Σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών προβλέπονται ρυθμίσεις και ανατροπές θεμάτων που αφορούν τις μεταφορές, όπως οι έλεγχοι και τα πρόστιμα στις αστικές συγκοινωνίες, τα πρόστιμα στα ταξί, οι άδειες στα υπαίθρια πάρκινγκ, αλλά και στα ΚΤΕΟ.
Οπως γράφει και το Euro2day, που δημοσιεύει τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, αρμόδιοι για τη διενέργεια των ελέγχων μετακίνησης με το νόμιμο κόμιστρο και της επιβολής προστίμου στους παραβάτες είναι οι εντεταλμένοι ελεγκτές κομίστρου, οι οποίοι είναι υπάλληλοι του οικείου συγκοινωνιακού φορέα ή υπάλληλοι τρίτου φορέα (νομικού προσώπου) στον οποίο έχει αναθέσει ο οικείος συγκοινωνιακός φορέας τον έλεγχο κομίστρου, εφόσον οι υπάλληλοι του τρίτου φορέα φέρουν ειδική προς τούτο εξουσιοδότηση του οικείου συγκοινωνιακού φορέα.
Το ύψος των προστίμων στους λαθρεπιβάτες των ΜΜΜ
Σε ό,τι αφορά το ύψος των προστίμων, το σχέδιο νόμου αναφέρει ότι στους επιβάτες οι οποίοι, κατά τη διάρκεια του ελέγχου από αρμόδιο ελεγκτή, δεν επιδεικνύουν έγκυρο επικυρωμένο εισιτήριο επιβάλλεται πρόστιμο ως εξής:
- Στους διακινούμενους με αστικά συγκοινωνιακά μέσα στις περιοχές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, ίσο με το 60πλάσιο του βασικού ή μειωμένου εισιτηρίου.
- Στους διακινούμενους με αστικά συγκοινωνιακά μέσα των λοιπών περιοχών της χώρας, ίσο με το 20πλάσιο του βασικού ή μειωμένου εισιτηρίου.
- Στους διακινούμενους με υπεραστικά συγκοινωνιακά μέσα, ίσο με το διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου αφετηρίας - τέρματος του δρομολογίου.
- Στους διακινούμενους με σιδηροδρομικά οχήματα, ίσο με το διπλάσιο του αντιτίμου της διαδρομής την οποία πραγματοποίησε το τρένο, από την αφετηρία αυτού και έως του πρώτου, μετά την διαπίστωση της παράβασης, σταθμού στον οποίο προβλέπεται στάση της αμαξοστοιχίας. Σε περίπτωση που ο παραβάτης δεν πληρώσει το πρόστιμο εντός του προβλεπόμενου διαστήματος τότε το πρόστιμο επιβάλλεται και οφείλεται στο πενταπλάσιο του αρχικά επιβληθέντος.
Το πρόστιμο στην περίπτωση αυτή αποστέλλεται στην Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.) φορολογίας εισοδήματος του παραβάτη.
Παραβάσεις και πρόστιμα στα ταξί
Στο άρθρο που αφορά τα ταξί καθορίζεται το ύψος των διοικητικών προστίμων ανάλογα με την σοβαρότητα της παράβασης στην οποία έχουν υποπέσει.
Αναλυτικά τα πρόστιμα καθορίζονται ως εξής:
- Για τις οριζόμενες ως ελαφρές παραβάσεις: από 50 έως 100 ευρώ.
- Για τις σοβαρές: από 100 έως 300 ευρώ
- Για τις πολύ σοβαρές: από 300 έως 600 ευρώ
- Για τις ιδιαζόντως σοβαρές παραβάσεις: από 600 έως 3.000 ευρώ.
Στους παραβάτες των διατάξεων περί λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων μπορεί να επιβάλλεται πέραν των διοικητικών προστίμων διοικητική κύρωση της αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του αυτοκινήτου (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) ή της αφαίρεσης της ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου για χρονικό διάστημα από τρεις (3) ημέρες έως έξι (6) μήνες στους ιδιοκτήτες, εκμεταλλευτές ή οδηγούς των οχημάτων.
Επίσης το σχέδιο νόμου καθορίζει τα διακριτικά γνωρίσματα και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία που φέρουν τα εκμισθωμένα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) αυτοκίνητα με οδηγό. Για κάθε περίπτωση εκτέλεσης μεταφοράς με εκμισθωμένα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) αυτοκίνητα με οδηγό που δε φέρουν στοιχεία αυτά προβλέπεται ότι επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους το οποίο κυμαίνεται από 200 έως 800 ευρώ. Παράλληλα προβλέπεται και η επιβολή διοικητικής κύρωσης με την αφαίρεση της άδειας και των πινακίδων για διάστημα από 10 έως 30 ημέρες.
Υπαίθρια πάρκινγκ και ΚΤΕΟ
Οπως γράφει και το euro2day σε ότι αφορά τους υπαίθριους χώρους στάθμευσης προβλέπεται ότι τα υπαίθρια πάρκινγκ που αποδεδειγμένα λειτουργούσαν έως το τέλος του 2012 εντός των διοικητικών ορίων του παραδοσιακού τμήματος της πόλεως των Αθηνών (Ιστορικό Κέντρο) μπορούν να λάβουν την προβλεπόμενη άδεια λειτουργίας για τρία έτη, κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης της περιοχής, εφόσον πληρούν τους όρους και προϋποθέσεις του άρθρου 28 του π.δ. 455/1976. Επίσης προβλέπεται η δυνατότητα παράτασης της άδειας για μια επιπλέον τριετία.
Για την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ προβλέπεται ότι για την Περιφέρεια Αττικής και Π.Ε Θεσσαλονίκης επιτρέπεται σε εντός σχεδίου πόλεως περιοχές με χρήσεις μη οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας, οχλούσας βιομηχανίας - βιοτεχνίας και χονδρεμπορίου καθώς και σε περιοχές με χρήσεις χονδρικού εμπορίου, εγκαταστάσεων μέσων μαζικής μεταφοράς, παραγωγικών δραστηριοτήτων χαμηλής και μέσης όχλησης και παραγωγικών εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης.Επιπλέον η ίδρυση και λειτουργία ΙΚΤΕΟ επιτρέπεται σε όλη τη χώρα ε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή εκτός ορίων οικισμού προϋφισταμένων του έτους 1923 ή εκτός ορίων οικισμού οριοθετημένων.