Την ίδια στιγμή που ο Αντώνης Σαμαράς, πριν από λίγες μόνο ημέρες, από τον Σκαραμαγκά, με αφορμή την καθέλκυση του υποβρυχίου «Πιπίνος», έκανε λόγο για μήνυμα ισχύος και ανάπτυξης, οι άνεργοι της χώρας του παραμένουν «ανεμοδαρμένοι».
Αυτή την αντιθετική εικόνα χρησιμοποιεί το πρακτορείο Bloomberg για να ενισχύσει την άποψη πως η ανεργία συνεχίζει να μαστίζει την Ελλάδα, παρά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης. Για τον 55χρονο Μουζαρέφ Παλικάρ (ένας από τους 1,3 εκατομμύρια ανέργους στην Ελλάδα), αυτές οι υποσχέσεις, σημειώνει το άρθρο, ακούστηκαν κούφια.
«Εδώ στον Σκαραμαγκά δεν υπάρχει καμία επιστροφή στην ανάπτυξη. Πριν υπήρχαν χρήματα. Δουλέψαμε σκληρά για να τα αποκτήσουμε, αλλά δεν μας ένοιαζε. Τώρα δεν υπάρχει τίποτα», λέει ο Παλικάρ του οποίου η γυναίκα και τα δύο παιδιά επίσης ζουν υπό το βάρος της ανεργίας.
Σε μια χώρα που έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ανέργων στην Ευρωζώνη, ο Σαμαράς προσπαθεί να την επαναφέρει στην κανονικότητα και να προσελκύσει επενδυτές. Ωστόσο οι ψυχροί αριθμοί δείχνουν πως το 27% της ανεργίας (λίγο πιο κάτω τον Ιούλιο), πόρρω απέχει από το 11,5% του μέσου όρου της Ευρωζώνης.
Η ανεργία είναι ένας από τους βασικούς λόγους που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ανεβάσει τα ποσοστά του στις δημοσκοπήσεις, έναντι της Νέας Δημοκρατίας, σημειώνει το Bloomberg. Σε πολιτικό πεδίο ζήτησε ψήφο εμπιστοσύνης, ενώ σε οικονομικό τα κρατικά ομόλογα πιέζονται αρκετά.
«Ακόμα και αν η Ελλάδα εξέλθει του προγράμματος, πάλι θα είναι κάτω από την στενή παρακολούθηση των δανειστών», σημειώνει ο Δημήτρης Σωτηρόπουλος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας, «η ελληνική οικονομία επανακάμπτει, αλλά ακόμα είναι εύθραυστη», συμπληρώνει.
Στον προϋπολογισμό του 2015 η κυβέρνηση σημειώνει πως θα υπάρξει ανάπτυξη της τάξης του 2,9%, αρκετά ανεβασμένη σε σχέση με το 0,6% του 2014, κυρίως λόγω του τουρισμού. Άλλωστε είναι η βασική πτυχή πάνω στην οποία στηρίζεται το πρόγραμμα του Σαμαρά, όταν μιλάει για 770.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2020.
Το πλάνο του περιλαμβάνει ακόμα και την αύξηση σε μαρίνες και την άνοδο της απασχόλησης στα ναυπηγεία.
«Πρέπει να υπάρχει ένας ρόλος για την επεξεργασία αυτού του πλάνου, εάν θέλουμε να είμαστε σοβαροί στις προσπάθειες να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης», σημειώνει ο Ηλίας Λέκκος, οικονομολόγος της Τράπεζας Πειραιώς, «στη ναυπηγική βιομηχανία θα πρέπει να εξευρεθεί ένας ξένος επενδυτής έτσι ώστε να αναλάβει αυτό το κομμάτι».
Το άρθρο σημειώνει πως το παρελθόν της Ελλάδας στον τομέα των ναυπηγείων είναι συνδεδεμένο με σκάνδαλα, σαν και αυτά των υποβρυχίων, ενώ λίγο αργότερα η Χαλυβουργία έκλεισε αφήνοντας στο δρόμο τους 74 εναπομείναντες εργαζόμενους, από τους συνολικά 450 που έχασαν έτσι και αλλιώς τις δουλειές τους.
Οι πρόσφατες υποσχέσεις του Αλέξη Τσίπρα από την ΔΕΘ έχουν προκαλέσει πολλά σχόλια. Ο κ. Σωτηρόπουλος σημειώνει: «ήταν μια επανάσταση, καθώς δίνει στο συγκεκριμένο κόμμα μια πλατφόρμα για να δείξει ότι είναι ικανό να εκπληρώσει τις υποσχέσεις».
Οι άνθρωποι δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως αριθμοί. Δεν θέλω να κάθομαι και να με τρέφουν – θέλω να δουλέψω», συμπληρώνει.Από την άλλη ο Παλικάρ λέει: «Τα μισά από αυτά που είπε ο Τσίπρας, αν γίνουν πραγματικότητα, τότε θα είμαστε καλύτερα. Ξέρεις πώς είναι να μην έχεις ηλεκτρικό;