Χαράς ευαγγέλια για τους... μαχμουρλήδες μαθητές της Βρετανίας καθώς πιλοτικό πρόγραμμα του πανεπιστημίου της Οξφόρδης κάνει δοκιμαστικό πείραμα με ώρα έναρξης τις 10 το πρωί – αντί των 9 που χτυπούσε το κουδούνι μέχρι σήμερα.
Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε 106 βρετανικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και θα έχουν την τύχη να το δοκιμάσουν περίπου 31.800 μαθητές ηλικίας 10 και 11 ετών.
Βασίζεται δε πάνω σε μια έρευνα σύμφωνα με την οποία μία ώρα παραπάνω ύπνου το πρωί επιφέρει μεγαλύτερο βαθμό προσοχής στη σχολική αίθουσα, αλλά και καλύτερα αποτελέσματα στις εξετάσεις.
Ο επικεφαλής επιβλέπων του πειράματος, καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Ράσελ Φόστερ, πιστεύει ότι οι έφηβοι έχουν βιολογική προδιάθεση να πηγαίνουν για ύπνο αργά το βράδυ και να ξυπνούν αργά το πρωί, και έτσι αργούν να τεθούν σε πνευματική εγρήγορση νωρίτερα από τις 10 π.μ.
«Οι καθηγητές θα πουν ότι τα παιδιά είναι στην καλύτερη στιγμή τους νωρίς το πρωί, όμως αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι ότι οι καθηγητές νιώθουν ιδιαίτερα ενεργοί στις 9 το πρωί, ενώ οι μαθητές ακόμα μισοκοιμούνται, με αποτέλεσμα το μάθημα να διεξάγεται πιο ελεγχόμενα, και άρα ευκολότερα, μόνο εκ μέρους των καθηγητών» υποστηρίζει ο Φόστερ.
Το σύστημα έναρξης μαθημάτων στις 10 π.μ. αντί για τις 9 π.μ. είχε εφαρμοστεί αρχικά πριν τρία χρόνια στους 800 μαθητές του λυκείου Μονκσίτον, στο Τάινσαϊντ της Βρετανίας.
«Η καθυστέρηση άφιξης στο σχολείο μειώθηκε κατά 8%, ενώ η συστηματική απουσία από τα μαθήματα μειώθηκε κατά 26%, χάρη στην αλλαγή της ώρας έναρξης της σχολικής ημέρας.
Επιπλέον, στις εξετάσεις GCSE [κάτι σαν τις δικές μας πανελλαδικές εξετάσεις], οι μαθητές στα Μαθηματικά και τα Αγγλικά εμφανίστηκαν σαφώς βελτιωμένοι, συγκριτικά με τα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς», είχε τονίσει τότε ο επικεφαλής του πειράματος, λυκειάρχης Πολ Κέλι.