Ηλεκτροκίνητα ΙΧ στην Ελλάδα -Τα πλεονεκτήματα και το χαμηλό κόστος λειτουργίας [λίστα] - iefimerida.gr

Ηλεκτροκίνητα ΙΧ στην Ελλάδα -Τα πλεονεκτήματα και το χαμηλό κόστος λειτουργίας [λίστα]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σε πιλοτική ανάπτυξη σημείων φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Αθήνα και την Κοζάνη προχωρά η ΔΕΗ, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Green eMotion.

Στο ίδιο πλαίσιο η ΔΕΗ απέκτησε με χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα τα οποία θα διατεθούν σε φορείς του Δημοσίου (ΡΑΕ, ΥΠΕΚΑ) ή θα χρησιμοποιηθούν για κάλυψη αναγκών της επιχείρησης.

Τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης παρουσιάστηκαν την Τετάρτη σε διεθνές συνέδριο που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Τα βασικά χαρακτηριστικά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και οι διαφορές του σε σχέση με εκείνα που κυκλοφορούν με βενζίνη:

  • Το χαμηλό κόστος χρήσης

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονίνητων οχημάτων. Με τα ισχύοντα τιμολόγια της ΔΕΗ η κατανάλωση κυμαίνεται στο 1 ευρώ/ 100 χιλιόμετρα. Το αντίστοιχο κόστος για ένα βενζινοκίνητο είναι περίπου 13 ευρώ/ 100 χιλιόμετρα (με μέση τιμή 1,6 ευρώ/ λίτρο). Μιλάμε δηλαδή για δέκα φορές περισσότερο σε σχέση με το ηλεκτροκίνητο.

  • Αυτονομία

Η αυτονομία μετά από πλήρη φόρτιση κυμαίνεται στα 150 με 200 χιλιόμετρα.

  • Χρόνος φόρτισης της μπαταρίας

Ο χρόνος που απαιτείται για να «γεμίσει» η μπαταρία ξεκινά από μισή ώρα (με ειδικούς αλλά ακριβούς φορτιστές) και φθάνει μέχρι τις 10 ώρες από την πρίζα του σπιτιού.

  • Τιμολόγιο

Δεν υπάρχει, ακόμη, ειδικό τιμολόγιο για τη φόρτιση αυτοκινήτων, συνεπώς η χρέωση γίνεται με το κανονικό οικιακό τιμολόγιο, ή με το νυχτερινό αν η φόρτιση γίνεται τις νυχτερινές ώρες.

  • Υψηλό κόστος αγοράς

Το κυριότερο μειονέκτημα είναι το υψηλό κόστος αγοράς, που οφείλεται στο ότι οι μπαταρίες είναι ακόμα ακριβές, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι με την πρόοδο της τεχνολογίας το κόστος αυτό θα μειωθεί.

  • Σταθμοί φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Στη χώρα μας υπάρχουν ήδη σταθμοί φόρτισης σε χώρους στάθμευσης, εκθεσιακά - εμπορικά κέντρα ενώ οι νέοι σταθμοί της ΔΕΗ θα εγκατασταθούν στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της ΡΑΕ, του Διαχειριστή Δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ), στα υπουργεία Ενέργειας και Μεταφορών κ.α. Συγκεκριμένα, λειτουργούν τρεις σταθμοί στα κεντρικά γραφεία της ΔΕΗ, της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) και του Διαχειριστή Δικτύου. Ακόμη πέντε λειτουργούν στην Κοζάνη, που επελέγη λόγω της ιδιαίτερης θέσης της στον εθνικό ενεργειακό χάρτη. Τέλος, λειτουργούν συνολικά 11 σταθμοί σε μεγάλες αλυσίδες στάθμευσης της Αττικής (Polis Park, Acropol Park, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος). Επίσης.

  • 7.000 νέες «πράσινες» θέσεις εργασίας στην Ελλάδα

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης κατά την έναρξη του συνεδρίου, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να δημιουργήσει 700.000 νέες θέσεις εργασίας στην ΕΕ και 7.000 στη χώρα μας.

  • Στην Ελλάδα κυκλοφορούν 25-30 ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σε αυτόν τον αριθμό θα προστεθούν και τα 15 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που απέκτησε την Τετάρτη με χρηματοδοτική μίσθωση η ΔΕΗ στο πλαίσιο του Green eMotion, τα οποία είτε θα χρησιμοποιήσει η ίδια είτε θα τα διαθέσει σε φορείς του Δημοσίου.

  • Καθεστώς φορολόγησης

Αναφορικά με το πώς θα φορολογείται ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, σημειώνεται ότι ο φόρος πολυτελείας στα ηλεκτρικά οχήματα έχει καταργηθεί. Ωστόσο, δεν έχει διευκρινιστεί επακριβώς ποια οχήματα θεωρούνται ηλεκτρικά (τέτοια κατηγορία είναι τα υβριδικά).

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ