«Η τοξικοεξάρτηση δεν είναι ανίατη ασθένεια, η επανένταξη είναι δικαίωμα», υποστήριξε ο Αλέξης Τσίπρας μετά την επίσκεψη που έκανε με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου στο σχολείο του «18 Άνω».
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την άμεση στήριξη του σχολείου της μονάδας «18 Άνω», υπογραμμίζοντας ότι
«είναι ντροπή για τη χώρα μας, για τον πολιτισμό μας, να μη βρίσκονται ελάχιστα κονδύλια, όπως αυτό των 6.000 τον χρόνο, και να είναι ακόμα και σήμερα κλειστό το σχολείο για τους θεραπευόμενους της κοινότητας "18 Άνω". Αυτή η ντροπή είναι ενδεικτική της αντίληψης που επικρατεί στη σημερινή κυβέρνηση για το πώς οι συνάνθρωποί μας, οι συμπολίτες μας που βρίσκονται στο περιθώριο, θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από την πολιτεία. Ελπίζω και εύχομαι άμεσα να λυθεί το πρόβλημα αυτό, όπως ελπίζω αυτή η δύναμη ψυχής των ανθρώπων που σήμερα συναντήσαμε να αποτελέσει παράδειγμα για την ελληνική κοινωνία, για το πώς πρέπει να αγωνιστούμε, να διεκδικήσουμε και να βγούμε από την κρίση».
Το σχολείο του «18 Άνω» λειτουργεί από το 2010. Υποδέχεται τα τελευταία χρόνια ανέργους, ενηλίκους και εξαρτημένους πριν από την ένταξή τους σε πρόγραμμα απεξάρτησης. Ουσιαστικά, το κρατούν ανοιχτό η αλληλεγγύη και το φιλότιμο των καθηγητών, που επί της ουσίας δουλεύουν εθελοντικά.
Το υπουργείο Παιδείας δεν προχώρησε στην τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού και τα μέλη της κοινότητας καταγγέλλουν στοχευμένο «στραγγαλισμό» της δομής από την πολιτεία.
«Δεν ζητάτε χάρη, αυτό εδώ είναι δικαίωμα που δεν πρέπει να στερείται», υποστήριξε ο Αλεξης Τσίπρας απευθυνόμενος στο προσωπικό. Ωστόσο, εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι το πρόβλημα θα λυθεί και συμπλήρωσε πως τίποτα δεν κερδίζεται χωρίς αγώνα. Δεν είναι αποτελεσματικό να έρχεται μια ομάδα βουλευτών να λύσει το πρόβλημα, γιατί θα είναι μια ευκαιριακή, λύση ενώ οι λύσεις που χρειάζονται είναι δομικές», υποστήριξε.
Και συνέχισε: «Πολλές φορές με ρωτούν: "Τι θα κάνετε με τα προβλήματα;". "Εμείς τι θα κάνουμε; Εσείς τι θα κάνετε...", απαντώ. Όχι ότι είμαστε ανίκανοι, αλλά τα προβλήματα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται από τους πολίτες με τη λογική της ανάθεσης».