Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Honda ανακοίνωσε σήμερα ότι υπήρξε νέος θάνατος, αυτή τη φορά στη Μαλαισία, που έχει σχέση με τους ελαττωματικούς αερόσακκους της Takata Corp, πρόβλημα που έχει προκαλέσει την ανάκληση εκατομμυρίων οχημάτων σε όλο τον κόσμο από το 2008.
"Ο αερόσακκος εξερράγη με ασυνήθη τρόπο και μια γυναίκα σκοτώθηκε" κατά τη διάρκεια τροχαίου τον Ιούλιο, δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου στο Τόκιο.
Τέσσερις θάνατοι είχαν αναφερθεί προγενέστερα στον αμερικανικό Τύπο, δύο εκ των οποίων επιβεβαιώθηκαν από την επίσης ιαπωνική Takata και τη Honda.
"Στις άλλες δύο περιπτώσεις, δεν ξέρουμε αν ο θάνατος προκλήθηκε από την έκρηξη του αερόσακκου ή από άλλους παράγοντες", διευκρίνισε η Honda.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, ο μεγαλύτερος πελάτης της Takata, αναγκάστηκε να ανακαλέσει εκατομμύρια οχήματα εξαιτίας αυτών των αερόσακων που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 2000, οι οποίοι μπορεί να εκραγούν βίαια εκσφενδονίζοντας θραύσματα μετάλλου και πλαστικού στους επιβαίνοντες.
Η Honda επεξέτεινε σήμερα την ανάκληση για 170.699 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, κυρίως στην Ιαπωνία, την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού και την Ευρώπη.
Η Takata επικαλέστηκε μια κλιματική αιτία, ο παράγοντας που χρησιμοποιείται για να φουσκώσουν οι αερόσακκοι --το νιτρικό αμμώνιο-- μπορεί να επιδεινωθεί αν εκτεθεί σε υπερβολική υγρασία.
Πλημμελείς έλεγχοι ποιότητας, κυρίως στο εργοστάσιό της στην μεξικανική πόλη Μονκλόβα, επισημάνθηκαν επίσης από τα μέσα ενημέρωσης.
Η Αμερικανική Εταιρία Οδικής Ασφάλειας άρχισε έρευνα για την υπόθεση και προσπαθεί να στοιχειοθετήσει την ευθύνη των δύο ομίλων, ως ύποπτων για την απόκρυψη των περιστατικών επί χρόνια.
Οι δύο ιαπωνικοί όμιλοι βρίσκονται στο επίκεντρο καταγγελιών στις ΗΠΑ, ορισμένες από τις οποίες είναι συλλογικές, ενώ δύο αμερικανοί γερουσιαστές ζήτησαν τη διενέργεια ποινικής έρευνας από το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Περισσότερα από δεκαέξι εκατομμύρια οχήματα έχουν ανακληθεί συνολικά, τα μισά από τα οποία στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους αναλυτές. Έντεκα αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επηρεαστεί, ανάμεσά τους οι Toyota, Nissan, BMW, Chrysler, Mazda, Ford, General Motors και Mitsubishi Motors.
Δεύτερος κατασκευαστής αερόσακκων παγκοσμίως με μερίδιο αγοράς 22%, η Takata, εταιρία 80 ετών που εδρεύει στο Τόκιο, δημοσίευσε τα στοιχεία της του πρώτου εξαμήνου που ήταν στο κόκκινο εξαιτίας του κόστους των επισκευών, ενώ η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά 60% στο χρηματιστήριο από την αρχή του έτους.