Κάτι παραπάνω από πέντε χρόνια έχουν περάσει από τη συντριβή της πτήσης 447 της Air France στον Ατλαντικό ωκεανό, η οποία παρέσυρε στον θάνατο 228 ψυχές, και τα αναπάντητα ερωτήματα για την τραγωδία είναι ακόμη πολλά.Την 1η Ιουνίου 2009 το Airbus 330 της Air France απογειώνεται από το Ρίο ντε Τζανέιρο με προορισμό το Παρίσι, αλλά χάνεται για πάντα στον ωκεανό, καθώς, βρήκε μπροστά του μια τεράστια καταιγίδα και στη συνέχεια συνετρίβη.
Τώρα έρχονται στο φως οι αποκαλυπτικοί τελευταίοι διάλογοι των πιλότων, αλλά και άγνωστα μέχρι στιγμής στοιχεία, τα οποία παρουσιάζει το Vanity Fair του Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία ο 58χρονος κυβερνήτης Μαρκ Ντιμπουά, ο πιο έμπειρος από τους πιλότους που βρίσκονταν στο αεροπλάνο, επέλεξε να πάει για ύπνο και να αφήσει μόνο του στο πιλοτήριο έναν νεαρό πιλότο. Η κίνηση αυτή δεν παραβίαζε κάποιον κανόνα, ωστόσο, ο Ντιμπουά γνώριζε ότι μπροστά θα συναντούσε καταιγίδα.
Οπως σημειώνει ο επικεφαλής των ερευνών, Αλέν Μπουγιάρ, αν ο κυβερνήτης είχε καθυστερήσει 15 λεπτά να πάει για ύπνο, ίσως η ιστορία να ήταν εντελώς διαφορετική.Μέχρι στιγμής ήταν γνωστό ότι ο Ντιμπουά κοιμόταν για να αναπληρώσει τον χαμένο ύπνο της προηγούμενης εβδομάδας και φέρεται την ώρα που το αεροπλάνο έμπαινε στην φονική όπως αποδείχθηκε καταιγίδα να κοιμόταν στην καμπίνα του αεροσκάφους παρέα με την αεροσυνοδό σύντροφό του.
Οι δύο από τους τρεις πιλότους κοιμούνταν την ώρα που το αεροπλάνο άρχιζε να χάνει ύψος.
Ο Ντιμπουά μπήκε στο πιλοτήριο 1 λεπτό και 38 δευτερόλεπτα αφού οι σωλήνες μέτρησης της ταχύτητας του αεροσκάφους είχαν χαλάσει. Σύμφωνα με τις καταγεγραμμένες συνομιλίες τους, ο 37χρονος πιλότος Ντέιβιντ Ρόμπερτ ακούγεται να λέει «Σκατά, θα συντριβούμε! Δεν είναι αλήθεια! Τι συμβαίνει;».
Μετά από λίγα λεπτά ακούγεται ξανά μια φωνή που ανήκει είτε στον Ρόμπερτ είτε στον 32χρονος Πιέρ Σεντρίκ Μπονίν να λέει «Σκατά, είμαστε νεκροί».
Σημειωτέον ότι χρειάστηκε να περάσουν πέντε ημέρες για να βρεθούν τα συντρίμμια του μοιραίου Airbus και περίπου δύο χρόνια για να ανασυρθούν από τον βυθό οι σοροί των επιβαινόντων και τα μαύρα κουτιά της πτήσης.