Είναι άλμπουμ που έγραψαν ιστορία στη μουσική και που το περιεχόμενό τους είναι σεβαστό σε όλα τα κοινά. Ομως, δεν πέρασαν στην ιστορία μόνο για τα τραγούδια τους, αλλά και για την τέχνη των εξωφύλλων τους...
Αυτά είναι τα έξι πιο εξεζητημένα εξώφυλλα όλων των εποχών, σύμφωνα με τον βρετανικό «Independent»:
- The Endless River (2014)
Το νέο άλμπουμ των θρυλικών Pink Floyd θα ονομάζεται «The Endless River» και θα κυκλοφορήσει στις 10 Νοεμβρίου. Ωστόσο, ήδη έχει αφήσει το αποτύπωμά του. Σε 10 πόλεις του κόσμου φιγουράρουν αφίσες από το εξώφυλλό του που μετατράπηκε σε χρόνο dt σε «signature cover», αφού βάζει μια πινελιά τέχνης στους γκρίζους δρόμους όπου έχουν αναρτηθεί τα posters.
- The Velvet Underground & Nico (1967)
Μπορεί να πέρασαν 47 χρόνια από την κυκλοφορία του άλμπουμ «The Velvet Underground & Nico» αλλά ακόμα και τα μικρά παιδιά γνωρίζουν τον ποπ αρτ καλλιτέχνη Άντι Γουόρχολ, μόνο και μόνο από το εξώφυλλο αυτού του άλμπουμ. Μάλιστα, το 1967, το έτος κυκλοφορίας του, οι πρώτες κόπιες του εξωφύλλου καλούσαν τους φαν να ξεκολλήσουν το κίτρινο αυτοκόλλητο-δέρμα της μπανάνας για να αναδειχθεί η πολύχρωμη σάρκα του φρούτου.
- Abbey Road (1969)
Το 1969, ο Τζον, ο Πολ, ο Τζορτζ και ο Ρίνγκο διασχίζουν την πιο «διάσημη» διάβαση πεζών στη Βρετανία. 45 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του άλμπουμ και όλοι θέλουν να τη διασχίσουν.
- Aladdin Sane (1973)
Το έκτο στην καριέρα του άλμπουμ του Ντέιβιντ Μπάουι έμελλε να γίνει και το πιο χαρακτηριστικό του, μαζί με το προηγούμενο The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars. Για την ιστορία, η Κέιτ Μος μιμήθηκε το κόνσεπτ για τις ανάγκες ενός άλλου εξωφύλλου, εκείνου της βρετανικής Vogue το 2003.
- Never Mind the Bollocks (1977)
Το πρώτο και μοναδικό studio album των Sex Pistols προκάλεσε την κοινωνική οργή. Μάλιστα, ο διευθυντής ενός δισκοπωλείου της Virgin Records στο Νότινγχαμ συνελήφθη για τη διάθεσή του στο κοινό.
- Parallel Lines (1978)
Το τρίτο άλμπουμ των Blondie ήταν εκείνο που έφερε το αμερικανικό συγκρότημα στην κορυφή των βρετανικών τσαρτ. Για την ιστορία μέχρι και το 2008, οπότε και συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από την κυκλοφορία του, είχε πωλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια αντίτυπα.
- Nevermind (1991)
Το εξώφυλλο του πιο επιτυχημένου άλμπουμ των Nirvana δείχνει ένα γυμνό αρσενικό μωρό, κάτω από το νερό να κοιτάζει ένα δολάριο δεμένο σε πετονιά. Η φωτογραφία απαγορεύτηκε από το Facebook, το 2011, 20 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του άλμπουμ,με τη δικαιολογία ότι παραβίαζε τους όρους χρήσης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης.