Για τρία ολόκληρα χρόνια ο Σκοτ Λέοναρντ δεν έκανε τίποτα άλλο από το να χαίρεται μαζί μες την οικογένειά του τα κρυστάλλινα νερά της Καραϊβικής και όχι μόνο. Πώς στο καλό, λοιπόν, τα κατάφερε και έγινε διευθύνων σύμβουλος της επενδυτικής εταιρείας Navigoe;
Πολύ απλά, μετέτρεψε το μήκους 50 ποδιών καταμαράν που διέθετε σε στρατηγείο των επιχειρηματικών σχεδίων του. Το σκάφος του, Three Little Birds, ήταν ο χώρος διασκέδασης και δουλειάς για τον Λέοναρντ όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι η εταιρεία που είχε ιδρύσει το 1996 δεν έμεινε ακέφαλη.
Αντιθέτως, η επιχείρησή του όχι μόνο δεν κατέρρευσε, αλλά αύξησε την πελατεία και τα έσοδα της, καθώς ο ίδιος ταξίδευε σε όλον τον κόσμο. Μοναδική παραχώρηση στις διακοπές διαρκείας, που απολάμβανε σε εξωτικούς παραδείσους συντροφιά με την οικογένειά του, ήταν η συνάντηση κατ' ιδίαν με πελάτες κάθε τρίμηνο.
Όπως σημειώνει το Business Insider, ο Λέοναρντ σκέφτηκε πάρα πολύ πριν αποφασίσει να αλλάξει τον τρόπο ζωής του. Μαζί με τη σύζυγό του έκαναν μαθήματα ιστιοπλοΐας όταν άρχισαν να πρωτοβγαίνουν. Το 2001, αποφάσισαν ότι θα έκαναν διάλειμμα από τη δουλειά για λίγα χρόνια προκειμένου να ταξιδέψουν και να γνωρίσουν τον κόσμο. Για να μπορέσει να αγοράσει το σκάφος του, το οποίο μοιάζει με πλωτό σπίτι αφού διαθέτει τέσσερις κρεβατοκάμαρες και ανάλογες παροχές, ο Leonard πούλησε το σπίτι του στη Νότια Καλιφόρνια, όλα τα έπιπλα του, ακόμη και τα παιχνίδια των παιδιών του.
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας γνώριζαν τα σχέδιά του και τον στήριξαν. Αυτοί που χρειάστηκε να πειστούν ήταν οι πελάτες του. «Το να πω ότι προκάλεσα πολλή ανησυχία στους πελάτες μας είναι λίγο», γράφει στο βιβλίο του , "The Liberated CEO," στο οποίο αναλύει με κάθε λεπτομέρεια τη στρατηγική διαχείρισης εξ αποστάσεως.
Στην ουσία έστειλε σε κάθε ένα από τους πελάτες του το εξής τελεσίγραφο: Θα μπορούσαν να πάνε σε άλλη εταιρεία ή να μείνουν στη Navigoe. Κι εάν σε κάθε περίπτωση αισθάνονταν ότι η ποιότητα των υπηρεσιών είχε μειωθεί, θα τους αποζημίωνε πλήρως και θα τους βοηθούσε να βρουν νέο διαχειριστή κεφαλαίων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, φρόντιζε επίσης να επιστρέφει στο Λος Αντζελες κάθε τρίμηνο για 10 ημέρες προκειμένου να συναντάει τους πελάτες του.
Το παράδοξο είναι ότι οι πελάτες του τού έμειναν πιστοί, ενώ σε αυτούς ήρθαν να προστεθούν και άλλοι – πολλοί περισσότεροι. Οταν άρχισε να ταξιδεύει το 2011 είχε 110 πελάτες, τέσσερις υπαλλήλους και 1,5 εκατομμύρια δολάρια ετήσια έσοδα.
Σήμερα, η επιχείρηση του έχει 125 πελάτες, έξι υπαλλήλους και τα έσοδα της αναμένεται να διαμορφωθούν στα 2 εκατομμύρια δολάρια φέτος. Οπως λέει ο ίδιος, όταν βρισκόταν στο εξωτερικό περνούσε μόλις το 10% του χρόνου του πάνω στο σκάφος. Προτιμούσε να εξερευνά τα νησιά και να περνάει τον περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του. Εργαζόταν περίπου 20 ώρες την εβδομάδα, με αρκετά ελαστικό ωράριο. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο Leonard εφαρμόζει ήδη ένα ανάλογο σύστημα στη Navigoe.