Το Λονδίνο των Swinging Sixties, το Λονδίνο του ξέφρενου πάρτι και της ηδονής λίγο πριν την παρακμή. Αυτό το είναι το σκηνικό της εμβληματικής ταινίας του Αντονιόνι Blow Up, μιας ταινίας με μοναδική δύναμη εικόνας, εκεί όπου η αισθητική της μόδας, της κυρίαρχης σεξουαλικότητας, του κοινωνικού ρεπορτάζ συναντήθηκαν, μέσω του ευρήματος του blow up. Της εστίασης, της μεγέθυνσης σε μια φωτογραφία. Γιατί ακόμη και μια φωτογραφία μπορεί να κρύβει τη μεγαλύτερη απάτη – ότι βλέπεις δεν είναι απαραίτητα αληθινό.
(Φωτογραφία του David Montgomery)
Η έκθεση Blow Up στο Fotomuseum Winterthur της Ελβετίας, παρουσιάζει φωτογραφίες του φιλμ, αλλά και οι φωτογραφίες που ενέπνευσαν το Αντονιόνι για να κάνει αυτό το φιλμ όπου η ηδονοβλεψία, το κοινωνικό ρεπορτάζ, η μόδα, η ατόφια παραστατική τέχνη συναντιόνται. Η έκθεση αναδεικνύει μέσω διαφόρων θεματικών ενοτήτων τις διαφοροποιημένες σχέσεις ανάμεσα στην ταινία και την φωτογραφική τέχνη, αναδεικνύοντας έτσι τις κυρίαρχες φωτογραφικές τάσει του '60.
(Φωτογραφία του Tazio Secchiaroli από την ταινία)
Ο Αντονιόνι γύρισε την ταινία το 1966 στο Λονδίνο, όπου ζούσε αυτοεξόριστος, για να αφηγηθεί την ιστορία του φωτογράφου Τόμας (David Hemmings). Ο Τόμας είναι προφανώς το alter ego του Αντονιόνι. Βλέπουμε τον Τόμας να φωτογραφίζει υπέροχες γυναίκες για αφιερώματα μόδας αλλά και να ετοιμάζει ένα προσωπικό φωτογραφικό άλμπουμ με φωτογραφίες από κοινωνικό ρεπορτάζ. Μεγαλώντας μία από αυτές νομίζει ότι βλέπει έναν φόνο: Ενας άντρας με όπλο πίσω από ένα θάμνο και κάτι που μοιάζει με πτώμα γυναίκας. Οσο μεγαλώνει την εικόνα, τόσο θολώνουν όμως τα στοιχεία που μπορούν να τον οδηγήσουν στο αν έγινε όντως ο φόνος.
(Φωτογραφία του Terry O’Neill)
Προκειμένου να ολοκληρώσει την ταινία ο Αντονιόνι έστειλε ερωτηματολόγια σε διάφορους φωτογράφους και επηρεάστηκε και από τις φωτογραφίες τους. Για παράδειγμα, οι φωτογραφίες από τα ρεπορτάζ του Don McCullin διαπερνούν την ταινία, όπως και οι φωτογραφίες μόδας του John Cowan.
(Βρετανός χασάπης στο Ανατολικό Λονδίνο - φωτογραφία του Don McCullin)
(φωτογραφία του David McCullin)
(Φωτογραφία του Eric Swayne από την Ιταλική Vogue)
(O Βryan Daffy φωτογραφίζει την Jane Birkin)
(Φωτογραφία Shezad Dawood)
(Φωτογραφία του Arthur Evans)
(Φωτογραφία του Arthour Evans)