Μια cine εβδομάδα που στο τραπέζι της μπορείς να βρεις πλούσια και διαφορετικής γεύσης κινηματογραφικά εδέσματα. Γνήσια θρίλερ όπως το ’71, που σε μεταφέρει στις άγριες γειτονιές του Μπέλφαστ την εποχή του ΙΡΑ, ανάλαφρες πιπεράτες κωμωδίες όπως το 30,5 Μέτρα πιο Μακριά, δυνατές βιογραφίες όπως του Godfather της Soul Τζέημς Μπράουν αλλά και τρισδιάστατα κινούμενα σχέδια εξαιρετικής αισθητικής όπως τα Τερατοκουτάκια.
Καλής ποιότητος σινεμά.
'71 -ΒΡΕΤΑΝΙΑ 2013
- Σκηνοθέτης: Γιαν Ντεμάνζ
- Παίζουν: Τζακ Ο' Κόνελ, Σαμ Ράιντ, Σον Χάρις, Τσάρλι Μέρφι, Πολ Άντερσον
- Δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατώντας ΕΔΩ.
Βραβείο Οικουμενικής επιτροπής στο Φεστιβάλ Βερολίνου και βραβείο Χρυσή Αθηνά στο Φεστιβάλ Νύχτες Πρεμιέρας που τελείωσε πριν λίγες ημέρες. Τα βραβεία όμως είναι το λιγότερο.
Η ταινία αξίζει τη προσοχή μας στον υπέρτατο βαθμό. Αποδίδει καθαρή κινηματογραφική εμπειρία και ίσως κάτι παραπάνω. Σινεμά που ευχαριστιέσαι την κάθε του σκηνή.
Πάνω σε μια ιδέα αρκετά συνηθισμένη, όπως του στρατιώτη που πρέπει να επιβιώσει χαμένος μέσα στις γραμμές του εχθρού, ο σκηνοθέτης Γιαν Ντεμάνζ και πιο πολύ χάρις το μεγάλο ταλέντο του Τζακ Ο΄Κονελ, κατορθώνει σ αυτό το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, να μας δώσει ένα ανελέητο σε ρυθμό θρίλερ, με στιβαρούς χαρακτήρες και τέλειο κάστινγκ. Ταυτόχρονα αποτυπώνει με νωπά χρώματα όλη την ανθρώπινη φρίκη της αναζωπύρωσης του Ιρλανδικού αντάρτικου πόλης, που ζήσαμε από τη δεκαετία του 70.
Σε μια αποστολή υποστήριξης των συμμάχων προτεσταντών στο Μπέλφαστ, ξεσπούν ταραχές. Κάποια στιγμή ο Βρετανός στρατιώτης Γκάρυ Χουκ (Τζακ Ο’ Κόνελ) αποκόπτεται απ τη διμοιρία του και κυνηγημένος από διαδηλωτές και φονιάδες του ΙΡΑ, παγιδεύεται αιμόφυρτος μέσα στους δαιδαλώδεις νυχτερινούς δρόμους και τα περίεργα σοκάκια του Καθολικού Μπέλφαστ. Οι εκτελεστές του ΙRA τον κυνηγούν λυσσαλέα για να τον ξεπαστρέψουν. Ο χαρισματικός Ο’Κονελ χαμένος μες την ταραγμένη και βροχερή νύχτα, μας κάνει να νιώσουμε τον φόβο, να αισθανθούμε την απελπισία και τον πανικό του. Την αγωνία του φυγά. Κατορθώνει να κλέψει μέσα απ την καρδιά μας τη συγκίνηση και τη συμπόνια. Ο Ντεμανζ βάζει την κάμερα να τον παρακολουθεί, καθώς ο Χουκ γίνεται στόχος θανάτου στο παρασκήνιο της φρικαλέας και παράλογης συμπλοκής Προτεσταντών και Καθολικών που στοίχισε εκατοντάδες ζωές κι απ τις δυο μεριές.
Όμως ο Ο΄Κονελ κουβαλάει κι ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης, στην ταινία καταγράφοντας την ομορφιά και τη βαρβαρότητα της φιλίας και της αφοσίωσης. Την ίντριγκα και την προδοσία στο όνομα κάποιας υπέρτατης ιδέας. Τη ματαιότητα των μεγάλων ιδεων όπου στα χέρια σκοτεινών ανθρώπων γίνονται ανταλλάξιμα χαρτιά μιας περίεργης πολιτικής τράπουλας. A must see movie!!
GET ON UP
- The James Brown Story
- Σκηνοθεσία: Τέϊτ Τέιλορ
- Παίζουν: Τσάντγουικ Μπόσμαν,Ντέϊβιντ Άντριου Νας,Νέλσαν Έλις, Βαϊόλα Ντέιβις,Οκτάβια Σπένσερ, Νταν Ακροϋντ, Κιθ Ρομπινσον.
Πρόκειται για την ταινία της εβδομάδας που μάλλον θα λατρέψουν οι φαν του Godfather της Soul. Ένα εντυπωσιακά καλό biopic για τον Τζέημς Μπράουν όπου όλα τα μεγάλα του hit είναι εκεί παιγμένα και φιλμαρισμένα στην εντέλεια.
Ακόμα και τα τραγούδια που λέει ο Μπόσμαν είναι εξαιρετικές εκτελέσεις που κρατούν με ευλάβεια το ζωντανό στιλιζάρισμα του Τζέημς Μπράουν χωρίς να έχεις την αίσθηση πως ο ηθοποιός προσπαθεί αγχωμένα να μιμηθεί τον μεγάλο σόουλ σταρ. Τέλειο!
Μια παραγωγή όπου είναι ανακατεμένος ο Μικ Τζάγκερ δεν μπορεί παρά να είναι ενδιαφέρουσα. Και ακριβώς αυτό συμβαίνει. Η ταινία μέσα από καλοδουλεμένα φλας μπακς, εξιστορεί την ανεπανάληπτη πορεία του νεαρού Τζέημς, από το ταπεινό του ξεκίνημα σαν μίζερο κλεφτρόνι, μέχρι τη μεταμόρφωσή του σε υπέρλαμπρο αστέρι της Soul που θα αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στη funk μουσική για πολλές γενιές ακόμα. Ο Τέιλορ κάνει καλή δουλειά και φαίνεται να γνωρίζει σε βάθος τον ήρωά του τον οποίο ανασυνθέτει ακολουθώντας το μίτο της δισκογραφικής του πορείας, που ξεκίνησε με το ανεπανάληπτο “Please Please” το 1956. Ταυτόχρονα βάζοντας εμβόλιμα σκηνές από γεγονότα που τον επηρέασαν στη ζωή του, μέσα στα τραγούδια, κάνει ακριβή σχόλια αλλά και ζωγραφίζει τη ψυχή του Μπράουν με πινελιές που δεν έχουν τη βαρεμάρα της εξιστόρησης. Αυτό το βιντεοκλιπίστικο μπρος πίσω ηλεκτρίζει την ατμόσφαιρα και δεν σε αφήνει σε ησυχία! Έτσι ο ήρωας της οθόνης δεν είναι κάποιος που έζησε κάποτε, αλλά ένας ζωντανός θρύλος που συνεχίζει να μας ξεσηκώνει. Μ αρέσει!
Όταν ο Μπράουν είχε έρθει στο Λυκαβηττό, είχαμε δει ένα γηραιό και κοντό κύριο με τακούνια και κορακί γυαλιστερό μαλλί με περμανάντ λάχανο και μωβ στενή λαμέ φόρμα που διέγραφε τη στρογγυλή και πεταχτή κοιλιά του. Χτυπιόταν όμως και τραγουδούσε ακατάπαυστα σκορπώντας απλόχερα τη funk μαγεία του. Στη ταινία ο Μπράουν μέχρι το τέλος του εικονογραφείται σαν ο τέλειος soul performer με κάποια ανθρώπινα ελαττώματα. Αυτή η επιλογή δείχνει πως ο σκηνοθέτης θέλησε να κρατήσει το μύθο ψηλά, εξωραΐζοντας τον ήρωά του και αυτό μάλλον έγινε σε όλες τις φάσεις του φιλμ...
Αξιοσημείωτη είναι η εμφάνιση του Τσάτγουϊκ Μπόσμαν που είτε παίζει το 17 χρονο είτε τον 70χρονο Μπράουν είναι το ίδιο εντυπωσιακά καλός. Μάλλον με αυτόν το ρόλο πάει καρφί για ένα Όσκαρ. Άλλωστε η καλή ενσάρκωση αμερικανού ήρωα σε biopic είναι ένας σίγουρος δρόμος για nomination.
- Αλλες πληροφορίες
Ο βραβευμένος με Όσκαρ παραγωγός Μπράιαν Γκρέιζερ (A Beautiful Mind, 8 Mile) ήθελε επί μια δεκαετία να φέρει αυτήν την πρωτότυπη ιστορία στο κοινό. Με τη σύμπραξη του ενός και μοναδικού Μικ Τζάγκερ στην παραγωγή («Ο Τζέιμς Μπράουν ήθελε πάντα να είναι πρωτοπόρος στη μουσική. Έφτιαχνε μελωδίες. Πειραματιζόταν διαρκώς και οι μελωδίες του συνιστούν τον πυρήνα της hip hop μουσικής. Βρίσκω τη ζωή του άκρως συναρπαστική και βαθιά συγκινητική. Είναι τιμή μου που συμμετέχω σε αυτήν την ταινία») του σκηνοθέτη Τέιτ Τέιλορ («Μετά τις υποψηφιότητες είχα πολλές προτάσεις, αλλά ήθελα κάτι που να με ξετρελάνει. Το σενάριο είχε τόση ενέργεια. Και είπα, αφού θα το κάνω, ας προχωρήσω ακόμα παραπέρα και ας «σπάσω» τον 4ο τοίχο και ας βάλω τον πρωταγωνιστή να μας απευθύνει το λόγο. Σπάω, όπως κι εκείνος, τους κανόνες και κάνω άλματα στο χρόνο. Ας αφήσουμε το τελικό αποτέλεσμα στην κρίση του κοινού.») και των βραβευμένων με Writers Guild of America West’s 2011 Paul Selvin σεναριογράφων Jez & John-Henry Butterworth (Fair Game) η ταινία GET ON UP, THE JAMES BROWN STORY άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά.
Πρόκειται για μια ταινία που γυρίστηκε σε 49 μέρες και στόχο έχει την καταγραφή στιγμιότυπων από την αληθινή ιστορία της ζωής του Τζέιμς Μπράουν (μουσικού που όλοι όσοι οι εμπλεκόμενοι στην ταινία θεωρούν ίνδαλμά τους και ορόσημο στη μουσική Ιστορία) γι’ αυτό και ξεκινά από τα δύσκολα παιδικά του χρόνια, μέσα στη φτώχεια και τους κινδύνους των γκέτο της Τζόρτζια, και φτάνει έως την άνοδό του στο στερέωμα του μαύρου πενταγράμμου και τις διαχρονικές επιτυχίες τύπου «Papa's Got a Brand New Bag» και «I Got You». Έτσι παρακολουθούμε τον εγκλεισμό του στη φυλακή απ’ όπου τον έβγαλε ο συνεργάτης και παντοτινός του φίλος Μπόμπι Μπερντ, στο συγκρότημα του οποίου ("The Avons") συμμετείχε ο Μπράουν μετά την αποφυλάκισή του. Το συγκρότημα πολύ γρήγορα μετονομάστηκε σε "The Famous Flames". Η πρώτη τους επιτυχία ήταν το σινγκλ "Please, Please, Please" (1956) που έφτασε στο #5 των R&B τσαρτς. Μετά από 9 ανεπιτυχείς κυκλοφορίες, ο Μπράουν απέσπασε σταδιακά τον έλεγχο του συγκροτήματος από τον Μπερντ συμμετέχοντας όλο και πιο ενεργά στη διαμόρφωση του μουσικού τους στιλ, στα φωνητικά και στη συγγραφή των στίχων και της μουσικής. Το συγκρότημα άρχισε να αναφέρεται σαν σόλο σχήμα του Τζέιμς Μπράουν και οι "The Famous Flames" σαν backup. Το τραγούδι «Say It Loud-I’m Black and I’m Proud» τον κατέστησε τη Φωνή της Μαύρης Αμερικής, ενώ εκείνος είναι που, με παρέμβασή του, έσωσε την πόλη της Βοστόνης από διαδηλώσεις το βράδυ της δολοφονίας του Λούθερ Κινγκ. Ακολούθως μετέβη στο Βιετνάμ να εμψυχώσει τους στρατιώτες, ενώ επισκέφτηκε και το Λευκό Οίκο και συναντήθηκε και με Προέδρους. Στη δεκαετία του 1970 τα περισσότερα μέλη της αρχικής μπάντας είχαν αποχωρήσει. Μαζί με τον Μπόμπι Μπέρντ άρχισε να προσλαμβάνει μουσικούς που αργότερα θα γίνονταν γνωστοί ως οι μεγάλοι της funk (ο μπασίστας Μπούτσι Κόλινς, ο κιθαρίστας Φέλπς "Catfish" Κόλινς κι ο τρομπετίστας και διευθυντής ορχήστρας Φρεντ Γουέσλι). Το νέο σχήμα πήρε το όνομα "The JB's" από τα αρχικά του Μπράουν και κυκλοφόρησε το μνημειώδες "(Get Up I Feel Like Being a) Sex Machine".
Η σκηνοθετική σύλληψη ενθουσίασε τον Μικ Τζάγκερ : «Ο Τέιτ είναι μοναδικός στο να εξηγεί το γιατί και το πώς συνέβησαν όλα όσα συνέβησαν στη ζωή του Μπράουν. Η προσέγγισή του δίνει νέα, σύγχρονη πνοή. Ανοίγει τον τέταρτο τοίχο και μας παρασύρει σε ένα απρόβλεπτο ταξίδι. Και ο Τζέιμς θα ενθουσιαζόταν, υποθέτω, με όλο αυτό.» Ο Τζάγκερ πρωτοσυνάντησε τον Μπράουν στο Apollo Theatre στο Χάρλεμ και βλέποντάς τον πάνω στη σκηνή αυτόματα χρίστηκε ένθερμος θαυμαστής του. Μάλιστα οι δυο τους συνεργάστηκαν στο θρυλικό T.A.M.I. Show.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκουμε τον Τσάντγουικ Μπόουζμαν. Ο Μπόσμαν λέει «Ο Τζέιμς Μπράουν είναι τόσο χαρακτηριστικός. Η κίνησή του, ο χορός του, η μουσικότητά του. Το βλέπεις βλέποντας υλικό από συνεντεύξεις του. Η μουσικότητα τον ακολουθεί παντού…. Ήθελα η ερμηνεία μου να μην είναι απλή μίμηση, γιατί κάτι τέτοιο μειώνει τον άνθρωπο που καλείσαι να υποδυθείς. Ήθελα να πιάσω την ψυχή και τον παλμό του ανθρώπου που υποδυόμουν. Γι’ αυτό και είσαι αυτός όλη την ημέρα.».
Στην παραγωγή παίρνουν μέρος ο Ντάρεν Γκλεν, ανιψιός του Μπράουν, που συμμετέχει στο μουσικό τμήμα, αλλά και ο εγγονός του, Τζέισον Μπράουν που διετέλεσε βοηθός παραγωγής.
Τη μουσική επιμέλεια της ταινίας υπογράφει ο Τόμας Νιούμαν που έχει βραβευτεί 12 φορές με Όσκαρ και 6 φορές με Grammy και τα κοστούμια η Σάρεν Ντέιβις.
ΤΑ ΤΕΡΑΤΟΚΟΥΤΑΚΙΑ (&3D) ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ 3D -THE BOXTROLLS
- Σκηνοθεσία : Γκρέιαμ Άναμπλ, Άντονι Στάτσι
- Δείτε το τρέιλερ πατώντας ΕΔΩ.
Cool κινούμενα σχέδια σε τρισδιάστατη προβολή. Μια λεπτοδουλειά επιπέδου τόσο στην εικόνα όσο και στο σέναριο που δεν θα σας αφήσει ασυγκίνητους.
Η 3D αυτή ταινία, αφηγείται την ιστορία των Boxtrolls που στην Ελλάδα ονομάστηκαν Τερατοκουτάκια. Τα Τερατοκουτάκια είναι τέρατα που ζουν κάτω από τα γραφικά δρομάκια της Cheesebridge. Κάθε νύχτα βγαίνουν από τους υπονόμους για να κλέψουν ό, τι πιο πολύτιμο κατέχουν οι κάτοικοι της: τα παιδιά τους και τα τυριά τους. Τουλάχιστον, αυτό λέει ο θρύλος και αυτό πάντα πίστευαν οι κάτοικοι. Στην πραγματικότητα Τα Τερατοκουτάκια είναι ευαίσθητα κι ευγενικά τερατάκια που ζουν μέσα σε παλιά κουτιά. Μιλούν τη δική τους γλώσσα κι αποτελούν μια αξιαγάπητη κοινότητα που μεγαλώνει σαν δικό της ένα ανθρώπινο αγόρι με το όνομα Αυγά. Όταν οι κάτοικοι της Cheesebridge απευθύνονται στον Αρτσιμπαλ Σνάτσερ ένα να διάσημο εξολοθρευτή τεράτων για να τα σκοτώσει, ο «Αυγά» θα αναλάβει δράση και μάλιστα χωρίς να το θέλει. Ο Σνάτσερ θέλει να κάνει το παν για να εξαλείψει τα Τερατοκουτάκια ώστε να καταφέρει να μπει στην ελίτ της Τζήζμπριτζ και να γεύεται σπάνια γευστικά τυριά. Αυτό θεωρεί υπέρτατη τιμή. Θα έρθει αντιμέτωπος όμως με το μικρό και γενναίο Αυγά. Απρόσμενος βοηθός αυτού του τελευταίου είναι ένα έξυπνο μικροκαμωμένο κορίτσι από τον «επάνω» κόσμο με τολμηρή ψυχή, που θα του δείξει πως να καταφέρει να πετύχει το στόχο του.
Δεν είναι μόνο ο αγώνας του Αυγά για να σώσει τα Τερατοκουτάκια, είναι και το πάθος για εξουσία του κακού Αρτσιμπαλ που γεμίζει με ιδεολογικές αντιθέσεις το προχωρημένο και καλοδουλεμένο στόρυ. Η πρωτότυπη και αισθητικά λεπτή εικόνα αφήνει πίσω της τη μπαλαφάρα και γίνεται όχημα για σκέψεις...
Πρόκειται για ένα λαμπερά εκκεντρικό (σε στυλ Τιμ Μπάρτον) καλλιτεχνικό δημιούργημα, με λεπτών αποχρώσεων, σκοτεινό καμιά φορά χιούμορ. Μερικές φορές ίσως σας θυμίσει λίγο Μόντυ Πάϊθον. Στην πραγματικότητα είναι ένα φιλμ φτιαγμένο για όλες τις ηλικίες!
ΛΑΘΟΣ ΣΤΟ ΛΑΘΟΣ -ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ -ΓΑΛΛΙΑ/2014
- Mea Culpa
- Σκηνοθεσία: Φρεντ Καβαγιέ
- Παίζουν: Βινσέντ Λιντόν, Ζιλ Λελούς, Ναντίν Λαμπακί, Ζιλ Κοέν, Μεντί Σαντούν, Ζιλ Μπελομί
- Δείτε το τρέιλερ πατώντας ΕΔΩ.
Τι συμβαίνει :
Δύο γάλλοι αστυνομικοί, φίλοι και συνάδελφοι επί σειρά ετών, ο Φρανκ (Λελούς) και ο Σιμόν (Λιντόν), αποξενώνονται και χάνουν πλήρως την επαφή μεταξύ τους, όταν ο Σιμόν προκαλεί ένα τραγικό αυτοκινητιστικό δυστύχημα, οδηγώντας μεθυσμένος εν ώρα υπηρεσίας. Κάποια χρόνια μετά, όταν η οικογένειά του θα δεχτεί έντονες απειλές από τη μαφία, ο Σιμόν θα πάρει την κατάσταση στα χέρια του και θα επιχειρήσει - με το ζόρι - την επανασύσταση του φοβερού τιμ που είχε κάποτε με τον άλλοτε αγαπημένο του συνάδελφο, Φρανκ.
ΕΝΑ ΤΑΞΙΨΙ 30.5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ -ΚΩΜΩΔΙΑ/2014
- The Hundred-Foot Journey
- Σκηνοθεσία: Λάσε Χάλστρομ
- Παίζουν:Έλεν Μίρεν, Ομ Πουρί, Σαρλοτ Λε Μπον, Ρόχαν Τσάντ, Μανις Νταγιάλ, Αμιτ Σαχ.
- Δείτε το τρέιλερ πατώντας ΕΔΩ.
Τι συμβαίνει:
Το "The Hundred-Foot Journey," είναι μια ιστορία γαστρονομίας και έρωτα. Διωγμένοι από την πατρίδα τους, την Ινδία, η οικογένεια Kadam, με επικεφαλής τον πάτερ φαμίλια Papa (Om Puri), εγκαθίσταται στο γραφικό χωριό του Saint-Antonin-Noble-Val στο νότο της Γαλλίας. Είναι ένα ήσυχο και κομψό γαλλικό χωριό - το ιδανικό μέρος για να εγκατασταθούν και να ανοίξουν ένα ινδικό εστιατόριο. Κάνουν το λάθος να ανοίξουν το Maison Mumbai απέναντι από το κλασικό γαλλικό εστιατόριο Le Saule Pleureur, που είναι βραβευμένο με αστέρι Michelin και διευθύνεται από την σνομπ και αυστηρή κυρία Mallory ( Helen Mirren). Ένας πόλεμος ξεσπά ανάμεσα στις δυο επιχειρήσεις. Πλην όμως ο έρωτας βάζει κι εδώ το χεράκι του όταν η πανέμορφη sous chef της κ. Μαλορυ Μαργαρίτα (Σρλότ Λε Μπον) γνωρίζεται με τον Χάσαν γιο του Ινδού ιδιοκτήτη που είναι και ο Σεφ στην κουζίνα του Maison Mumbai και κάτι αρχίζει να ψήνεται. Ο Χασάν έχει ένα μοναδικό ταλέντο στην κουζίνα γαστρονομίας. Μπορεί και συνδυάζει μαγικά τα καλύτερα γευστικά στοιχεία των δυο πολιτισμών αναδεικνύοντας και επιστρατεύοντας τα πιο σπάνια συστατικά τους στη δημιουργία μιας πρωτοφανούς γευστικής εμπειρίας. Η ιδιαίτερη αυτή συγκυρία φυσικά, δε μπορεί να αφήσει ασυγκίνητη την δαιμόνια Μαντάμ Μαλορί, η οποία θέλοντας διακαώς το δεύτερο Μισλέν θα αναγνωρίσει το μοναδικό ταλέντο του νεαρού Ινδού σεφ και θα τον πάρει με το μέρος της.
Ο σουηδός Λάσε Χάλστρομ μετά το Chocolat (2000) επιστρέφει με μια ακόμα ταινία γαστρονομικού πόλεμου. Στη πρώτη ξεκίνησε με το επιδόρπιο, ενώ σ αυτήν πάει στο κυρίως πιάτο. Ολ’ αυτά με τις συμβουλές του Στηβεν Σπήλμπεργκ και της Όπρα Γουϊφρεϊ. Η ταινία διατηρεί τα οικογενειακά δεδομένα και τα όλα τα χαριτωμένα στοιχεία παραμυθιού που έχουν οι ταινίες της Disney και Dreamworks, οι οποίες βάζουν τον άδολο έρωτα και αναζήτηση της ευτυχίας σε πρώτο πλάνο. Μαζί με την υπέροχη ερμηνεία των ηθοποιών η ταινία γίνεται ένα χαλαρό ταξιδάκι στον κόσμο της γαστρονομίας και του έρωτα που το γεύεσαι χωρίς πρόβλημα.
ANNABELLE -ΤΡΟΜΟΥ/ 2014
- Σκηνοθεσία: Τζον Λεονέττι
- Παίζουν: Άναμπελ Γουόλις, Γουόρντ Χόρτον, Άλφρε Γούνταρντ, Μισέλ Ρομάνο, Γκάμπριελ Μπέιτμαν.
- Δείτε το τρέιλερ πατώντας ΕΔΩ.
Τι συμβαίνει:
Θα πρέπει να ανεχθείς πολλά, για να σου αρέσει το Annabelle. Με δανεικά απ την ιστορία του Μάνσον και το Μωρό της Ρόσμαρυ να ανακατεύονται άκομψα και εμβόλιμα μόνο και μόνο για να βαρύνουν την ατμόσφαιρα ο τρόμος δε πάει και πολύ μακριά στη ψυχή σου. Μερικά ξαφνιάσματα που είναι απαραίτητα δε τα λες και τρόμο. Προπαντός αν είσαι εθισμένος σε μεγαλύτερες δόσεις…
Η Annabelle είναι η όμορφη, vintage κούκλα που επιλέγει να κάνει δώρο ο Τζον Φορμ στην έγκυο γυναίκα του. Η χαρά της Μία για την κούκλα Annabelle δεν θα κρατήσει για πολύ όμως… Σύντομα, το ζευγάρι θα δεχτεί μία βίαιη επίθεση από μια αόρατη ομάδα σατανιστών οι οποίοι μέσω της κούκλας αναζητούν ψυχές. Καλά τώρα. Φεύγοντας, οι σατανιστές δεν αφήνουν πίσω τους μόνο συντρίμμια αλλά, αίμα και τρόμο. Η δαιμονισμένη Annabelle, θα διαταράξει τα πνεύματα για τα καλά και θα κάνει το νεαρό ζευγάρι και τον τοπικό ιερέα να ζήσουν εφιαλτικές στιγμές. Όμως η γνώμη μας δε φαίνεται να μετράει και πολύ στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η ταινία έσπασε το Box Office με 15 εκτμ δολάρια εισπράξεις 10 μόλις μιλιόνια πριν το Gone Girl.
Πιο πολλά:
H δαιμονισμένη κούκλα που μας “έκοψε την ανάσα” στην ταινία ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ επιστρέφει, σε σκηνοθεσία του Τζον Λεονέτι ! Η ταινία ANNABELLE, ένα υπερφυσικό θρίλερ και αποτελεί το spin-off του πιο επιτυχημένου εισπρακτικά θρίλερ της περασμένης χρονιάς, ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ, σε σκηνοθεσία του Τζέιμς Γουάν.
Ως spin-off της ταινίας ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ, παρουσιάζει οπτικές και χρονολογικές ομοιότητες, αφού και οι δύο ιστορίες διαδραματίζονται το 1970. “Το κοινό που απόλαυσε ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ θα απολαύσει και την ANNABELLE, γιατί και οι δύο ταινίες έχουν γυριστεί με το ίδιο πνεύμα”, λέει o Λεονέτι. To ANNABELLE παραμένει όμως αυτόνομη ταινία, και διαφορετική ως προς τη δομή και την ύπαρξη μιας γυναίκας πρωταγωνίστριας, κάτι που ώθησε τον Λεονέτι να αναλάβει το σκηνοθετικό τιμόνι. Η Annabelle πρωτοεμφανίστηκε στα βιβλία όταν οι γνωστοί ερευνητές Λορέιν και Εντ Γουόρεν την κλείδωσαν σε μια γυάλινη προθήκη στο μουσείο που βρίσκεται στο σπίτι τους στο Κονέκτικατ, προκειμένου να την απομονώσουν. Εκεί ευλογείται από έναν παπά δύο φορές το μήνα.
Παρόλο που ο Λεονέτι αποκαλεί όλο το καστ “καταπληκτικό”, παραδέχεται πως η ταινία περιστρέφεται σε μεγάλο βαθμό γύρω από τη Μία. “Το πιο εντυπωσιακό σε αυτήν την ιστορία είναι η δύναμη που επιδεικνύει η Μία, μέσα στην αδυναμία που βιώνει λόγω της κούκλας και των καταστάσεων που προκαλεί… Όσο δυνατός είναι ο δαίμονας, άλλο τόσο δυνατή είναι και η Μία. Παρά την ευάλωτη πλευρά της, στο τέλος φανερώνει την πραγματική ψυχική της δύναμη, καθώς αντιμετωπίζει το δαίμονα”. Όσον αφορά την ερμηνεία της Γουόλις, ο Λεονέτι αισθάνεται τυχερός με την επιλογή της και την ερμηνεία της.
Καινούρια στο genre του υπερφυσικού θρίλερ, η Γουόλις δηλώνει πως το σενάριο την προσέλκυσε αμέσως, γιατί της θυμίζει τα θρίλερ με τα οποία μεγάλωσε. Αποκαλεί τον Λεονέτι “υπέροχο”, τον ευγνωμονεί που την ξεχώρισε και της έδωσε το ρόλο, και τονίζει τη σημασία της καλής σχέσης μεταξύ ηθοποιών και σκηνοθέτη. Με το που διάβασε το σενάριο, “ερωτεύτηκε” όπως ισχυρίζεται “την ευστροφία της Μία και το ευάλωτο στοιχείο που τη χαρακτηρίζει”. “Δεν είναι απλώς μία ακόμα μητέρα που χάνει τη λογική της και οδηγείται στην τρέλα... Είναι μια δυνατή γυναίκα που αγωνίζεται για να σωθεί η οικογένεια της και η ίδια από τη δαιμονισμένη Annabelle”, συνεχίζει. “Ήθελα το κοινό να την ερωτευτεί, να πιστέψει την ιστορία της και να τη συμπονέσει. Αν πραγματικά ταυτιστείς με το ρόλο που υποδύεσαι και εστιάσεις στο ανθρώπινο στοιχείο του χαρακτήρα, τότε και οι θεατές θα πιστέψουν και θα αφοσιωθούν σε αυτόν”, συμπληρώνει.
ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ -ΔΡΑΜΑ, ΙΤΑΛΙΑ/2014
- Il Capitale Umano
- Σκηνοθεσία:Πάολο Βίρτζι
- Παίζουν: Βαλέρια Γκολίνο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Φαμπριτσιο Μπεντιβόλιο.
- Δείτε το τρέιλερ πατώντας ΕΔΩ.
Το Capitale Umano αρχίζει απ το τέλος, όταν ένας ποδηλάτης που τρέχει στο δρόμο, παρασύρεται από ένα SUV το βράδυ πριν από την παραμονή των Χριστουγέννων. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τα γεγονότα που οδήγησαν στο ατύχημα, θα μπλέξουν τις ζωές δυο αντίθετων οικογενειών. Των καλοβαλμένων και πλούσιων Bernaschi, με τους Οssola, που αγωνίζονται να κρατήσουν την άνεση της μεσαίας τάξης τους με κάπως ανορθόδοξους τρόπους. Ο Dino Ossola, σε δεινή οικονομική κατάσταση, περιμένει τη γέννηση διδύμων από τη δεύτερη σύζυγό του. Εν τω μεταξύ, η σχέση της έφηβης κόρης του Dino με τον playboy γιο Giovanni Bernaschi περιπλέκει μια ήδη δύσκολη κοινωνική κατάσταση, χρημάτων και φιλοδοξίας.
Η ταινία προσπαθεί να είναι κάτι περισσότερο από ένα κομψό θρίλερ. Παράλληλα με μια αληθινή αποτύπωση του πόνου και της ματαιοδοξίας της κοινωνικής ανισότητας, ο Βίρτζι εξερευνά την δυστυχία των πλούσιων και των φτωχών, στη σύγχρονη ιταλική κοινωνία της κρίσης, που μετρά την αξία κάθε ατόμου σε ευρώ. To χρήμα και η απόκτησή του παίζει καταλυτικό ρόλο στην αποκάλυψη των χαρακτήρων.
Βασισμένη στο bestseller “Human Capital” του Stephen Amidon, η ταινία χωρίζεται σε τέσσερα κεφάλαια, το καθένα από τα οποία προσεγγίζει την ιστορία από την οπτική γωνία διαφορετικού χαρακτήρα. Ο Ιταλός σκηνοθέτης με έξυπνο αφηγηματικό τρόπο αποκαλύπτει σε κάθε κεφάλαιο από ένα κομμάτι του πάζλ, επιτρέποντας στον θεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα πολλαπλές ιστορίες και να γνωρίσει σε βάθος τους χαρακτήρες και την εξέλιξη της πλοκής.
Το πολυβραβευμένο φιλμ του Πάολο Βίρτζι αποτελεί την επίσημη υποψηφιότητα της Ιταλίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας για το 2015.