Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο και σε άλλες περιοχές, αναμένεται να συμβεί και τώρα. Όπου κατασκευάστηκε σταθμός μετρό αυτομάτως ανέβηκε και η αξία της περιοχής. Αυτό θα συμβεί και με την δημιουργία της Γραμμής 4 που βρίσκεται στα σκαριά.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, τη δημιουργία υπεραξιών στην αγορά κατοικίας μιας σειράς περιοχών της Αττικής μπορεί να προκαλέσει η κινητικότητα που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα αναφορικά με τη δρομολόγηση των έργων για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, η οποία επανέρχεται εκ νέου στην ημερήσια διάταξη, ύστερα από αρκετά χρόνια λήθης. Πάντως, η καθυστέρηση αυτή, η οποία οφείλεται στην οικονομική κρίση και στην περιστολή των δαπανών του Δημοσίου, ίσως να είναι και προς όφελος των ιδιοκτητών, καθώς αν είχε προχωρήσει το έργο, οι όποιες υπεραξίες προέκυπταν θα αντισταθμίζονταν από την κρίση που έχει πλήξει την αγορά ακινήτων τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας τη μείωση των τιμών σε ποσοστό που ξεπερνά πλέον το 40%.
Ενα μέρος αυτών των απωλειών ενδεχομένως να κατορθώσουν να το αναπληρώσουν οι κατοικίες που θα γειτνιάζουν με τους νέους σταθμούς μετρό που προβλέπει η εν λόγω Γραμμή 4. Οπως έχει αποδειχθεί σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις δημιουργίας σταθμών του συγκεκριμένου μέσου, οι κατοικίες των γύρω περιοχών και ιδίως εκείνες που γειτνιάζουν με τους σταθμούς ανατιμήθηκαν σε ποσοστό της τάξεως του 25% κατά μέσο όρο. Ακόμα και εν μέσω της οικονομικής κρίσης, τα συγκεκριμένα ακίνητα εμφάνισαν μεγαλύτερες αντοχές στις πτωτικές πιέσεις των τιμών.
Από τη νέα Γραμμή 4 θα ευνοηθούν κατά κύριο λόγο περιοχές όπως τα Εξάρχεια, η Κυψέλη, του Γκύζη και το Γαλάτσι, που σήμερα φιλοξενούν ορισμένα από τα φθηνότερα διαμερίσματα του Λεκανοπεδίου. Επίσης, πιθανές υπεραξίες θα πρέπει να αναμένονται και για τμήμα του Κολωνακίου και κυρίως το χαμηλό του κομμάτι που προσεγγίζει την Ακαδημίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Γραμμή 4 θα εκτείνεται από το Αλσος Βεΐκου έως τον Ευαγγελισμό, περιλαμβάνοντας εννέα σταθμούς. Αυτοί θα εκτείνονται από το Αλσος Βεΐκου προς τις περιοχές Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στον υφιστάμενο σταθμό του Ευαγγελισμού. Το μήκος της γραμμής είναι σχεδόν εννέα χιλιόμετρα, ενώ ο προϋπολογισμός υπολογίζεται ότι θα διαμορφωθεί σε 1 δισ. ευρώ.
Για το ζήτημα της χρηματοδότησης, κρίσιμη αναμένεται να είναι η επικείμενη συνάντηση, εντός της εβδομάδας, μεταξύ στελεχών της εταιρείας Αττικό Μετρό, του υπουργείου Υποδομών και στελεχών της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), η οποία αποτελεί καθοριστική πηγή χρηματοδότησης των έργων του μετρό, έχοντας διαθέσει μέχρι σήμερα συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 3 δισ. ευρώ για το μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.