Από την στιγμή που ορίστηκε υπουργός Οικονομικών τον Μάιο του 2012 ως και τις 25 Αυγούστου 2014 που παραιτήθηκε, προκαλώντας και την παραίτηση σύσσωμης της κυβέρνησης της Γαλλίας, ο Ανρό Μοντεμπούρ έδωσε έμφαση στην άνθηση της γαλλικής βιομηχανίας και θέλησε να ενσαρκώσει τον «βιομηχανικό πατριωτισμό».
Δεν δίστασε μάλιστα να φωτογραφηθεί, τον Οκτώβριο του 2012, στο εξώφυλλο του Parisien Magazine, φορώντας το κλασικό γαλλικό «ναυτάκι», μπλουζάκι με ρίγες που παράγει η γαλλική φίρμα Armor Lux και κρατώντας στα χέρια ένα μίξερ γαλλικής κατασκευής.
Ενα χρόνο πριν από την υπουργοποίησή του, ο ίδιος εκπόνησε μάλιστα και βιβλίο με τίτλο La bataille du made in France, ήτοι «Η μάχη του Made in France».
Στο τιμόνι της Ρενό
Πάντα στην πρώτη γραμμή της επικοινωνίας, ο «αντάρτης» της κυβέρνησης Ολάντ έκανε και μια καλή διαφήμιση στη Renault. Λίγες ημέρες πριν από την μπλούζα «ναυτάκι», ο υπουργός έκανε την εμφάνισή του στο τιμόνι ενός ηλεκτρικού Renault Zoé. «Είναι πολύ καλό και επιπλέον είναι γαλλικό» δήλωνε ο υπουργός, εξερχόμενος του υπουργικού συμβουλίου. Ζήτησε μάλιστα από τον σωφέρ του να του παραχωρήσει το τιμόνι, μπροστά στις κάμερες.
Το 2014, συμμετέχει στο γύρισμα ενός ντοκιμαντέρ που ονομάζεται «Made in France, l'année où j'ai vécu 100% français», «Made in France, η χρονιά που έζησα 100% γαλλικά» και παίζει στο πλευρό του ηθοποιού Benjamin Carle.
Εκανε επίσης τη φωνή ενός ήρωα κινουμένων σχεδίων το οποίο θα παίξει προσεχώς το κανάλι Arte. Εκεί, φοράει πάλι τη γαλλική μπλούζα «ναυτάκι» και πολεμάει να μη φύγει ένα ηφαίστειο στην Κίνα.
Αυτό το όργιο επικοινωνίας έχει τουλάχιστον το πλεονέκτημα να έχει δείξει στους Γάλλους τις προθέσεις και τις απόψεις του ανθρώπου ο οποίος αναζητά ένα πολιτικό μέλλον και δεν περιορίζεται στον ρόλο του υπουργού.
Ωστόσο, οι πιο ρεαλιστές του καταλογίζουν σήμερα περισσότερη επικοινωνία παρά αποτελέσματα και ισχυρίζονται ότι το σχέδιό του Made in France κάθε άλλο παρά πέτυχε.
1. Επαναβιομηχανοποίηση: Ενα χαμένο στοίχημα
Ο Μοντεμπούρ επιχείρησε να αναστήσει την μικρομεσαία επιχείρηση σιδήρου Loiselet, η οποία έκλεισε το εργοστάσιό της στην Κίνα και επανέφερε την παραγωγή της στη Γαλλία, με δική του πρωτοβουλία. Η επιχείρηση, τον Δεκέμβριο του 2013 πτώχευσε και στη συνέχεια εξαγοράστηκε από κεφάλαια της Αλγερίας. Αποτυχία.
Η εφημερίδα Le Monde αποκάλυψε πρόσφατα ότι ο Μοντεμπούρ επιχείρησε με πολύ δημόσιο χρήμα να επαναπατρίσει πολλές ΜΜΕ στη Γαλλία. Από αυτές μόνο η Trendeo δημιούργησε 70 θέσεις εργασίας το 2013.
2. Αναμειγνύεται στις πωλήσεις εταιρειών
Η πώληση της εταιρείας SFR είναι ένα άλλο θρίλερ στο οποίο ο Μοντεμπούρ δεν εισακούστηκε. Οταν η Vivendi αποφασίζει τον περασμένο Φεβρουάριο να πουλήσει την θυγατρική της κινητή τηλεφωνία, ξεκινάει την διαπραγμάτευση με την εταιρεία Numericable και δεν προτιμάει να πουλήσει στην γαλλική Bouygues, την οποία στηρίζει ο Μοντεμπούρ. Ο υπουργός Οικονομικών μπαίνει τόσο βαθιά στο θέμα που απειλεί το αφεντικό της Numericable με οικονομικό έλεγχο. Τελικά η Vivendi αδιαφορεί για τις προθέσεις του Μοντεμπούρ και πουλάει την θυγατρική της στην Numericable. Απογοητευμένος από το αποτέλεσμα ο Μοντεμπούρ καλεί τους υπόλοιπους Γάλλους επιχειρηματίες να δείξουν «βιομηχανικό πατριωτισμό».
3. Πώληση της εταιρείας Alsthom στους Αμερικανούς
Ο Μοντεμπούρ θεωρεί το θέμα επιτυχία του. Κατόρθωσε να αποφύγει τον κατακερματισμό της κρατικής εταιρείας παραγωγής πυρηνικής ενέργειας Alsthom και κατόρθωσε να επιβάλλει την κρατική συμμετοχή κατά 20%, πανηγυρίζοντας για τον «βιομηχανικό πατριωτισμό». Η εταιρεία πουλήθηκε στους Αμερικανούς και στην General Electric, με την υπογραφή του Μοντεμπούρ, ο οποίος αρχικά την είχε υποσχεθεί στην γερμανική Siemens.