Το τεστ ταράνδου ή moose test όπως είναι η επίσημη ονομασία του, έγινε διάσημο πριν από 17 περίπου χρόνια με την υπόθεση της τότε Mercedes A-Class. Στην ουσία πρόκειται για μια δοκιμασία αποφυγής εμποδίου, η οποία γίνεται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές, οι οποίες κανονικά εξαρτώνται μεταξύ άλλων και από το μέγεθος του εκάστοτε αυτοκινήτου.
Και λέμε κανονικά γιατί το σουηδικό περιοδικό Teknikens Värld που εντόπισε το θέμα με τη Macan ακολουθεί μια στάνταρ διαδικασία για όλα τα αυτοκίνητα, γεγονός που ενδεχόμενα αυξάνει κι άλλο το βαθμό δυσκολίας.
Στην περίπτωση της Macan λοιπόν μπλοκάρει ο αριστερός εμπρός τροχός στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας, εκεί δηλαδή, όπως μπορείτε να δείτε τόσο στις φωτογραφίες όσο και στο πρώτο βίντεο, που ξεκινά η διαδικασία επιστροφής στην αρχική λωρίδα. Το μπλοκάρισμα αυτό οι Σουηδοί δοκιμαστές θεωρούν πως εμπεριέχει κίνδυνο, καθώς το αυτοκίνητο μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα, με ότι αυτό σημαίνει.
Το γεγονός τους κίνησε την περιέργεια μιας και γενικά οι Porsche συμπεριφέρονται άψογα στη συγκεκριμένη διαδικασία, ενώ άλλα τζιπ της ίδιας λογικής την ολοκλήρωσαν χωρίς θέμα. Έτσι την επανέλαβαν με μια δεύτερη Macan S Diesel και κατέληξαν στο ίδιο αποτέλεσμα.
Από την πλευρά της η Porsche απάντησε πως η αντίδραση αυτή της Macan είναι αναμενόμενη από τη στιγμή που διαθέτει το σύστημα Active Rollover Prevention (ARP- ενεργή προστασία ανατροπής). Το οποίο σύστημα στη συγκεκριμένη περίπτωση διάγνωσε κίνδυνο υπερστροφής, ανατροπής και ξε-ζανταρίσματος του εμπρός αριστερού τροχού με αποτέλεσμα να τον φρενάρει επιλεκτικά –από αυτό προήλθε και το στιγμιαίο μπλοκάρισμά του- για να αποφευχθούν τα παραπάνω.
Παράλληλα οι Γερμανοί ισχυρίζονται πως αν η ταχύτητα ήταν πιο μικρή ή η γωνία του τιμονιού λιγότερο έντονη τότε θα αρκούσε απλά η επέμβαση του PSM (το ESP στην ορολογία της Porsche), αν βέβαια ήταν ενεργοποιημένο.Στο δεύτερο βίντεο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε κι άλλα μοντέλα που προβλημάτισαν τους δοκιμαστές του Teknikens Värld με τη συμπεριφορά τους στο τεστ ταράνδου.