Ενα άγαλμα εμπνευσμένο από μία από τις διασημότερες φωτογραφίες όλων των εποχών έχει γίνει σημείο αντιπαράθεσης μεταξύ των γαλλικών αρχών και μιας φεμινιστικής οργάνωσης που ζητά την απομάκρυνσή του.
Το 7,62 μέτρων αμφιλεγόμενο έργο τέχνης, εμπνευσμένο από την περίφημη φωτογραφία του Αλφρεντ Εσενστέντ «Kissing Sailor» του 1945, αμέσως μετά την ανακοίνωση του Τρούμαν για το τέλος του πολέμου στην Ιαπωνία, έχει προκαλέσει την οργή της φεμινιστικής οργάνωσης Osez Le Feminisme, η οποία υποστηρίζει ότι αναπαριστά σεξουαλική επίθεση.
Το γλυπτό έχει στηθεί σε ένα σύμπλεγμα-μνημείο για τον πόλεμο στη Νορμανδία και γι' αυτόν τον λόγο οι φεμινίστριες υποστηρίζουν ότι δεν μπορεί στον χώρο αυτό να έχει τοποθετηθεί ως σύμβολο ειρήνης ένα άγαλμα που αναπαριστά «σεξουαλική επίθεση».
«Ο ναύτης θα μπορούσε να γελάσει με τη νοσοκόμα, να την αγκαλιάσει, να τη ρωτήσει αν θα μπορούσε να τη φιλήσει. Οχι να επιλέξει να την αρπάξει με το ένα χέρι και να τη φιλήσει. Αυτό είναι επίθεση», υποστηρίζουν.
Οι ταυτότητες της νοσοκόμας και του ναύτη στην περίφημη φωτογραφία δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ, αν και στο βιβλίο «Το φιλί του ναύτη» αφήνεται να εννοηθεί ότι το ζευγάρι είναι ο Τζορτζ Μεντόσα και η Γκρέτα Ζίμερ Φρίντμαν.
Σε μια συνέντευξή της το 2005, η Φρίντμαν αναφέρθηκε στη σκηνή εκείνη. «Ημουν μόλις 21 ετών. Περπατούσα στην Times Square πηγαίνοντας στη δουλειά μου. Δεν ήταν δική μου επιλογή το φιλί. Ο τύπος ήρθε απλά και με άρπαξε. Ενιωσα ότι ήταν πολύ δυνατός. Με κρατούσε σφιχτά. Δεν ήταν μια ρομαντική εκδήλωση», είχε πει χαρακτηριστικά.