Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας προχώρησαν το μεσημέρι της Τετάρτης, τρεις απολυμένες εργαζόμενες έξω από την εταιρεία «Diamant» επί της Βαλαωρίτου 12 στη Θεσσαλονίκη.
Η διαμαρτυρία γίνεται με αφορμή την απόλυση τριών εργαζομένων του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας τηλεπωλήσεων που ζήτησαν από τη διοίκηση να ενημερωθούν για τα ωράρια εργασίας τους και τα ρεπό τους, καταγγέλλοντας απάνθρωπες εργασιακές συνθήκες.
«Μας είχαν να δουλεύουμε κάθε μέρα 12 ώρες. Άλλα συμφωνήσαμε και άλλα ήρθαν στην πορεία. Θεωρώ ότι είναι πολύ άδικο αυτό που έγινε. Για αυτό κάνουμε την διαμαρτυρία σήμερα. Το θέμα είναι κοινωνικό. Αυτό που έκαναν σε εμάς το έχουν κάνει και σε χιλιάδες κόσμο», δήλωσε η Δήμητρα Γιαννακά, πρώην εργαζόμενη στην εταιρεία προώθησης των Pretty Bra, της έξυπνης σίτας και άλλων προϊόντων.
Συγκεκριμένα, το θέμα αναδείχθηκε όταν μία εκ των τριών απολυμένων κατήγγειλε στο alterthess.gr ότι οι εργαζόμενες στο τηλεφωνικό κέντρο δουλεύουν μέχρι και 12 ώρες την ημέρα και για επτά ημέρες την εβδομάδα, δηλαδή ακόμα και Σαββατοκύριακα και αργίες.
«Όταν προσληφθήκαμε μας έγινε σύμβαση για πενθήμερο, οκτάωρο. Μας είπαν ότι όσον αφορά τις υπερωρίες ενδεχομένως να δουλεύαμε και το πολύ δύο Σάββατα ή δύο Κυριακές το μήνα. Αυτή ήταν και η συμφωνία με τους υπεύθυνους», αναφέρει.
«Έπειτα από 15 ημέρες βλέπαμε τη πραγματικότητα και δεν το πιστεύαμε. 10 με 12 ώρες δουλειάς και 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν μας ειδοποιούσαν πότε θα φύγουμε, πόσο θα καθίσουμε παραπάνω μετά το πέρας του ωραρίου», περιγράφει η γυναίκα που εργαζόταν στο τηλεφωνικό κέντρο.
«Τελείωνε η βάρδια μας και απλά δινόταν εντολή να μη φύγει κανείς γιατί είχε δουλειά», λέει. «Μας έλεγαν έχουμε άλλες 500 παραγγελίες μετά τη διαφήμιση στο ΣΚΑΪ. Κάντε γρήγορα, τρέξτε γιατί σε 1,5 ώρα είναι η διαφήμιση στο τούρκικο», περιγράφει και προσθέτει: «και είναι το χειρότερο να σου πέσει το τούρκικο γιατί έχει πολύ κόσμο».
«Ο άτυπος νόμος στο εσωτερικό της εταιρίας λέει ότι κάθε εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο πρέπει να παίρνει τουλάχιστον 300 παραγγελίες κατά τη διάρκεια της βάρδιας του», τονίζει. Όπως περιγράφει, δεν είναι λίγες οι φορές που είπαν σε κάποιον «πρέπει να είσαι πιο γρήγορος αλλιώς θα έχεις πρόβλημα» και προσθέτει με νόημα «δηλαδή θα απολυθείς ή αν είσαι τυχερός θα μεταταχθείς σε άλλο τμήμα».
Η συμφωνία με την εργοδοσία ήταν πως οι υπερωρίες θα αντισταθμίζονται με ρεπό παρότι ο νόμος λέει ότι για την εργασία τις Κυριακές πρέπει να πληρώνονται επιπλέον με το 75% του ημερομισθίου. Ωστόσο, μέσα σε δεκαπέντε ημέρες οι εργαζόμενες δεν είχαν λάβει ρεπό, ενώ -όπως ενημερώθηκαν- ήταν τακτική της εταιρείας να δίνει τα ρεπό μαζεμένα και όπως εκείνη το επιθυμεί, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και συνεννόηση με τους εργαζόμενους.
«Λίγες μέρες αργότερα ζητήσαμε από τους υπευθύνους να μας ενημερώσουν πότε θα πάρουμε τα ρεπό μας», λέει και προσθέτει «σε όσες αντέδρασαν είπαν πάρτε τα ρεπό σας μαζεμένα και τα λέμε την άλλη εβδομάδα». «Αυτή η εβδομάδα ήρθε και εμείς επικοινωνώντας με την εταιρεία ενημερωθήκαμε πως απολυόμαστε», τονίζει.
Πηγή βίντεο-φωτό: thestival.gr