Συνήθως είναι το δυσάρεστο καθήκον που αναλαμβάνουν εκείνοι που μένουν πίσω. Οι συγγενείς και φίλοι που πρέπει να φροντίσουν για την τελευταία κατοικία του αγαπημένου τους. Οι Ιάπωνες έχουν άλλη άποψη και τακτοποιούν τις σχετικές λεπτομέρειες όσο είναι ακόμη εν ζωή.
Πρόκειται για τη νέα μόδα στην Ιαπωνία, αφού ολοένα και περισσότεροι κάνουν... πρόβα θανάτου, φροντίζοντας τα πάντα, από την κηδεία μέχρι τον τάφο στον οποίο θα αναπαυθούν αιώνια. Η τάση φέρνει τεράστια έσοδα στη σχετική αγορά, με τον αριθμό των επιχειρήσεων που φροντίζουν για αυτά να έχουν τετραπλασιαστεί στην Ιαπωνία από το 2000 έως το 2013.
Μία από τις αλυσίδες γραφείων τελετών στη χώρα, η Aeon, προσφέρει πολυάριθμες επιχειρήσεις στους πελάτες που τους επισκέπτονται όσο είναι ακόμη εν ζωή. Από συμβουλές για τη διαθήκη τους, μέχρι τη δοκιμή φέρετρου. Αν και ακούγεται ανατριχιαστικό, αρκετοί το κάνουν αυτό και μάλιστα βγάζουν φωτογραφίες ενώ είναι ξαπλωμένοι στο φέρετρο.
Μάλιστα, στο Τόκιο έχουν δημιουργηθεί και ένα πολύχρωμο νεκροταφείο, με φώτα LED και χιλιάδες μικροσκοπικά αγάλματα του Βούδα. Οι μελλοντικοί «ένοικοί» του παίρνουν μία ηλεκτρονική κάρτα που όταν την ενεργοποιούν φωτίζει τη δική τους ταφόπλακα.