Ο ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτει τις... γκάφες του ΥΠΟΙΚ στην «δήθεν κοστολόγηση» των μέτρων Τσίπρα - iefimerida.gr

Ο ΣΥΡΙΖΑ αποκαλύπτει τις... γκάφες του ΥΠΟΙΚ στην «δήθεν κοστολόγηση» των μέτρων Τσίπρα

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την ασυνήθιστα γρήγορη ταχύτητα με την οποία κινήθηκε το ΥΠΟΙΚ για να κοστολογήσει το πρόγραμμα του Αλέξη Τσίπρα από την ΔΕΘ σχολίασε δηκτικά ο ΣΥΡΙΖΑ, ζητώντας να δημοσιοποιηθούν τα στοιχεία στα οποία βασίστηκε αυτή η «δήθεν κοστολόγηση» όπως την αποκαλεί.

«Είναι αστραπιαία (μέσα σε μιάμιση εργάσιμη ημέρα!), η ταχύτητα που λειτούργησε το Υπουργείο στην κοστολόγηση των μέτρων.Επειδή δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες ταχύτητες, αναμένουμε να δημοσιοποιήσει τα έγγραφα των αρμόδιων διευθύνσεων που τεκμηριώνουν την κοστολόγηση αυτή. Αν φυσικά υπάρχουν!» αναφέρει η Κουμουνδούρου, προειδοποιώντας ότι σε διαφορετική περίπτωση «θα το αναγκάσουμε να το κάνει, μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας: της ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων, για να αποδειχθεί ότι “ο ενδελεχής έλεγχος των υπηρεσιών ” (σελίδα 2/10) ήταν απλά όσα έγραψαν οι γνωστές μονταζιέρες».

Σε μια αναλυτική ανακοίνωση, ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά σημείο προς σημείο στις αιτιάσεις του ΥΠΟΙΚ το οποίο κοστολόγησε το πρόγραμμα Τσίπρα σε 27,25 δισ. αντί 11,4 δισ. Ευρώ, που ανακοίνωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

«Το Δ.Τ. του Γραφείου Τύπου (16.9.14) του Υπουργείου Οικονομικών, σχετικά με τη δήθεν κοστολόγηση των όσων εξαγγέλθηκαν από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ το Σάββατο 13.9.14, αποτελεί τεκμήριο της κομματικής λογικής ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, σχετικά με το κράτος λάφυρο της εκάστοτε κυβέρνησης, διότι επιβάλλει σε μια Δημόσια Υπηρεσία (το Γραφείο Τύπου) να λειτουργεί σαν παράρτημα κομμάτων.

Σχετικά όμως με το περιεχόμενο και την ουσία των όσων αναγράφουν, επισημαίνουμε:

1. Είναι αστραπιαία (μέσα σε μιάμιση εργάσιμη ημέρα!), η ταχύτητα που λειτούργησε το Υπουργείο στην κοστολόγηση των μέτρων.

Επειδή δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες ταχύτητες, αναμένουμε να δημοσιοποιήσει τα έγγραφα των αρμόδιων διευθύνσεων που τεκμηριώνουν την κοστολόγηση αυτή. Αν φυσικά υπάρχουν! Γιατί διαφορετικά θα το αναγκάσουμε να το κάνει, μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας: της ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων, για να αποδειχθεί ότι “ο ενδελεχής έλεγχος των υπηρεσιών ” (σελίδα 2/10) ήταν απλά όσα έγραψαν οι γνωστές μονταζιέρες.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ακόμη αναμένει να δικαιολογήσει το Υπουργείο πώς έπεσε έξω κατά πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ, αφού η αρχική πρόβλεψη ήταν 3,2 δις ευρώ και η αρχική βεβαίωση ξεπέρασε τα 3,5 δισ. ευρώ, ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ!

Για τον λόγο αυτό αναγκαστήκαμε να καταθέσουμε και σχετική ερώτηση στις 4/9/2014 (συνημμένο 9).

Τονίζουμε πάντως με την ευκαιρία ότι συστατικό στοιχείο της δημοκρατίας αποτελεί η δημοσιότητα και η διαφάνεια. Επιτέλους θα πρέπει να ακολουθηθεί το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου η πρόσβαση στα δεδομένα και στις επεξεργασίες αυτών δεν περιορίζεται στην εκάστοτε κυβέρνηση και στα μέλη της τρόικα, αλλά σε κάθε θεσμό που δομεί την ελληνική κοινωνία και στους πολίτες της.

2. Είναι τουλάχιστον προκλητικό, οι εξαγγελίες που κοστολογήθηκαν να μην περιορίζονται στην ομιλία της 13.9.14, αλλά “ποιητική αδεία” να συμπεριλαμβάνουν αυθαίρετα, αόριστα και επιλεκτικά “δηλώσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ” (σελ. 8/10), για να δημιουργήσουν τα δεδομένα που ήθελαν οι επίδοξοι κοστολόγοι!

3. Πώς είναι δυνατόν το Υπουργείο Οικονομικών να μη διαθέτει τα στατιστικά στοιχεία των φορολογικών δηλώσεων για τα έτη 2013-2012 και 2011;

Πώς είναι δυνατόν στη (σελ. 8/10) να αναφέρει ότι τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία είναι του 2011, ενώ από μελέτη των στοιχείων της ΓΓΠΣ προκύπτει ότι είναι του 2010; Δεν ήξεραν οι συντάκτες ότι στη φορολογία εισοδήματος άλλη είναι η έννοια του οικονομικού έτους και άλλη του πραγματικού; Τα αναγραφόμενα (σελ. 8/10) για “δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του 2011” αφορούν το οικονομικό έτος 2011 και το πραγματικό έτος 2010!

4. Για ποιο λόγο οι συντάκτες του κειμένου παραποιούν (μήπως δε γνώριζαν;) ότι το αφορολόγητο που ίσχυε στο ΦΑΠ ήταν (για κάθε φορολογούμενο) 200.000 € πριν την κατάργησή του από τον ΕΝΦΙΑ;

Πώς αναφέρουν (σελ. 5/10) για αφορολόγητο 400.000 € που ίσχυε παλαιότερα, αλλά δίνουν στοιχεία από τελευταία έτη (π.χ. το 2013) που ίσχυε αφορολόγητο 200.000 €;

5. Παραποιούν ή αγνοούν την πραγματικότητα, όταν ισχυρίζονται ουσιαστικά (σελ. 7/10) ότι η λίστα “ LAGARDE” ελέγχεται από το ΚΕΦΟΜΕΠ όταν είναι αρμοδιότητα (μετά από εισαγγελική παραγγελία) του ΣΔΟΕ!

6. Αμφισβητούν το ποσό που υπολογίζει ο ΣΥΡΙΖΑ από τη φοροδιαφυγή. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε ΜΟΝΟ ένα στοιχείο από όσα οι ίδιοι ισχυρίζονται.

Στη (σελ. 7/10) αναφέρουν ότι, από έλεγχο του ΚΕΦΟΜΕΠ στα εμβάσματα εξωτερικού προκύπτει ότι από έλεγχο σε 400 περιπτώσεις βεβαιώθηκαν 142,5 εκατ. ευρώ. Αν υποθέσουμε ότι αυτό αποτελεί ένα ικανό δείγμα για τον έλεγχο των συνολικά 24.710 περιπτώσεων και ότι συνολικά οι φόροι που θα βεβαιωθούν θα είναι μειωμένοι κατά 50% , (γιατί δε θα βεβαιωθούν για όλες τις περιπτώσεις οι ίδιοι φόροι), προκύπτει αναλογικά ότι το ποσό που αντιστοιχεί στις 24.710 περιπτώσεις είναι 4,32 δις!

Βέβαια, στο ερώτημα γιατί για τα εμβάσματα 2009-2011, ελέγχθηκαν μέχρι σήμερα μόνο 400 περιπτώσεις από τις 24.710, η απάντηση είναι ότι... για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στο ζήτημα δε της φοροδιαφυγής, είναι προκλητικό να εγκαλεί τον ΣΥΡΙΖΑ, όταν έχει καταθέσει (σε αυτήν την περίοδο της Βουλής, 2012-2014), πολλές τροπολογίες με ΧΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (συνημμένο 6)

Πώς είναι δυνατό να κοστολογούν αστραπιαία και με προσέγγιση ευρώ τις εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ και για τις πονηρές χαριστικές ρυθμίσεις, που ετοιμάζουν μήνες, να μην έχουν κοστολόγηση;

7. Σχετικά με όσα αναφέρουν για το θέμα της κοστολόγησης της μείωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο, μένουμε έκπληκτοι με το μέγεθος του θράσους τους και παραθέτουμε σχετική δήλωση του κ. Σταϊκούρα (συνημμένο 8):

"H εφαρμογή του μέτρου της εναρμόνισης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κίνησης, μέτρο που υιοθετήθηκε το Νοέμβριο του 2011, απέδειξε ότι αυτό υπήρξε οικονομικά αναποτελεσματικό και κοινωνικά άδικο. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η συμβολή του στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου ήταν περιορισμένη, ενώ δεν οδήγησε σε αύξηση των δημοσίων εσόδων. Αντίθετα, επέφερε απώλεια εσόδων, σημαντική υστέρηση έναντι των στόχων και επιβάρυνση των εισοδηματικά χαμηλότερων στρωμάτων αλλά και του περιβάλλοντος."

8. Πέραν της διάτρητης αυτής κοστολόγησης, όπου π.χ. αυθαίρετα προστίθενται 8 δισ. ως επιπλέον κόστος στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για αντιμετώπιση του προβλήματος των δανείων των νοικοκυριών, θα πρέπει να τονισθεί ότι η λογική που διαπνέει την απάντηση συνιστά πλήρη αποδοχή των μνημονιακών πολιτικών από την αρχή τους και προτείνει στον ελληνικό λαό τη συνέχισή τους σε βάθος γενιάς - χωρίς να αναφέρουμε ότι ακόμη και διεθνείς οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ πλέον ζητούν επειγόντως αυξήσεις μισθών και αναθεώρηση του πλαισίου της ευέλικτης και επισφαλούς εργασίας, καθώς αποτελούν παράγοντες που πλήττουν τις προοπτικές ανάπτυξης και αυξάνουν τις τεράστιες ανισότητες που παρατηρούνται διεθνώς.

9. Εγκαλούν τον ΣΥΡΙΖΑ (σελ. 7/10), ότι εξαγγέλλει την εγκατάσταση μηχανημάτων Χ-RAY στα τελωνεία, μοριακών ιχνηθετών στα καύσιμα και συστήματος εισροών-εκροών παντού, ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ με διάφορες δικαιολογίες, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΑΝΤΟΥΝ στο αυτονόητο: ΠΟΤΕ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΥΠΟΔΟΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ;

Η συνολική κριτική θα απαιτούσε πολλές σελίδες, αλλά θα αρκεστούμε μόνο σε αυτά. Όταν το Υπουργείο αποφασίσει να δημοσιοποιήσει τα δεδομένα της κοστολόγησής του, θα επανέλθουμε. Γιατί δεν είναι ικανοί ούτε να πουν ψέματα με πειστικότητα!»

Φωτογραφία:» fosphotos - Giannis Papanikos

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ