Για έρευνα της εταιρείας Fast Market Research, γύρω από τις συνήθειες των ελλήνων για την κατανάλωση τσιγάρων απέδειξε ούτε και αυτή η συνήθεια έμεινε ανέπαφη από την κρίση.
Συγκεκριμένα η μελέτη αναφέρει πως τα τελευταία 12 χρόνια έχουν αλλάξει δραστικά οι συνήθειες των ελλήνων καταναλωτών ως προς το κάπνισμα. Και όλα αυτά ως αποτέλεσμα των οικονομικών εξελίξεων στη χώρα και του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.
Η έρευνα καταγράφει τις τάσεις από το 1990 με προβολή έως το 2022. Σύμφωνα με αυτή, μεταξύ του 1990 και του 2000 η αγορά τσιγάρων στην Ελλάδα φούντωσε στον μέγιστο βαθμό. Ωστόσο, υπέστη βαρύ πλήγμα από το 2004 και μετά λόγω των αυξήσεων των φόρων, άρα και της τιμής των πακέτων.
Εν συνεχεία υπήρξε μια τάση του καταναλωτικού κοινού προς τον καπνό, εις βάρος των τσιγάρων, αλλά και αυτή δεν έχει σώσει την κατάσταση. Φέτος καταγράφεται η όγδοη συνεχόμενη χρονιά πτώσης στην κατανάλωση τσιγάρων στην Ελλάδα φτάνοντας συνολικά στα 20 δισ. τσιγάρα.
Πάντως, η κατά κεφαλήν κατανάλωση εξακολουθεί να είναι υψηλή στην Ελλάδα σε σύγκριση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, παρά τη δραματική μείωση που καταγράφηκε μετά το 2004. Ακόμα και έτσι, όμως, η μέση κατανάλωση δεν συγκρίνεται με τα αυξημένα νούμερα που εμφανίζονται μέχρι το 2004. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η μείωση της κατανάλωσης στους άνδρες και αντιθέτως η αύξηση σε εκείνη των γυναικών κατά 30%.