Οι Ελληνες μαθαίνουν το e-σούπερ μάρκετ -Αύξηση στις παραγγελίες μέσω διαδικτύου - iefimerida.gr

Οι Ελληνες μαθαίνουν το e-σούπερ μάρκετ -Αύξηση στις παραγγελίες μέσω διαδικτύου

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μπορεί το διαδίκτυο, σε κάποιες περιπτώσεις, να λειτουργήσει ως άμυνα κατά της ακρίβειας; Φαίνεται πως η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ έχει μια άμεση ωφέλεια για τον Έλληνα καταναλωτή, εξ ου και αρχίζει να τα εμπιστεύεται περισσότερο και να τα χρησιμοποιεί για τις αγορές του.

Μπορεί η ελληνική αγορά να είναι μικρή σε σχέση με άλλες χώρες, ωστόσο η ανάπτυξη είναι αξιοσημείωτη - όπως φυσικά και παγκοσμίως. Όπως αναφέρει το vima.gr, με βάση τις εκτιμήσεις της Boston Consulting Group, η παγκόσμια αγορά των διαδικτυακών σούπερ μάρκετ θα αναπτυχθεί από 36 δισ. δολάρια που είναι σήμερα στα 100 δισ. δισ. δολάρια έως το 2018.

Σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 17% των καταναλωτών έχει αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν μέσω Διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο. Και ένας στους πέντε Έλληνες online αγοραστές, δηλαδή περίπου το 3% του συνολικού πληθυσμού, αγοράζει και τρόφιμα μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ.

Χρειάζεται στήριξη

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με μελέτη του που αφορούσε την εξέταση της αγοράς των ελληνικών ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ και σε δείγμα 400 e-shoppers (αγοραστές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων) από όλη την Ελλάδα, προκύπτει ότι ένας στους έξι Έλληνες καταναλωτές το 2013 δήλωσε ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν που πριν το αγόραζε συνήθως από σούπερ μάρκετ. Ωστόσο το ποσοστό των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου για τα είδη σούπερ μάρκετ παραμένει στην Ελλάδα χαμηλότερο του 0,5%.

Πηγές της αγοράς, μιλώντας στο «Βήμα», έλεγαν πως το ποσοστό αυτό είναι ακόμη ισχνό, δεδομένου ότι οι αλυσίδες θα πρέπει να συγκροτήσουν ιδιαίτερη οργάνωση για να στηρίξουν το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω του σούπερ μάρκετ. Δηλαδή να προχωρήσουν σε επένδυση σε έναν τομέα που θα φέρει αποτελέσματα τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, αν όχι μακροπρόθεσμα. Και μάλιστα σε μία περίοδο που οι αλυσίδες του κλάδου έχουν περιορίσει ή περιορίζουν τα γενικά τους έξοδα. Η συγκεκριμένη αγορά είναι ιδιαίτερη, πρωτότυπη και έχει τα δικά της χαρακτηριστικά που δεν προσομοιάζουν με καμία άλλη. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή τους έχει πιλοτικό χαρακτήρα.

Τα είδη που αγοράζονται περισσότερο

Οπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, «τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι κυρίως είδη προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, αναψυκτικά, καφέδες, βρεφικά προϊόντα, είδη για κατοικίδια, είδη σπιτιού και δευτερευόντως συσκευασμένα τρόφιμα. Το 54% αυτού του κοινού δηλώνει ότι τον επόμενο χρόνο θα αυξήσει τις αγορές του μέσω Ιnternet και το 21% θα τις αυξήσει πάνω από 15%».

Οι online αγοραστές από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ έχουν την απαίτηση -και γι' αυτό επιλέγουν αυτό το σύστημα αγοράς- τα προϊόντα που αγοράζουν να έχουν μειωμένες τιμές, η παράδοσή τους να γίνεται γρήγορα, σε μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή που οι ίδιοι επιθυμούν, η ποιότητά τους να είναι εγγυημένη, να έχουν τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών, καθώς και την πολλαπλότητα των τρόπων πληρωμής, όπως εξάλλου τους παρέχεται σε ένα κανονικό σούπερ μάρκετ, αλλά και τη δυνατότητα επιστροφής προϊόντων.

Επίσης η ιστοσελίδα του καταστήματος να είναι εύχρηστη, να υπάρχει δυνατότητα για άμεση πληροφόρηση και επιλογή προσφορών και παράλληλα να προσφέρεται η δυνατότητα παραλαβής προϊόντων από το κατάστημα της επιλογής του καταναλωτή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ