Η περίφημη Aθηναϊκή Ριβιέρα μπορεί και πρέπει να αποκτήσει μια νέα ταυτότητα που να απηχεί τις αρετές και την ιδιαιτερότητά της, να μπορεί να απευθυνθεί στο διεθνές κοινό και να την εκτινάξει στην κορυφή των αγαπημένων προορισμών, τουλάχιστον της Μεσογείου. Ενισχύοντας ταυτόχρονα την ελκυστικότητα της Αθήνας ως αυτόνομου προορισμού. Μια πρόταση για αυτή τη νέα ταυτότηα σχεδίασαν οι G Design Studio και η Βίβιαν Ευθυμιουπούλου.
Την πρόταση παρουσίασε χθες η Κυριακάτικη Καθημερινή και ο Νίκος Βατόπουλος σε ένα ενδελεχές ρεπορτάζ. Η Καλιφόρνια της Αθήνας μπορεί να αναγεννηθεί και να γίνει προορισμός. Πως γίνεται αυτό; Σύμφωνα με τον Δημήτρη Στεφανίδη των G Design Studio «Η σχεδιαστική μας προσέγγιση είναι σύνθεση των επιμέρους στοιχείων της περιοχής που επιλέξαμε έπειτα από ενδελεχή μελέτη του παραλιακού μετώπου και λαμβάνοντας, βέβαια, υπόψη τις διεθνείς πρακτικές στο destination branding και ειδικά στη δημιουργία ταυτότητας μιας Ριβιέρας». Oπως παρατηρεί ο αρθρογράφος, δημιουργείται μια ελκυστική οπτική γλώσσα που δεν στερείται συναισθηματικού βάθους, νοσταλγικής αύρας, ερωτικού δυναμισμού, μοντέρνας γλώσσας και διεθνούς κοσμοπολιτισμού.
Η βασική ιδέα διακρίνει τρία δομικά στοιχεία του brand «Αθηναϊκή Ριβιέρα»: Beaches (Παραλίες), Leisure (Αναψυχή) και Culture (Πολιτισμός). Αυτά συνυπάρχουν ως σύνολο αλλά και ως μονάδες. Είναι η συμπύκνωση κάθε Ριβιέρας. Το Α έγινε σύμβολο ενώ δημιουργείται η πλατφόρμα επικοινωνίας AthensRiviera.gr ως κόμβος, δέκτης και πομπός.
«Η πρότασή μας για την Αθηναϊκή Ριβιέρα», λέει η επικοινωνιολόγος Βίβιαν Ευθυμιοπούλου, «στην πραγματικότητα ανακεφαλαιώνει κάθε σοβαρή συζήτηση που έχει γίνει για την ανάπτυξη του τουρισμού στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του παραλιακού μετώπου τα τελευταία χρόνια. Εχουμε μελετήσει την ιστορία της τουριστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης της περιοχής αλλά και τις στρατηγικές του υπουργείου Τουρισμού, του Δήμου Αθηναίων αλλά και προγράμματα όπως αυτό του Ιδρύματος Νιάρχου στο Φαληρικό Δέλτα».