Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής για την επέκταση της γραμμής του μετρό στον Πειραιά, ενός έργου που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2012 και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2017 και αναμένεται να αλλάξει τη ζωή των κατοίκων σε βασικές συνοικίες του Πειραιά όπως η Νίκαια, ο Κορυδαλλός και τα Μανιάτικα.Ο μετροπόντικας έχει ξεπεράσει πλέον τις αρχιοκές δυσκολίες και σκάβει με ρυθμό 15 μέτρα ανά ημέρα, ενώ έχει διανοίξει περί τα 1.100 μέτρα, κάτι που σημαίνει ότι θα φθάσει σοτν σταθμό του Κορυδαλλού στις αρχές Δεκέμβρη.
Το έργο παρουσιάζει μια καθυστέρηση 4-6 μηνών σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αλλά οι υπεύθυνοι της «Αττικό Μετρό» είναι αισιόδοξοι ότι το μεγαλύτερο μέρος της θα «απορροφηθεί» με επιτάχυνση των ρυθμών. «Υπήρξαν κάποιες καθυστερήσεις σε σχέση με τις προθεσμίες του χρονοδιαγράμματος, αλλά δεν οφείλονται ούτε στην "Αττικό Μετρό", ούτε στον εργολάβο. Για την κατασκευή του σταθμού, π.χ. στα Μανιάτικα, απαλλοτριώθηκαν μερικές κατοικίες, αλλά οι ένοικοι καθυστέρησαν να φύγουν», λέει ο κ. Ουρανός. «Νομίζω όμως ότι ο μετροπόντικας θα κινηθεί τώρα γρηγορότερα και θα κερδίσουμε χρόνο. Ο εργολάβος, πάντως, δεν έχει ζητήσει επέκταση του χρονοδιαγράμματος».
Θα εξυπηρετεί καθημερινά 132.000 κατοίκους -Ανάσα για τους δρόμους του Πειραιά
Η κομβική σημασία του έργου αναδεικνύεται και από το γεγονός ότι, με βάση τους υπολογισμούς, θα εξυπηρετεί περίπου 132.000 κατοίκους, κάτι που σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός επιβατών του μετρό θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ημερησίως.
Επιπλέον, η λειτουργία του σταθμού στον Πειραιά, θα δώσει ανάσα στην πόλη, καθώς υπολογίζεται ότι θα κυκλοφορούν 23.000 λιγότερα ΙΧ στην ευρύτερη περιοχή.
Λιμάνι -αεροδρόμιο σε 45 λεπτά
Τέλος, με τη λειτουργία του σταθμού μετρό του Πειραιά θα συνδεθεί απευθείας το αεροδρόμιο με το λιμάνι (περίπου 45 λεπτά απόσταση), ενώ θα δημιουργηθεί ένα συγκοινωνιακό κέντρο στο οποίο θα συναντώνται ΗΣΑΠ, μετρό, προαστιακός (ο σταθμός του βρίσκεται πίσω από τον ΗΣΑΠ) και τραμ (υπό κατασκευή η επέκταση). Ο προϋπολογισμός του έργου, που έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία J & P AΒΑΞ – Ghella SpA – Alstom Transport πλησιάζει τα 600 εκατ. ευρώ.
Στο φουλ οι εργασίες στο λιμάνι -Ποιες οι τεχνικές δυσκολίες
Από τα μέσα Σεπτεμβρίου μια... έκπληξη θα περιμένει τους οδηγούς που θα κινούνται μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ, καθώς, όπως αναφέρει η «Καθημερινή», θα πρέπει να περνούν υποχρεωτικά μέσα από το λιμάνι.
Ειδικότερα, από τον χώρο που ανήκε μέχρι πρόσφατα στο λιμάνι, καθώς τόσο η περίφραξη του λιμένα όσο και ο δρόμος έχουν μετακινηθεί προς τη θάλασσα σε μήκος 110 μέτρων, προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για την κατασκευή του σταθμού του μετρό του Πειραιά. Οι τεχνικές προκλήσεις είναι πολλές, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται κάτω από τη στάθμη της θάλασσας και δίπλα στο διατηρητέο κτίριο του σταθμού του ΗΣΑΠ.
Ο σταθμός Πειραιά θα βρίσκεται υπογείως και θα διαθέτει τρεις εισόδους μια μέσα στον σταθμό, μία στην πλατεία Οδησσού δίπλα στον σταθμό και μια απέναντι, μέσα στο λιμάνι. Λόγω της θέσης του (μόλις 30 μέτρα από τη θάλασσα και δίπλα στο κτίριο του ΗΣΑΠ, που χτίστηκε τον Μεσοπόλεμο), η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού θεωρείται το πιο απαιτητικό από τα έργα της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά.