Μετά από μια παύση τεσσάρων μηνών, η αναζήτηση για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines είναι έτοιμη να ξαναρχίσει σε μια έρημη έκταση του νότιου Ινδικού Ωκεανού, με τους ερευνητές εξοπλισμένους με νέα υπερσύγχρονα μηχανήματα και αποφασισμένους να λύσουν οριστικά ένα από τα πιο περίπλοκα μυστήρια αερομεταφορών στον κόσμο.
Το GO Phoenix, το πρώτο από τα τρία πλοία που θα περάσουν μέχρι και ένα χρόνο αναζητώντας τα συντρίμμια μακριά στη δυτική ακτή της Αυστραλίας, αναμένεται να φτάσει στη ζώνη έρευνας την Κυριακή, αν και ο καιρός θα μπορούσε να καθυστερήσει το ταξίδι του.
Τα πληρώματα θα χρησιμοποιήσουν σόναρ, βιντεοκάμερες και αισθητήρες καυσίμων για να «οργώσουν» το νερό για κάθε ίχνος του Boeing 777, που εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου, κατά τη διάρκεια της πτήσης από την Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίνο με 239 άτομα επιβαίνοντες.
Οι έρευνες είχαν σταματήσει για λίγους μήνες, ώστε τα πληρώματα να μπορούν να χαρτογραφήσουν το βυθό στην περιοχή αναζήτησης, για 1.800 χιλιόμετρα ανοικτά της δυτικής Αυστραλίας.
Η περιοχή αναζήτησης 60.000 τετραγωνικά χιλιομέτρων βρίσκεται κατά μήκος αυτού που είναι γνωστό ως το «έβδομο τόξο», ένα τμήμα του ωκεανού, όπου οι ερευνητές πιστεύουν ότι το αεροπλάνο έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη. Η πεποίθηση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε μια ανάλυση των μεταδόσεων μεταξύ του αεροπλάνου και ενός δορυφόρου.
Δεδομένου ότι υπήρξαν ψευδείς συναγερμοί, από υποβρύχια σήματα που λανθασμένα θεωρήθηκε ότι προέρχονταν από τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μέχρι πιθανά συντρίμμια που αποδείχθηκε ότι ήταν απλώς σκουπίδια, οι αξιωματούχοι λένε ότι είναι «συγκρατημένα αισιόδοξοι» παρά σίγουροι πλέον.
Τα πλοία που θα συμμετάσχουν στις έρευνες, θα χρησιμοποιούν towfish, υποβρύχια σκάφη εξοπλισμένα με σόναρ που δημιουργούν εικόνες του πυθμένα του ωκεανού. Τα towfish, μεταδίδουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, κινούνται αργά μέσα στο νερό με παχιά καλώδια μέχρι και σε απόσταση 10χμ. Αν κάτι ενδιαφέρον εντοπίζεται στο σόναρ, το towfish θα ανασύρεται και θα εξοπλίζεται με βιντεοκάμερα, προκειμένου να «δουν» τι έπιασε το σήμα.
Κάθε πλοίο θα έχει 25 - 35 άτομα και τα πληρώματα πιθανότατα θα εργάζονται όλο το 24ωρο. Τα πλοία μπορούν να μείνουν στο σημείο αναζήτησης έχρι 30 ημέρες πριν επιστρέψουν στην ακτή για να ανεφοδιαστούν με καύσιμα.
Οπως δήλωσαν οι επικεφαλής των ερευνών: «Το κάνουμε αυτό κυρίως επειδή υπάρχουν οικογένειες των 239 ανθρώπων που δικαιούνται μια απάντηση. Εμείς θα παρέχουμε κάθε δυνατή προσπάθεια και πιστεύουμε ότι οι προσπάθειές μας θα είναι πραγματικά καλές, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση επιτυχίας»