και όχι την Uber, επομένως θα πρέπει να αφαιρεθεί αυτό το πάγιο έξοδο για τη συντήρηση του αυτοκινήτου, συν τα έξοδα για την προσεγμένη εμφάνισή τους. Η δημοσιογράφος αναφέρει πως, όντως, ένας οδηγός που ακολουθεί το σύστημα της Uber μπορεί να βγάλει ένα αξιοπρεπές μισθό, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να φτάσει τα χρήματα που λέει η εταιρεία (72.000 ευρώ το χρόνο).
Αντιδράσεις στην Ελλάδα
Πάντως, ήδη, έντονες είναι οι αντιδράσεις ποου προκαλούν οι κινήσεις της αμερικανικής εταιρείας Uber για παροχή υπηρεσίας συνεπιβατισμού (ridesharing) στην Ελλάδα. Η υπηρεσία παρέχεται μέσω εφαρμογής κινητών τηλεφώνων και συνδέει επιβάτες που επιθυμούν να μετακινηθούν σε μία πόλη με εγγεγραμμένους οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων, έναντι αμοιβής.
Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών, με έγγραφο του υπενθυμίζει ότι μεταφορά επιβατών με κόμιστρο, επιτρέπεται μόνο από Επιβατηγά Δημόσιας Χρήσης αυτοκίνητα (ΤΑΞΙ και ΕΙΔ.ΜΙΣΘ.), καθώς και από Λεωφορεία Δημόσιας Χρήσης. Επίσης, οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να μισθώσουν ΕΙΧ αυτοκίνητα με οδηγό, με ελάχιστη σύμβαση έξι ωρών, από εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, τουριστικά γραφεία και εταιρείες ιδιοκτητών ΕΔΧ αυτοκινήτων. Εξάλλου, από το υπουργείο Μεταφορών γίνεται σαφές πως «οποιαδήποτε μεταφορά επιβατών με κόμιστρο, πραγματοποιείται με άλλα μέσα πλην των προαναφερομένων, πέραν του γεγονότος ότι δεν είναι σύννομη, εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για τους ίδιους τους επιβάτες, καθώς ούτε τα οχήματα, ούτε οι οδηγοί έχουν ελεγχθεί και αδειοδοτηθεί με τις θεσμοθετημένες διαδικασίες και κατά συνέπεια καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής ο έλεγχος και η εύρεση αμφοτέρων σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς». Μάλιστα, ζητά απο τους πολίτες που αντιλαμβάνονται σχετικά φαινόμενα, να απευθύνονται άμεσα στις Αρχές, καθως οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων τιμωρούνται και με χρηματικό πρόστιμο και με φυλάκιση κατ' εφαρμογήν ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Η αντίδραση του ΣΑΤΑ Οι αυτοκινητιστές ταξί πάντως, είναι αντίθετοι σε ενδεχόμενη δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα. Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, Θύμιος Λυμπερόπουλος, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Υπάρχουν κανόνες που διέπουν την αγορά και η νομοθεσία της χώρας μας δεν προβλέπει μεταφορά από ιδιώτες με ΙΧ. Θα μας βρουν απέναντί τους». Το μέλος του ΣΑΤΑ, Κώστας Δήμος, εξέφρασε επίσης την έντονη διαφωνία του σε μια τέτοια προοπτική: «Ζούμε σε μια συντεταγμένη χώρα με νόμους, κανόνες και δικαιώματα. Δεν είμαστε στη δεκαετία του ΄40. Δεν μπορεί ο καθένας να κάνει ό,τι θέλει. Υπάρχει συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο και αυτό ισχύει». Σημειώνεται η Uber ξεκίνησε το 2010 από τον Άγιο Φραγκίσκο των ΗΠΑ ως υπηρεσία συνεπιβατισμού και δραστηριοποιείται σε περισσότερες απο 200 πόλεις 46 χωρών. Στις υπηρεσίες της συμπεριλαμβάνονται από μετακινήσεις μέσω πολυτελών οχημάτων έως μεταφορές με απλά IX ή και κανονικά ταξί, που συνεργάζονται με την εταιρεία. Ωστόσο η λειτουργία της προκαλεί αντιδράσεις στους κύκλους των οδηγών και εταιρειών ταξί σε αρκετές πόλεις, όπως Παρίσι, Λονδίνο, Μαδρίτη και Βερολίνο. Η εταιρεία ήδη καταχώρισε αγγελίες για πρόσληψη ανωτάτων στελεχών από την Ελλάδα ενώ προσφάτως ανακοίνωσε -μέσω κοινωνικού δικτύου- ότι θα δραστηριοποιηθεί στην Αθήνα.