Δέος και θαυμασμός των ξένων ΜΜΕ για την Περσεφόνη, τη λυπημένη βασίλισσα του Kάτω Kόσμου - iefimerida.gr

Δέος και θαυμασμός των ξένων ΜΜΕ για την Περσεφόνη, τη λυπημένη βασίλισσα του Kάτω Kόσμου

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

τα ρεπορτάζ των ξένων ΜΜΕΘαυμασμός και δέος είναι τα συναισθήματα που προκαλεί παγκοσμίως η αποκάλυψη του ψηφιδωτού της Αμφίπολης στο σύνολό του, όπως προκύπτει από .

Η αποκάλυψη της απρόθυμης Περσεφόνης που την τραβάει ο Πλούτωνας έχει γοητεύσει τους ξένους ανταποκριτές, καθώς μετέφεραν σε κεντρικά άρθρα -εδώ και ημέρες- την αγωνία για το ποιο είναι το τρίτο πρόσωπο που κρύβεται στο περίφημο ψηφιδωτό.

Μπορεί αυτό το τρίτο πρόσωπο τελικά να μη δείχνει ευθέως ποιος είναι ο ένοικος του τάφου, ωστόσο γοητεύει με την καλλιτεχνική αρτιότητά του.

Το NBC News χαρακτηρίζει «έκπληξη» την αποκάλυψη της αρπαγής της Περσεφόνης επάνω στο ψηφιδωτό και θεωρεί ότι το λυπημένο ύφος της Περσεφόνης και το τεντωμένο χέρι είναι σύμβολο αποχαιρετισμού προς τον νεκρό.

Ο Πλούτωνας τραβά την απρόθυμη νύφη και εκείνη είναι στεφανοστολισμένη, αλλά η έκφρασή της είναι έκφραση απόγνωσης.

«Όταν το καλλιτέχνημα αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά, λίγες ημέρες πριν, ήταν ορατό μόνο ένα μέρος της σκηνής. Το μωσαϊκό έδειχνε τον θεό Ερμή, αγγελιοφόρο του Δωδεκάθεου και γιο του Δία, με ένα φαρδύ καπέλο, μπροστά από ένα άρμα με δύο άλογα, το οποίο οδηγούσε ένας γενειοφόρος άνδρας. Αλλά όταν έφυγε περισσότερο χώμα, αποκαλύφθηκε μία τρίτη φιγούρα: μία γυναίκα με υψωμένο το χέρι της με έκφραση απόγνωσης», αναφέρει το αμερικανικό δίκτυο.

«Οι αρχαιολόγοι και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού είπαν ότι τώρα ξεκάθαρα το μωσαϊκό απεικονίζει τη σκηνή της αρπαγής της Περσεφόνης, η οποία αποκαλείται και "βιασμός της Περσεφόνης"», τονίζει το δίκτυο.

Το δίκτυο παραθέτει και τις δηλώσεις της Κατερίνας Περιστέρη, η οποία είπε ότι ο τύμβος ανήκει σε μία πολύ σημαντική προσωπικότητα.

Το Discovery Channel προσθέτει ότι οι αρχαιολόγοι, αφαιρώντας περισσότερο χώμα από το πάτωμα του ταφικού συμπλέγματος της Αμφίπολης, αποκάλυψαν τον τρίτο χαρακτήρα της μωσαϊκής σύνθεσης που επιβεβαιώνει τη σκηνή της αρπαγής.

«Αν και διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις που υπέθεταν ότι ο γενειοφόρος δαφνοστεφής άνδρας που οδηγεί το άρμα μπορεί να είναι ο ένοικος του τύμβου, τελικά η σκηνή της αρπαγής δείχνει ότι ο άνδρας είναι ο Πλούτωνας, ο άρχοντας του Κάτω Κόσμου, που απήγαγε την Περσεφόνη σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία», συμπληρώνει το Discovery.

Παράλληλα, το ίδιο δίκτυο υπογραμμίζει ότι η παράσταση στο μωσαϊκό συνδέει τον τύμβο της Αμφίπολης με τους τάφους της Βεργίνας. Εκεί, μία τοιχογραφία δείχνει την ίδια σκηνή στο βασιλικό νεκροταφείο, όπου έχει ταφεί και ο πατέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Φίλιππος Β'.

Η αρπαγή της βασίλισσας του Κάτω Κόσμου αποκαλύφθηκε στο αρχαιοελληνικό μωσαϊκό, γράφει το Livescience, ενώ το Γαλλικό Πρακτορείο αναφέρει ότι «το εντυπωσιακό ελληνικό ψηφιδωτό που ανακαλύφθηκε στον τάφο της εποχής του Μεγάλου Αλεξάνδρου απεικονίζει τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης, κόρης του Δία που έγινε βασίλισσα του Κάτω Κόσμου».

Το τηλεγράφημα του Γαλλικού Πρακτορείου αναδημοσίευσε και το ABC News.
Το δίκτυο τονίζει ότι υπάρχουν διάφορες θεωρίες για το ποιος μπορεί να έχει ταφεί στο σύμπλεγμα, από τη Ρωξάνη έως την Ολυμπιάδα, ωστόσο στέκεται στις δηλώσεις της κ. Περιστέρη, που τόνισε ότι «είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν είναι βασιλικός τάφος».

Το Γερμανικό Πρακτορείο, με τη σειρά του, έκανε λόγο για τη μορφή της Περσεφόνης, της θεάς που αρπάζει ο Πλούτωνας. «Το υπέροχο ψηφιδωτό με τον θεό Ερμή και τον θεό του Κάτω Κόσμου ήρθε στο φως την περασμένη εβδομάδα. Η νέα λεπτομέρεια δείχνει την Περσεφόνη με τα μαλλιά της να ανεμίζουν και με θλιμμένη έκφραση. Ο Άδης, σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία, ερωτεύτηκε την Περσεφόνη και την έκλεψε από τον κόσμο των ζωντανών», συνεχίζει το πρακτορείο.
Τις αναφορές του Γερμανικού Πρακτορείου για την Αμφίπολη και την πλήρη αποκάλυψη του ψηφιδωτού φιλοξενεί και το Focus στην ηλεκτρονική του έκδοση.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Περσεφόνη ψηφιδωτό Αμφίπολη
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ